BigPaaryna
- Pyörä:
- adga
Missäs moto elelet? 10tkm+ ajokilometrin jälkeen aina vaan vaikuttaa siltä että ylämäessä hiljennetään/jatketaan samaa vauhtia ja alamäet mennään täyzii.
Mikste
- Pyörä:
- Derbi Senda X-treme
Silloin ohittelen jos ajelee alinopeutta muuten en oikeastaan.
Zuidaaja
BigPaaryna kirjoitti:buubaa kirjoitti:Mitä ihmettä kaikki vittuilee jos joku ohittaa mopolla? Jos ohittaan auton vaikka 40kmh alueella jos on vaikka kiire tai ei muuten vaan jaksa ajaa hiljaa, eiköhän se oo jokasen oma asia haluaako ottaa riskin ja ajaa sitä ylinopeutta, jos jotain sattuu niin ittehän siinä kärsii.. Ite en ainakaan yritä yhtään lesoilla kun ohittelen autoja tääl kun on melkein joka paikassa 40 rajotus, en vaan jaksa ajaa sitä vauhtia tääl keskellä mettää..
Jos kaikki autoilijat ajaisivat 40@40 42@40 sijaan, onnetomuudet pienenis n. 300%. Mietippä siitä, tilastotiedettä. + On se jännä miten ne nopeusrajoitukset laitetaan jostain syystä :O. Olisko ehkä sillain et kovempi vauhtia ei ole turvallista?
Laita lähdettä tohon 300% onnettomuuksien vähenemiseen. Ja suurin osa onnettomuuksista johtuu muista asioista kuin ylinopeudesta. Jännä miten motarilla on 120 nopeusrajotukset ja siellä tapahtuu vähiten onnettomuuksia kaikista suomen teistä
Nemo
Eläkeläinen
Tilannenopeus on aina ja iänkaikkisesti ratkaisevin tekijä. Joka muuta väittää, kieltää tosiasiat.
Spedee-
- Pyörä:
- Husqvarna Sm -08
isoEGO kirjoitti:Spedee- kirjoitti:Totta helvetissä sillä pääsee mopon ohite helposti, kun on tehoja moninkertaisesti enemmän. Mut ei sillä aina tarvii leijua.
eli ohittaminen on leijumista? taidat olla kyllä astetta yksinkertasempi kaveri
Vai oletko kenties itse yksinkertainen?
Jos ajan rajotuksen mukaan ja vähän kovempaa niin sieltä pitää päräyttää moottoripyörällä sata lasissa ohite niin kyllä se vaan sillon on leijumista. Pitää oikein näyttää, että miten pääsee mopon ohite.
Eikai se nyt sillon ole leijumista, jos ajetaan semmosella alueella missä rajotus on 80+ missä mopon vauhti ei enää riitä.
isoEGO
Spedee- kirjoitti:Vai oletko kenties itse yksinkertainen?
Jos ajan rajotuksen mukaan ja vähän kovempaa niin sieltä pitää päräyttää moottoripyörällä sata lasissa ohite niin kyllä se vaan sillon on leijumista. Pitää oikein näyttää, että miten pääsee mopon ohite.
et oo tosissas? ohittaminen on leijumista, jos ohittaa jonkun rajoitusten mukaan ajavan??? kylläpä tuolla on sitten paljon leijujia liikenteessä. eilenkin yks lada ohitti mut kun oli pärrällä liikenteessä. mahto olla leija kaveri, kun piti näyttää että ladallakin pääsee ohi!
kyllä mulla on tapana ohittaa, jos mulla on tarve ajaa kovempaa kuin edellä ajava. en minkään leijumisen takia. mopoja ohittelen ihan vaan sen takia, kun vituttaa kuunnella sitä tirinää ja haistella niitä käryjä...
ps. onko sulla kuinka monen vuoden kokemus mp:n puikoista, kun osaat noin hyvin kertoa että mitä sen motoristin päässä liikkuu?
ps2. vai onko asia vaan niin, että kuvittelet olevas oman pitäjän valentino rossi ja sua vaan vituttaa se tosiasia, että et ookkaan paikkakunnan nopein ja sua ohitellaan?
Spedee-
- Pyörä:
- Husqvarna Sm -08
Siis minua ei mitenkään haittaa jos mua ohitellaan, mutta miksi pitää päästä ohi jos en aja alinopeutta, Sitä en tajua.
Zuidaaja
Spedee- kirjoitti:Siis minua ei mitenkään haittaa jos mua ohitellaan, mutta miksi pitää päästä ohi jos en aja alinopeutta, Sitä en tajua.
Koska se mopon pakokaasu haisee paskalta ja kimitys ottaa aivoon.
Sebu--
- Pyörä:
- Suzuki GSF 400 bandit
Kuvitellaan tie, joka on "iso tie" ja reunassa on pientare.
Oikeaoppisesti mopon paikka on pientareella, mutta saako mopo ajaa keskellä isoa tietä, kun nopeusrajoitus on 40-50km/h?
Ite oon tupannut tällaisilla teillä valumaan pientareelta keskelle tietä, ja autoilijat ei taas tykkää tästä. Tullaan sitten ohituskiellon alueella ohitse. Kerran oli millin päässä ettei tullut potkaistua autoa joka ajoi mut jalkakäytävälle. Seuraavissa liikennevaloissa tää 50+ naiskuski ei uskaltanu katsoa mua, joka olin viereisellä kaistalla n. 1m hänen autostansa edellä keskisormi pystyssä.
Spedee-
- Pyörä:
- Husqvarna Sm -08
Zuidaaja kirjoitti:Spedee- kirjoitti:Siis minua ei mitenkään haittaa jos mua ohitellaan, mutta miksi pitää päästä ohi jos en aja alinopeutta, Sitä en tajua.
Koska se mopon pakokaasu haisee paskalta ja kimitys ottaa aivoon.
Selvä. Herkkä on nenä jossei pientä hajua kestä. Ääni voi toki ärsyttää joitain ihmisiä.
Nyt kun saatiin näin hyvä vastaus tähän niin turhapa tässä on enää väitellä.
khor
Eläkeläinen
- Pyörä:
- GSX-R 1000 K8
Spedee- kirjoitti:Nyt kun saatiin näin hyvä vastaus tähän niin turhapa tässä on enää väitellä.
Pakko viel sanoo, että kyllä sä itsekkin sit joskus jos ajat isompaa pyörää, niin vedät niistä mopoista ohi. Aivan varmasti. Kyllä sen sit ymmärrät.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Spedee-
- Pyörä:
- Husqvarna Sm -08
khor kirjoitti:Spedee- kirjoitti:Nyt kun saatiin näin hyvä vastaus tähän niin turhapa tässä on enää väitellä.
Pakko viel sanoo, että kyllä sä itsekkin sit joskus jos ajat isompaa pyörää, niin vedät niistä mopoista ohi. Aivan varmasti. Kyllä sen sit ymmärrät.
Tottakai vedetään silloin kun mopo ei kulje tarpeeksi, mutta ei nyt sentään 50 alueella vedetä satasta ohi.
Viimeksi muokannut Spedee- päivämäärä 28.7.2009 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Motorsport24
- Pyörä:
- Keeway f-act focus 07
BigPaaryna kirjoitti:Missäs moto elelet? 10tkm+ ajokilometrin jälkeen aina vaan vaikuttaa siltä että ylämäessä hiljennetään/jatketaan samaa vauhtia ja alamäet mennään täyzii.
Itä-Suomessa päin elelen, paikkakunnasta ei sen enempää.
T-Doggy
Mua ainakin ottaa aivoo se mopojen poukkoileminen ja pujottelu sunmuu sähläys varsinkin, kun ajetaan isommalla porukalla. Eikä sitä vingutusta jaksa kauaa kuunnella. Itse ohittelen busseja ja pakuja koska niiden perässä haisee aina paska. Ei ohittamisessa mistään leijumisesta ole kyse tai ajetaanko rajotusten mukaan. Itse tulee ohitettua kaikkia tienliikkujia, ei pelkästää moottoripolkupyöräilijöitä. Jos joku nyt vetää vaikka 50-alueella satasta ohi niin hän varmasti ajaa muutenkin samaan tyylin usein. Kiireisimmät menköön ensin
Älkää vetäkö herneitä nenään jos joku edistää liikenteen sujuvuutta.
JayEll
Moderaattori
- Pyörä:
- ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
T-Doggy kirjoitti: Älkää vetäkö herneitä nenään jos joku edistää liikenteen sujuvuutta.
Aiheuttaa vaaratilanteita, jos oikein eksakteja ollaan..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista