Läheltä piti -tilanteet

Skiiware

ViestiKirjoittanut Skiiware » 12.8.2010 17:37

nooh.. on näitä joilla ei ole hajuakaan miten liikenne yleensäkään toimii, meinas tos ajaa kylkeen micramummo..
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300

ViestiKirjoittanut temeee. » 12.8.2010 21:04

Toissapäivänä ajoin 2 kaistasta tietä ja aloin vaihtaa kaistaa vasemmalle, sitte joku saatanan amis kiilaa melkee kylkee... :| :|
$@m!
Pyörä:
Derbi senda 125 sm, Derbi senda X-race sm (ex) ja Skygo manki 125

ViestiKirjoittanut $@m! » 13.8.2010 21:50

Mun päälle meinas ajaa vanha ambulanssi mersu,se tuli kolmion takaa eteen,mut mankin huippu jarrut pelasti tilanteen :lol: Sen jälkeen keskari pystyyn ja matka jatku :)
"Älykkyys on sitä että selviää tilanteista joihin viisas ei joudu"

Manki proju-> viewtopic.php?f=72&t=82144
Multiviri
Pyörä:
Mersu

ViestiKirjoittanut Multiviri » 13.8.2010 23:26

temeee. kirjoitti:Toissapäivänä ajoin 2 kaistasta tietä ja aloin vaihtaa kaistaa vasemmalle, sitte joku saatanan amis kiilaa melkee kylkee... :| :|

Tai unohit kattoa kuolleen kulman? Itelle ei oo tullu yhtäkään läheltäpiti tilannetta... Paitsi kerran piti talvella vetää hätäset lukkojarrutukset ku pyörätiellä ajoin ja auto tuli, onneks se huomas et en ehkä ehdi pysähtyä, no onneks sain kuiteski pysäytettyä ennen sitä suojatietä.
Ei oo Mersun voittanutta...
i00

ViestiKirjoittanut i00 » 13.8.2010 23:36

Tänään tuli kyllä niitä "läheltä piti" -tilanteita kun innostuttiin vähän kaupungissa. Vahingoilta säästyttiin tällä kertaa. :roll:
Virheilmoitus

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 14.8.2010 0:01

Tuli tos mieleen, kun keväällä oli jo smotot alla ja räntää/lunta satoi muutaman sentin, niin joku auto tuli kaupan pihasta eteen niin vedän jarrut lukkoon ja sivuttain siitä autosta ohi. En kyllä ikinä tule unohtamaan kuskin ilmettä siinä vaiheessa :lol: Enkä tule unohtamaan miten mukava oli koittaa suoristaa mopo siitä ennenkuin osuu katukiveykseen.
420
Lampo
Pyörä:
Suzuki PV & Derbi DRD Pro Malossi Edition

ViestiKirjoittanut Lampo » 14.8.2010 9:34

Olin Derbillä liikenteessä, ja ajelin siinä sitten, kun taakse ilmestyi valkonen pakettiauto. Tottakai tämä pakukuski lähtee ohittamaan minua juuri mutkassa. Ja eikös sieltä tullut sitten juuri toinen auto vastaan joka hieman oikaisi mutkaa, ja oli siten siis väärällä kaistalla. Siinä sitten oltiin henkilöauto, paku ja mopo vierekkäin, onneksi vastaantullut auto sai jarrutettua ja väistettyä pakua joka kävi kyllä melkeen mopon kyljessä... :roll:

Myös PV:llä kun olin keväällä ajamassa tuli kapeaa hiekkatietä mutkan takaa väärääpuolta vastaan oranssi Punto, jota ohjastava nainen puhui sitten samalla vielä puhelimessa, onnistui sitten juuri yhdellä kädellä kääntää auto ennen ku olis tullut törmääys, siinä kyl hieman pelästy :lol:
Ostetaan Derbi DRD Pron penkinjatke!!
Kääntä
Pyörä:
ZX9R

ViestiKirjoittanut Kääntä » 14.8.2010 15:20

Lampo kirjoitti:Olin Derbillä liikenteessä, ja ajelin siinä sitten, kun taakse ilmestyi valkonen pakettiauto. Tottakai tämä pakukuski lähtee ohittamaan minua juuri mutkassa. Ja eikös sieltä tullut sitten juuri toinen auto vastaan joka hieman oikaisi mutkaa, ja oli siten siis väärällä kaistalla. Siinä sitten oltiin henkilöauto, paku ja mopo vierekkäin, onneksi vastaantullut auto sai jarrutettua ja väistettyä pakua joka kävi kyllä melkeen mopon kyljessä... :roll:

kävi muuten melkeen just samanlainen tilanne kesällä, paku lähti ohittamaan suoralla tiellä vaikka vastaan tulee auto. jos ois viittiny sen 5sek oottaa ja vähä hiastaa vauhtia nii ois ollu normaali ohitus mutta kova kiire tuntu olevan ku piti ohi päästä. pakulla oli ehkä 20cm mun tankoon ku meni ohi, onneksi oli justiin risteytkohta nii oli pikkasen leviämpi tie mitä normaalikohisa :roll:
tepz
Pyörä:
Suzuki grxf 600

ViestiKirjoittanut tepz » 28.8.2010 16:02

Joskus vähä ennen koulujen loppumista oltii kavereitten kaa ajelemassa ympäriinsä. Sitten just ennen yhtä siltaa kaveri päättää lähtee ohittaa ku ajeltii aika rauhallisesti. Aattelin et lähetää sitten kisaan, tosin tikru ei ihan siihen lähtöön kerinny pienten kierrostensa takia ja niin kaveri painatti ohi.

Sitten ku pääseen mun edelle nii heti kiilaa sieltä keskeltä tietäsuoraa eteen ja jarruttaa aikas rajusti. Itte kans painan jarruja voimien takaa mut ei noi ny millekkään barbilel pärjää. En mahtunu sen kaverin takia keskemmäkskään tietä väistää nii oli pakkoo sirtää lähemmäks tien reunaa. Ja tien reunassa odottikin semmonen puolisen metriä korkea aita ja sen takana jyrkkä pudotus kohti järvee.

Ollaa siinä sitten kaverin kaa iha vierekkäin ja kolahtaa tahgot tai karjikset toisiinsa kans. Lisäks mun alkukäyrä otti sen jalkatappiin ja päätti pikkasen vääntyä. Tuli meinaa pikkasen kivat äänet.

Mut se läheltä piti tilanne olikin se ku oma mopo ei käyny kaukana kanskaan siittä aidasta tien vieressä. Jalka siihen kolahtikin, mutta ei mopokaan varmaan 10cm kauempana ollu. Mutta selvittii kyllä koko rytäkästä hyvin kaatuumatta vaikka tuntuki että nyt on sitten menoo.

Tällä kaverilla oli siis ollu kortti alle viikon ja siinä viikon sisään sattu ton lisäks kak muutakin kolaria/kaatumista, joitten syypää oli tää kyseinen kaveri.
"Ton ku pistät tigeriis nii se menee vaikka kuuhun!" 19 PHBG raching
Kääntä
Pyörä:
ZX9R

ViestiKirjoittanut Kääntä » 28.8.2010 17:56

tuntuu olevan samat tilanteet muilla ku mulla. :) tässä vähänaikaa sitte kaveri meni hiljoskellen ohi ku ajettiin kevyenliikenteenväylällä. ajettiin semmoset 35-40 ja kaveri meni suoraan mun eteen ja yhtäkkiä löi jarrut pohjaan. en osannu edes ajatella että tyyppi jarruttaa enkä siis ollu varautunu tilanteeseen. pelkällä etujarrulla ja vaihteella hikiseen sain pysäytettyä(takajarrupalat loppu) ennenku renkaat osu yhteen, tilaa oli välissä ehkä max 10cm koko jarrutuksen ajan, välillä vähemmänki ehkä. melkeen pysähdyttyä kaveri lähti vaan ajeleen uudestaan. mikälie älynväläys seki oli :roll:
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07

ViestiKirjoittanut -Masi » 29.8.2010 2:26

Kaveri lähti ohittamaan tuon kyläkaupan piha suoralla, just ennen mutkaa yhtä farmari skodaa ja tietysti mutkan takaa tulee iso fiatin asuntoauto. Asuntoauto joutu väistämään ja ajoo melkeen parkkeeratun auton päälle :roll:
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
Tupsi
Pyörä:
WR

ViestiKirjoittanut Tupsi » 3.9.2010 17:36

Tänään meinas käydä aika pahasti.
Tulin semmosta pikkutietä risteykseen, kattelin siinä nopsaa ettei tuu autoja, ja käännyin jostai parinkympin vauhdista vasemmalle.
No tulihan sieltä ihan pimennosta auto, sain sitte nopeesti väistettyy eikä kaukana ollu et ois kolahtanu. :|
Kattoi kuski aika vihasesti..

Ja parastahan tässä oli, että se auto oli poliisiauto. :D
WR
ex-β
Virheilmoitus

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 4.9.2010 11:46

Tupsi kirjoitti:Tänään meinas käydä aika pahasti.
Tulin semmosta pikkutietä risteykseen, kattelin siinä nopsaa ettei tuu autoja, ja käännyin jostai parinkympin vauhdista vasemmalle.
No tulihan sieltä ihan pimennosta auto, sain sitte nopeesti väistettyy eikä kaukana ollu et ois kolahtanu. :|
Kattoi kuski aika vihasesti..

Ja parastahan tässä oli, että se auto oli poliisiauto. :D

Haha, voi jumalauta :D:D :lol:
420
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 7.9.2010 20:09

Viime perjantaina kun lähdin koulusta niin oli aikamoinen läheltäpiti tilanne.
No hommahan alkoi niinkuin normisti, että rennosti parkkipaikalla Riejua lämmittelin ja puin ajokamoja päälle, kaikki oli ok ja lähdin kiihdyttämään. Rupesin kanttaamaan parkkipaikan mutkaan ja ei helvetti tiukka jarrutus ja endoa loppuun. Siinä sitten vetäisin syvään henkeä ja huomasin, että ei ollut paljoa eturenkaalla ja auton keulalla väliä. Mikä oli syy sitten tällaiselle liikkeelle?
No joku oli päättänyt turrata autollansa kiellettyyn ajosuuntaan päin hakemaan penskojaan koulusta. No tapahtuman päätteeksi huusin, että opetteleppas liikenne sääntöjä ja heristin hieman nyrkkiä.

Onneksi ei mitään kummempaa sattunut, vaikka eipä minun viaksi olisi voitu luetella!
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.9.2010 21:35

Kaveri veti tänään kyl niin huippu suorituksia: lukkojarrutus ihan edessä,sisäpuolen ohituksia, ja kaikkee mahollista sähläystä muutenkin :D no katotaan kuinka kauan on enään kortti kun pari viikkoo sitten sai :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista