etelänvetelä
- Pyörä:
- samurai 150
- Liittynyt:
- 2.1.2011 22:07
Entäs siten kun soitin konttorille ja kysyin että jos palauttaa kilvet niin joutuuko sillon sitä sakkoa maksamaan, Nii sano ettei tule muita kuluja ku se 10e kilpien palautuksesta. Eli jos en myy skootteria vaan vien vaan kilvet konttorille ja teen lopullisen kilvistä poiston niin tuleeko se sakon maksu silloinkin vaikka katsastusmies väitti ettei tule..?
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Mistäs voipi kysyä tietoja moposta runkonro perusteella? Katsastus asemalta varmaan(?), mutta vois sitä tehä tietokoneen/puhelimen välityksellä?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ei kai se paljoo maksa soittaa ja kysyy?
Kyl katsastuskonttorilta saa tiedot.
mopomake
- Pyörä:
- Suzuki PV -83, Piaggio NRG Purejet -04
- Liittynyt:
- 25.9.2011 15:49
Moromoro!
Mulla on
83-vuosimallin pv ja pitäs saada katsastettua. Omistushistoria löytyy.
Mutta voisko joku pv-expertti tai muu peeveistä tietävä neuvoa vähän.
Sen verran tiedän että jarrut pitää toimia ja valot molemmissa päissä.
Eli siis :
1. Ymmärsin että pv:ssä ei tarvi olla vilkkuja ja peilejä? Entä äänimerkki ja nopeusmittari? Ja jos nopeumittari on pakollinen pitääkö siinä olla valo?
2. Mitkä on 83-vuosimallin pv:n vakiovälit?
3. Pitääkö olla jotain heijastimia jossain? (takana/sivuilla?)
4. Jos on vielä jotakin mikä kannattaisi tarkistaa/korjata/hommata ennen ku katsastukseen menee niin vinkatkaa siitäkin
Toivottavasti saadaan pevetti kilpiin
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Kunha jarrut toimii, putki vakio, kaasutin vakio ja sylinteri 50cc, valot toimii ja TAKANA on heijastin, usein siinä valossa kiinni. Vakiovälit on 13/35. Peilistä en ole aivan varma mutta muistaakseni ei tarvitse, itsellä kuitenkin oli.
Tietty sit katot yleisesti et kaikki toimii, renkaissa pintaa jnejne. Jonkin näkönen sammutusnappi tms pitäs olla, eivät tykkää vaihteella sammutamisesta.
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
Menisköhän toi 89' vuoden Suzuki PV katastuksesta näillä, kun ei kehtaa mennä summamutikalla kokeilee ku katastus on sen muutaman kympin.
- Peili vasemmalla puolella.
- 10 - 27 välit
- 80cc Läpiskä jonka kuristaisin (putkikuri jossa 8mm reikä) ja laittasin käymään rikkaalla.
- Gianellin KURISTETTU tehari jossa hyvä äänenvaimennin mutta ei lämpörautaa.
- Valaistu sigma
- Heijastimia joka paikkaan
- 21mm Dellortto.
- etu ja takalamppu jotka on aina ajossa päällä
- ja tietysti toimivat jarrut
- Äänimerkki AKA töötti, Esim torvi tai pyöränkello?
Tarkotuksena kuristaa silleen et kuulostaa vakiolta ja menee sen 50 - 55
EDIT: Saattaisin ehkä saada 16mm kaasarin ja vakioputken lainaan...
Tarpeeks lujaa on liian vähän
Hoffe
- Pyörä:
- Kolmesatku kotaree
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 23.6.2008 23:57
Vakiovälit kannattaa vaihtaa niitä kattoo aika tarkasti. Tosiaan pelkkä takalamppu ei riitä vaan pitää olla ihan toimiva jarruvalo.
Ite sain mankini katsastettuu piikkisellä koneella elikkäs ellei sylkässä lue kuutioita olevan liikaa niin pääsee läpi jos muuten kaikki kunnossa...
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Jarruvalo ei ole pakollinen varuste mopossa.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Joo, mulla olis nyt sellanen että projektoin mopon, ja maalasin rungon. Unohin tietty runkonumeronpeittää, mutta jotenkin siitä saa selevää. Ja sitte ku pitäs keväällä katastaa se peli takasin ajokuntoon, nii kattooko ne sitä siellä katastuksessa ? ( kilvet siis lähti poliisien matkaan, ja valvontakatsastuksessa lukee että pakoputki vain vaihdettava )
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
yamahatadu kirjoitti:Menisköhän toi 89' vuoden Suzuki PV katastuksesta näillä, kun ei kehtaa mennä summamutikalla kokeilee ku katastus on sen muutaman kympin.
- Peili vasemmalla puolella.
- 10 - 27 välit
- 80cc Läpiskä jonka kuristaisin (putkikuri jossa 8mm reikä) ja laittasin käymään rikkaalla.
- Gianellin KURISTETTU tehari jossa hyvä äänenvaimennin mutta ei lämpörautaa.
- Valaistu sigma
- Heijastimia joka paikkaan
- 21mm Dellortto.
- etu ja takalamppu jotka on aina ajossa päällä
- ja tietysti toimivat jarrut
- Äänimerkki AKA töötti, Esim torvi tai pyöränkello?
Tarkotuksena kuristaa silleen et kuulostaa vakiolta ja menee sen 50 - 55
EDIT: Saattaisin ehkä saada 16mm kaasarin ja vakioputken lainaan...
Putki vakioks, välit vakioks, dellulla ny saattaa viel justiinsa mennäkkin. Sigmaa eikä tööttiä noin vanhassa tarvi olla.
Korkero, mikset vaa hio sitä sieltä esille ? ei se ny nii iso homma ole. Ja jos siitä selvää saa nii eiköhä se katsastajalle kelpaa
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
Minkätakia mun pitäs laittaa putkivakioks jos kuristan sen? ja paljon on se aikajakso jolloin voit hakee kilvet takasi konttorilta ilman katsastusta, mankelista viety konttorille 2010... Ja pitääkö moottorissa olla valmistenumero tai joku sinnepäi. ku omasta on hiottu pois? jos pitää nii sanoo vaikka että meni entinen lohko rikki ku ajoin kiveen TJSP..
Tarpeeks lujaa on liian vähän
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Toki jos sulla on E-hyväksytty putki, nin eihän siinä sitte mitään. Mutta en jaksa uskoa että Giannellissa olis E-hyväksyntää, joten se ei ole tieliikenteeseen sallittu putki, vaikka väsäisit mitä kuria sinne. Se ei ole hyväksytty osa niin hyvin todennäkösesti se ei katsurille kelpaa.
Olikos se 2 vuotta, minkä aikana ne sai hakee ilman katsastusta? Ja moottorissa tuskin tarvii olla sarjanumeroa, eihän sitä missään paperissakaan tarvii lukea?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kakis
- Pyörä:
- mbk ovetto -04
- Liittynyt:
- 5.9.2011 11:09
eipä näköjään saa katsastettua e-hyväksytyllä putkella skootteria vaikka minkälaisia todisteta vei sinne.
jonitzi
- Pyörä:
- Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
- Liittynyt:
- 28.3.2010 13:20
Shape kirjoitti:Jarruvalo ei ole pakollinen varuste mopossa.
Onko näin kaikissa mopoissa? Aloitusviestissä lukee että pitää toimia?
Saako jostain jtn lakitekstiä? Itse en löytänyt nopealla googletuksella
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Hoffe
- Pyörä:
- Kolmesatku kotaree
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 23.6.2008 23:57
Itsekkin oon ollu siinä uskossa että jarruvalo olisi pakollinen. Parantaahan se ihan yleistä liikenneturvallisuutta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista