eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Nostaa muuten pikkasen erilailla manki keulaa 125 myllyllä ku vakiolla
Ei tarvii paljon nykiä tai kytkimellä avittaa. Ja jos kytkimellä avittaa niin se ei todellakaan ole mikään kytkinpommi
Helvetin hauska peli
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Itelläkin piikkinen mana ja se nostaa kyllä keulaa pikku nyppäsyllä melkeempä vauhdissa kuin vauhdissa
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Simba_
- Liittynyt:
- 7.7.2011 22:43
Mistäs materiaalista kannattas tehä keulimisrauta ja kaatumatapit skootteriin?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ei ainakaa metallista.. Kaatumatapit esim. nylonia.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
mite tota keulimista ois paras ruveta harjottelemaan. tiiän kyl et ei sitä täällä netissä opi mut joku vois antaa jotain hyviä vinkkejä. jalat maassa on varmaa iha ok?
Aap-
- Pyörä:
- Pyörätön
- Liittynyt:
- 25.8.2009 14:57
Ei todellakaan jalat maassa kannata opetella, aluks opettelet vaan käyttämään sitä jarrua.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Kannattaa opetella silleen että nostat vaan keulaa ja samantien jarrulla alas, ite oon joskus tehny silleenki että ku hyvä kohta löytyy nii jarrua painaa pikkusen siinä kohtaa että keula pysyy vähän aikaa ylhäällä. Siis itekki vielä varmuuen vuoksi jarrua opettelen, muutaman kerran tullu vejettyä kolmosvaihteella ja näi
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
böömber
- Pyörä:
- yamaha dt50 (ex), Honda Monkey(ex),derbi senda(ex),suzuki pv(ex),Aprilia rx(ex), yamaha aerox (käyttis)
- Paikkakunta:
- Lapinlahti
- Liittynyt:
- 22.5.2012 22:32
ei kellää sattuis olee detsiin valmista keularautaa
ku en ite oikein uskallla mennä tekemää ku ei kestä kummiskaan
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Mielummin niin että keulimarauta ei kestä, jos vejät raudalle liian lujaa nii VOI olla että koko takahäkki solmussa
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
flimmeri
- Pyörä:
- Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
- Paikkakunta:
- tampere
- Liittynyt:
- 18.5.2012 22:22
Hmm..oon nytten päivässä noin 15-30 min viikon ajan harjootellu keulimaan ja mopohan on rieju mrt europa josta kurit pois ja isompi suutin.
koskaan en ole mopolla keulinu, polkupyörällä ihan kakarasta asti
No, alussahan sai huudattaa kierrokset tappiin ja armoton rykäsy ja kytkinpommi ja keula nousi ihan vähän ja lähti samantien vinoon..
nyt ei tarvitse edes paljoa kierroksia ja eikä nykiäkkään, niin jotta olkapäät irtoo ja keula nousee samantien aika korkeelle ja pyrkiny ottaa sen aina jarrulla alas, matkaa on parhaimillaan mennyt noi 5m kunnes se vaan tipahtaa.
Mutta miten se jarrun käyttö tapahtuu oikein, heti tulee kauhia paniikki kun rupee menee liian korkeelle ja laitan kytkimen pohjaan ja otan jarrulla alas
Häiritsee ku automaattisesti laitan kytkimen pohjaan kun käytän jalkajarruu..
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
Aap-
- Pyörä:
- Pyörätön
- Liittynyt:
- 25.8.2009 14:57
Itelläkin sai alussa repiä ykkösvaihteella ihan älyttömästi et keula nous.
Nyt nousee kakkosellakin keula jos haluaa. Mopohan oli Beta rr 50, missä on 11-50 välit ja kuria vaan sen verran rälläköity et menee 65, ei siis ollu mikään helpoin mopo keulia noilla tehoilla. Jos jotain kiinnostaa kattoo miten se keula sillä onnistu niin tässä ois videoo:
http://youtu.be/_HbQYbzkR7Y
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Nyt about viikko aktiivista nykimistä, keula nousee helposti 12/52 väleillä, ehkä lyhkäsemmät ja kakkosella koittelemaan?
Suunnan pito on kauhian vaikeaa kun takapyörän laakeripesä on väljä, niin takarengas heiluu vähäsen sivuttaissuunnassa
Ja vaihteitten vaihto,
vittu mitä tuskaa se meinaa aina heittää ympäri ku pistän kakkosen sisään, sit panikoin ja ja vetäsen jarrulla alas. Noh, reeni jatkuu sen mitä tässä vielä ehtii ajella.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Juuuso22
- Pyörä:
- Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 22.4.2012 21:22
Itse en edes viitsinyt harjoitella ykkösellä nostamista, koska se oli jotenkin turhauttavaa. Kakkosella aluks vaa nii kaua nykii kunnes alko pikkuhiljaa nousta. Vinkkinä muuten että itseä auttoi huomattavasti se, kun aluksi keulassa oli liikaa öljyä (oli lähes kivikova), niin kun keulassa oli sopiva öljypinta, tadaa keula nous huomattavasti paremmin. Nykyään (10-60 välit) nousee tasasella nelosella, ylämäkeen 5, ja pienestä töyssystä kutosella
. Himottais vaa päästä keulimaan ku on vielä kelejäki, mut perkele ku jalka paketissa ni ei voi kun pyörää huoltaa ja päivystää motottia..
QULMAAA
- Pyörä:
- Gilera smt
- Liittynyt:
- 28.8.2012 21:51
Joo eli nyt nousee ykkösvaihteella jo hyvään kulmaan. Onkos kukaan koittanu keulimis ennätystä ykkösellä?
Joo pitäs varmaan ruveta reena kakkosella nostoo vai?
flimmeri
- Pyörä:
- Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
- Paikkakunta:
- tampere
- Liittynyt:
- 18.5.2012 22:22
itse oon samassa pisteessä että ykkösellä nousee hyvään kulmaan
itekki mietin, jotta kuinka hyvin pystyy ykkösellä vetää matkaa, tarvis varmaan vaan olla tarpeeks paljo kulmaa hyvä tasapaino ja jarrunkäyttö hallussa.
Kakkosella oon myös jonkun verran yrittäny nostaa, mutta täysin tuloksetta
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista