ernu
- Liittynyt:
- 25.1.2012 0:13
---------------
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Anteeks mut mikä idea kuumailmapuhaltimen kanssa oli? Joko hiot hyvin pitkälle ja vahaat muoville tarkoitetulla vahalla tai maalaat. Muovia kun ei sinänsä kiilloteta koska läpivärjäys yms.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
ernu
- Liittynyt:
- 25.1.2012 0:13
------------
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Enpä usko että tuo satojen asteiden kuumuus tuo juurikaan sitä haluttua kiiltoa. Tuossahan puhutaan että se "mustuu" muutamissa viikoissa jos oikein ymmärsin. Mutta kannattaako kiillotusaiheessa tästä puhua, koska käsittelee lähinnä metalleja joista tehdään ns. peilikiiltäviä hiomalla ja vahaamalla. Katteistahan löytyy kans oma aihe
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=80280En ole vielä nähny juurikaan sellaista pintaa katteessa joka on hiottu ja vahattu ja se näyttäis kromiselta
kyllähän tummasävyiset katteet peilaa vaikka mitä mutta siinä on se tummuus pohjalla.
Syy miksi kuumailmapuhallin jättänee epätasaista jälkeä voi olla ehkä katteen huono lämmönkesto sekä kuumailmapuhaltimen kuumuus, satoja asteita! En vain itte käsitä mitenkä tuo kuumailmapuhaltimella _katteiden_ kiillon palautus muka onnistuu.
Kannattaa ehkä kysästä katetopikista vaikkapa. Helpoin lienee maalaus. En tiedä riittäiskö pelkkä lakkauskin?
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kun muoviosille antaa lämpöä, sen pinta tummenee alkuperäistä vastaavaksi. Toimii juurikin haalistuneisiin puskureihin yms. maalaamattomiin muoveihin. Sen kummempaa kiiltoa tuolla käsittelyllä ei saada aikaiseksi. Kannattaa huomioida että kaikki muoviosat eivät tuosta ylenmääräisestä lämmöstä tykkää, vaan saattavat sulaa tai tummua.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Tässä esimerkki allekirjoittaneen entisestä pelistä, kun vähän kuumailmapuhallinta näytti haalistuneelle katteelle.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kertokaas mulle millä ilveellä ilveellä mä saan papiskan lohkoista ja puhaltimen osista ton ruskeen, täpläsen paskan poies. Vaikka ois muuten peilikirkkaaks kiillotettu ni sinne vaan jää pientä jälkee koneen alapuolelle.
topsu1
- Pyörä:
- Derbi
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 14.5.2012 14:36
Pitäis alkaa putkea kiillottelemaan. Kertokaapas mistä karheudesta pitäisi aloittaa ja mihin lopettaa ? Putki on aika ruosteessa.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Jos putki on paskarautaa niin ei ole hyötyä kiilloittaa, ruostuu samantien.
topsu1
- Pyörä:
- Derbi
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 14.5.2012 14:36
Onko arrowi sitä "paskarautaa" ? T: tietämätön :o
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Paskarautaa mustaa rautaa jne mitä ikinä siitä sanotaankaan, ruostuva perusteräs on sitä paskarautaa. Rosteri onkin sitten RST eli ruostumatonta ja sitten on vielä monia...
Arrowi on sitä paskarautaa. TG E-nox on näistä perus tehareista RST versionakin.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
Elikkä mulla on just tollane rosterinoxi, joka on kuitenkin nähnyt aika paljon ajoa jne, jonka seurauksena karu ulkonäkö. Putkessa löytyy kyllä myös ihan näkyviä naarmuja. Eli pitäskö ennen metalpolishin laittoa hiota putkea 600-1200 vesihiomapaperilla, kun sitä paperia sattuu löytymään hyllyssä?
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Alota vaan karkeemmalla kerta näkyviä jälkiä on. Itte hion yleensä n. 120paperilla jos on isoja naarmuja. Tuo hiontahan vähän liittyy noihin naarmuihin, sillä aina hiotaan edellisen paperin naarmut pois ja tehdään "hienompaa" jälkeä
noh, suosittelen alottamaan hyvinkinpaljon karkeammasta kuin 600 paperi. Yleensäkin ennen kiillotusta kannattaa hioo pinnat, jos ne vaikuttaa huonolta.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jammu1234432 kirjoitti:Elikkä mulla on just tollane rosterinoxi, joka on kuitenkin nähnyt aika paljon ajoa jne, jonka seurauksena karu ulkonäkö. Putkessa löytyy kyllä myös ihan näkyviä naarmuja. Eli pitäskö ennen metalpolishin laittoa hiota putkea 600-1200 vesihiomapaperilla, kun sitä paperia sattuu löytymään hyllyssä?
Oman noxini kiillotin:
- maalinpoisto
- 320 vesihiomapaperi
- 400 vesihiomapaperi
- 600 vesihiomapaperi
- 800 vesihiomapaperi
- 1200 vesihiomapaperi
- 1500 vesihiomapaperi
- 2000 vesihiomapaperi
- esikiillotusvaha
- jälkikiillotusvaha
- Metal Polish
Kiiltää ku ois kromattu.
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
no huhhuh
paljon aikaa käytit tohon kiilotukseen? Paisarin hioin 1200 asti, mutta aika huolettomasti n.1 tuntin hiomista ja sitten heitin metalpolishit, ei lähelläkään noin hyvää kiiltoa. Änkkääkin hioin vajaa tunti, mutta meni hermot kun en nähnyt minkäänlaista tulosta niin vedin sitten ton kuoren mustaks:D ois kyl ollu siistimpi tuollane kromiänkkä. Mutta mites on kun kiilotin tuon takavanteen varmaan ekaa kertaa n. 10 vuoteen, niin siihen vanteeseen jää sellaset pienet täplät? Lähtiskö ne irti hiomalla 1200 paperilla?
btw kiillotin tylsyydessäni mankin moottorin, kiiltääkö ees
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista