Kiillotus

RM_96
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme SM (-10) ja Husqvarna SM 125 (-09 EX) ,Husqvarna SM/WR 125 (08), KTM EXC 125 2010
Liittynyt:
25.7.2010 21:00
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut RM_96 » 30.11.2011 0:12

Elikkäs jos oikein ymmärsin niin ku aattelin Rinon paisaria kiillotella...

Niin ekaks mun kannattaa hioo vanha maali/ruoste pois...

Sitten alottaa jostai 240 karheesta hiomapaperista (hioo poikittain
ja sitten 600 -> 800 -> 1200 ja mahdollisesti vielä 1600..?

Ja sen jälkee alkaa jo vähä kiiltää, sitten jotain tahnaaa (mitä tahnaa?) levitellään jollaki vaikka vanhalla t-paidalle putken ympärille sitten jollaki pellavalaikalla hiljaksee pyörittelee ja lopuks pyyhkäsee toisella t-paidalla paskat pois..?

Menikö jotenkin noin =D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.11.2011 16:31

Kyllä se kannattaa hioo sinne ihan 2000 asti. Ja paras olis, jos saisit jollain laikkakoneella kiillotettua. Aineena Metal Polish on hyvä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 3:30

Kiillottelin tossa mäxän vaihepoljinta, niin hioin vaan 600 asti kun ei ollut hienompaa paperia hyllyssä ja sitte vetäsin joku 10min laikalla ja tahanlla, niin tuli tämmönen: http://www.motot.net/galleria/kuva109560/. Mites paljon kiiltävämpi tulee, jos hion sinne 1200-1600 karkeuteen asti? ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Sami L » 24.12.2011 10:48

Autosol ei ole kiilloitusaine, vaan ihan jälkikiillotustahna, sitä ennen käytetään vahoja laikkojen kera, ja esim. sisallaikkaa. Hiomapaperi + autosol on surkein jonneyhdistelmä kiillotuksessa, menee ikä ja terveys, ja et ilman laikkaa saa virheetöntä ja kunnolla kiiltävää pintaa, ellet tosiaankin uhraa puolta vuotta siihen hommaan.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kääntä » 24.12.2011 11:48

Sami L kirjoitti: Hiomapaperi + autosol on surkein jonneyhdistelmä kiillotuksessa,

ennen kaikki oli jonneja ja mikään osa ei kiiltäny?
tosta polkimestaki ois tullu paljo parempi ku huolellisempi hionta vaikka 800 asti ja sitte oikeella lailla sitä autosolia siihen. sen parempaa tulosta kukaan ei tarvi missään perhanan vaihdepolkimessa..
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 11:58

Juu no oottelenkin tässä, jos pukki tois vähä lisää hiomapaperia :lol: Ja emmä tota oo autosolilla hionu, vaan jollain hiomatahnalla mitä sattu hyllyssä oleen.. Pitäs kait olla melkeen samaa kamaa. Mites sitä autosolia sitte laitetaan oikein, jos oon sitä kerta väärin käyttäny? :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kääntä » 24.12.2011 12:01

no ensinhän sitä voi hankailla vaikka jollain puuvillalaikalla ja porakoneella. sit ku hetken hankaillu nii riittää ihan rätti+kädet. välillä siis pyyhitään se aine hyvin pois siitä pinnasta ja otetaan uutta rättiä ja ainetta. ku rätti muuttuu tummaks nii taas puhdistus ja puhdasta rättiä. lopuksi sitte puhistus ihan jollain alkoholilla että se aine lähtee kunnolla pois siitä, se pieni rasvakerros sumentaa pintaa joka siitä aineesta jää
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 12:03

Noin oon kyllä tehnykki, muuten paitsi en oo jaksanu vielä pestä kunnolla..
Edit: dremelin kiillotuslaikat on muuten käteviä noissa pienemmissä osissa :P
Edit2: tämmöstä hiomatahnaa mulla siis on: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2726Onko toi hyvää, kun vetää sillä ekaks ja siite metal polishilla? Ja mitä eroo tällä on siihen pikku tuubin kamaan? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2748
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kääntä » 24.12.2011 12:48

nuo ei varmaan oo yhtä karkeita mitä esim autosol on
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 12:51

Joo, no ostan sellasen tuubin sitte ton hiomatahnan kaveriks. Onko autoglymin metla polishi jotenki parempaa ku autosol? Autosol maksaa motonetissä vajaa 5€ ja Autoglym jotain 7€, että hinnassa ainaki vähäsen eroo..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kääntä » 24.12.2011 13:01

omien ja kavereiden kokeimuksien perusteella autosol on parempaa
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 14:28

Sitä sitte ;) Kiitoksia näistä :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 24.12.2011 14:55

http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/kemik ... istusvahat onko tämä siis sellasta millä vaikka ennen metalpolishia vejetää laikalla? :D ja voiko käyttää smaa laikkaa? millä ootte putsannu noita laikkoja?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Onkimato » 24.12.2011 16:08

hiot sen hiomapaperilla vaikkapa 1000 ----> ja sitten sellaistak ovaa vihreää ainetta hierot vähän laikkaan ja laikka kiertämään.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.12.2011 16:27

Kumpaa näistä kannattaa ostaa, onko toi kutonen hienompaa vai miten? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2423 http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2425 Ja onko tämmönen mistään kotosin? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-1459
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista