Kiillotus

Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 29.11.2014 19:48

Se on vaan se, että mopolla ajetaan säässä kun säässä, eikä ole aikaa joka ajokerran jälkeen putsailla yms, eli jääpi sit varmaan haaveeksi tuo kiiltävä swingi.. :|

Luin tossa juttua että lakka kellastuu siksi (useimmiten pakoputkissa), koska alle jää pehmeä kerros lakkaa joka ei ole kuivunut kunnolla. Kun se lähtee lämpeämään niin väri kellastuu.
Tää ehkä menee hiukan OT, mutta jos vetelee ihan helvetin ohuita kerroksia ja aina jättäs kuivumaan jonkun aikaa, niin voiskohan välttää tuon kellastumisen?
Sit on tosiaan vaan se että ottaako tuo lakka kiinni kiillotettuun pintaan..
Jonas_
Liittynyt:
23.3.2013 14:28
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jonas_ » 20.2.2015 1:52

Noniin, kysytäänpäs vielä täälläkin että millä saan derbin
(kromi?) vanteista kiven iskeymät pois? pitääkö purkaa koko vanne ja alottaa hiomaan 80 ja siitä sitten eteenpäin tarkoitus olisi palauttaa vanteen vanha kiilto takaisin
ilee123
Liittynyt:
1.10.2012 20:40
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut ilee123 » 21.2.2015 2:13

Joo elikkäs aluksi ne vanteet ei oo kromiset vaan kiillotetut alumiiniset. Ei tarvii purkaa vannetta. Hiot vaikka 600-2000 ja metalpolish perään. Jos huolellisesti teet niin lopputulos vastaa vähintäänkin alkuperäistä kiiltoa.
Jonas_
Liittynyt:
23.3.2013 14:28
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jonas_ » 25.2.2015 12:44

jees, sen huomasinkin että ei ookkaan kromiset, pistin kolmosen päälle, takarenkaan ilmaan ja pistin siihen sitten 600 paperia kiinni niin ei kyllä nuo jäljet niistä lähteny...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut .Juho » 25.2.2015 13:40

Onnistuiskohan tollasten kultaiseksi anodisoitujen vannekehien kiillotus mitenkään?

Kuva

Mietin vaan, et toimisko joku p2000-2500-3000-4000 vesihiomapapereilla hionta runsaan veden kanssa (ja ilman voiman käyttöä) ja sen jälkeen jotain Mothersin metal polishia?
Vai lähteekö toi anodisointi miten herkästi kävelemään noista vannekehistä?
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Vireboy » 25.2.2015 19:33

En usko että kovin helposti lähtee. Ainakaan noin hienoilla papereilla ei hommasta taida tulla mitään. Ehdottaisin et alotat 400 tai 600 sit 800, 1000, 1200. Se riittää siihen et ei naarmuja näy ellei tihrusta ihan nokka kiinni vanteessa :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 25.2.2015 21:15

Noin hienoilla papereilla tuskin tosiaan onnistuu. 2000 on jo niin hieno että sillä saa hinkata maailman tappiin asti että alkaa kiiltämään. Anodisointi nyt tuskin ihan pienestä lähtee, voihan sitä vaikka kokeilla yhteen kohtaan. Oman putken kiillotin juuri 1000 asti ja aikalailla peili on jo, että jostain 600 voisit aloitella ja vaikka 1200 asti. Sit vielä Fareclaa ja hinkkausta.

Näillä eväillä onnistuu ja jos näyttää siltä että pinta kärsii niin lopeta siihen ja vedä vaikka vaan Fareclalla ne, sekin tekee välillä ihmeitä ;)
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut .Juho » 25.2.2015 22:38

Jees, eiköhän näillä vinkeillä pärjää. ;)
Kiitoksii!

Jostain p600-800 vesihiomapapruista varmaan kannattaa aloittaa, koska naarmuja noissa kehissä ei juurikaan ole. Lähinnä pieniä kiveniskemiä.

Tota Mothersin metal polishia löytyy paikallisesta Fixus liikkeestä.. niin sitä nyt ainakin alkuun lähden kokeilemaan (vesihionnan jälkeen).
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 27.2.2015 0:38

Etkä muuten varmana alota mistään 600 pilaamaan noita. Anodisoinnin jälkeen en itse henkilökohtaisesti lähtis kiillotamaan enää yhtikäs mitään, lähinnä maalipinnan myllytys -tyyppinen kevyt vesihionta+vaha jos nyt jotain tarvetta on. ;) Oikea tekniikka olis kiillottaa kappale lopulliseen kiiltoonsa ennen anodisointia.

Jos ihan pakko saada nuo jotenkin kiiltämään, alota vaikka 1500 tai 2000 ja siirry siitä ylöspäin, aivan kevyt vesihionta jonka jälkeen tahnoilla/vahoilla loppuun. Jos pinta on alunperinkin hyvä ja tasainen, pitäisi tuon onnistua anodisointia pahemmin naarmuttamatta. 600 haalistaa/naarmuttaa varmasti.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Vireboy » 28.2.2015 20:32

Aijoo sori mä ymmärsin et tässä ollaan hiomassa sitä anodisointia pois :nolo: :lol:
monnikala
Liittynyt:
25.4.2015 0:11
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut monnikala » 28.7.2015 17:32

Osaisko joku kertoo tyhmälle että mitä materiaalia Leo Vince V6 on? Vedin tosta messinkiharjalla ruosteet ja muut pois nii miten kannattais jatkaa kiillotusta ja miten pinta suojataan lopuksi?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.7.2015 4:19

Se on ihan perusrautaa. Hinkkaamaan vaan, johki 2000 asti vesihioo ja sit jollaki kiillotusaineella hinkkaamaan. Suojaus kuumakestolakalla, muttei tuskin pitkään kestä ilman ruostetta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 8.11.2015 16:21

Miten tota normi enoxin paisaria kandeis kiillottaa ja sitten suojata ruosteelta? Aattelin jos alkukäyrän ja paisarin takaosan maalais ja sitte etuosan kiillottais mutta mites toi ruostesuojaus? Ei vissii oo mitään muuta keinoo ku lakka tai kovavaha? Mutta lakka kellastuu ilmeisesti? Mites joku kovavaha toimis?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.11.2015 16:51

Jos sulla on se rauta Noxi, ni en kyllä suosittelis välttämättä kiillottaa sitä. Siinä on just se ongelma, että se on ruosteessa heti, suojaa sitä oikeestaan millä hyvänsä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
klaxxi
Liittynyt:
6.12.2013 20:16
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut klaxxi » 8.5.2016 15:54

millä kannattaisi suojata Kiillotettuja osia esim jarrupolkimen ettei se ruostu ihan heti?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista