Jokkede-
- Pyörä:
- Ktm exc 250 ja pepöötti
- Paikkakunta:
- Siilinjärvi
- Liittynyt:
- 3.12.2006 22:55
Vähäsen kyllä hävetti ajaa koulusta kotiin tolla pessulla, ku pätkii ihan helvetisti.
Sitten tietysti sammu melkein jokaiseen risteykseen ja en saanu lopulta sitä ollenkaan käyntiin. Siinä sitä sitte parkkihalliin työntelee ja mäkisellä yrittää käyntiin.
No joku 10 min työnneltiin ja lopulta lähti ja päästiin kotiin hikiseen
Mezcal
- Pyörä:
- myyty pois
- Paikkakunta:
- P-savo
- Liittynyt:
- 11.2.2007 20:52
onhan tuo levinny jonkun kerran
1.) Taka renkaan laakeri pimahti vappuna, kun teboilille menossa
no eikun mopo kaverin pihaan ja kaverin kyydis jamitteleen
2.) Pomppas ketjut pois kun talvel otti luisua ja kiilautu sinne magneeton kopan väliin.
3.) Ja paras oli eilen kun koulun pihasta lähös niin mopedi siinä ihan normisti pyörii tyhjä käynnil ja ryyppy päällä, rupesin ryypyyä ottamaan niin kone vaan simahti kuin seinään. No luulin aluks et kone viel liian kylmä ja laitoin ryypy takas ja rupesin polkaseen niin polin jumis ja tajusin että vittu sehän otti ja leipas -.- kysees siis 06 vuos mallin x-treme r ajettu 10 700 km ja vakio paitti liikkees vaihtovat 1000km huollos 70 suuttimen ja kun ketjut ja rattaat vaihoin niin antovat 65 takasen sijaan 62 että ei voi senkään piikkiin laittaa että ois tappi virit
tänään vietiin se huoltoon ja kahtoovat mikä on vikana kun on takuu viel voimas
<SoTuRi>
- Paikkakunta:
- konnevesi
- Liittynyt:
- 13.9.2008 9:03
no pari kertaa kun on bensa loppunu ja joskus kun ketjut irtos niin ne jumiutu täydellisesti sinne eturattaaseen ja takaratas meni samalla rikki
JayEll
Moderaattori
- Pyörä:
- ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 31.3.2004 20:48
93syntyny93 kirjoitti:Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä
Tuohon vielä puuttuakseni, niin kyllä motoristit luultavasti tietävät moottorijarrun.. ja samaten piikki ja ainakin osa mopokuskeistakin.. Nelitahtipeleillä moottorijarrua voi huoletta käyttää.. Sielläkun se öljy kiertää silti.. Kakstahdeissa tuota kannattaa hieman välttää.. Tosin ei siitä nyt kannata itsaria tehdä, jos vahingossa moottorijarrua käyttää.. Pahin tuo moottorijarru on silloin, jos tuut vauhdilla/korkeilla kierroksilla ja päästät kaasusta.. Tuolloin voitelu heikkenee sen verta paljon, että vauriota voi syntyä.. Jo esim. taas matelet kaupungilla matalilla kierroksilla, niin moottorijarrusta ei juuri ole haittaa...
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Nina321
- Paikkakunta:
- outokumpu
- Liittynyt:
- 9.7.2008 15:31
Onhan tuo rieju pari kertaa menny matkalla leviämään, no se on rieju. Katkennu kaasu vaijeri ja kytkin vaijeri samana päivänä, leiponu kahesti, bensa loppunu kesken matkan parisen kertaa, kaasari meni ihan tukkoon, sytytys tulppa pamahtanu ja kaikkee jännää. Ei varsinaisesti leviämistä mut äänen vaimennin tykkäs tippuu irti teharista joka välissä, kaupungissa ei kovin mukavaa.
Ja kaikkienhan noiden piti aina tapahtua vähintään 10 km päässä kotoa. Sen takia aina jesaria, nippu siteitä, jako- ja kuusio kolo avaimia, taltta ja ristipäämeisseleitä, pihtejä, sakset, narua, veihti, rautasaha ja hinaus narua mukana perän alla siinä yhes muovi laatikossa
ikuinen romu
Måpå199
- Liittynyt:
- 1.1.2008 15:21
DriveFast kirjoitti:93syntyny93 kirjoitti:Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä
Tuohon vielä puuttuakseni, niin kyllä motoristit luultavasti tietävät moottorijarrun.. ja samaten piikki ja ainakin osa mopokuskeistakin.. Nelitahtipeleillä moottorijarrua voi huoletta käyttää.. Sielläkun se öljy kiertää silti.. Kakstahdeissa tuota kannattaa hieman välttää.. Tosin ei siitä nyt kannata itsaria tehdä, jos vahingossa moottorijarrua käyttää.. Pahin tuo moottorijarru on silloin, jos tuut vauhdilla/korkeilla kierroksilla ja päästät kaasusta.. Tuolloin voitelu heikkenee sen verta paljon, että vauriota voi syntyä.. Jo esim. taas matelet kaupungilla matalilla kierroksilla, niin moottorijarrusta ei juuri ole haittaa...
Jumalauta missä tuubassa kirjottanu ton tekstin joskus : D "eli kun harva tietää niin myös se on...": D
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Minkäs teet kun mopossa on variaattori.. Vähän pakostakin joutuu välillä moottorijarruttamaan vähäsen.
Ogww
- Pyörä:
- Z750
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 20.4.2008 13:55
Ei se sit mopo oo?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Olwi kirjoitti:Ei se sit mopo oo?
Nus nus
TRD_Racing
- Pyörä:
- Honda CBR 125R Repsol 2005
- Paikkakunta:
- Kuhmo
- Liittynyt:
- 23.10.2007 19:51
DriveFast kirjoitti:Höpötystä moottorijarrutuksesta...
Välillä meinaa nousta verenpaine oman mopon takapenkillä istuessa kun kaverit päästää kaasun rajoittimen kohilla..
Zuidaaja
- Liittynyt:
- 22.2.2008 19:39
TRD_Racing kirjoitti:DriveFast kirjoitti:Höpötystä moottorijarrutuksesta...
Välillä meinaa nousta verenpaine oman mopon takapenkillä istuessa kun kaverit päästää kaasun rajoittimen kohilla..
No ei se nyt niin vaarallista oo, sillon ehkä saattaa käydä jotain jos 500m pitkän alamäen menee ykkösellä alas ilman kaasua.
Yzä
- Pyörä:
- r6
- Liittynyt:
- 17.12.2007 18:57
mul on taas aina nii, että jos en anna kaasua niin kytkin on pohjassa. tietty vapaalla erilail
Skipidiveinau
Pappis79
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Äänekoski
- Liittynyt:
- 22.8.2008 16:24
Pari kertaa on ketjut lähteny ja kerran vain sammui ilman sen kummempaa syytä. Ei lähteny käyntiin ja työntelin sitten kotiin, onneks oli matkaa joku parisataa metriä. Laitoin uuden kaasarin kiinni, koska olin sen ostanut jo aiemmin ja kas, mopo lähti toimimaan...
Tropikki
- Pyörä:
- BMW 520i 2010 Talvella: Goodyear UltraGrip Ice+ Kesällä: Bridgestone Turanza ER300 / Ecopia
- Liittynyt:
- 2.6.2008 12:50
jkoljo kirjoitti:Minkäs teet kun mopossa on variaattori.. Vähän pakostakin joutuu välillä moottorijarruttamaan vähäsen.
Eikös se ole niin, että kun lämäset takajarrun päälle niin kierrokset vähenee? Etujarrullakin, mutta sitä ei parane kovin rajusti käytellä. Itellä on skootteri ja hyvin on pystynyt välttämään moottori jarrutuksen. Heti, kun en anna kaasua niin takajarru päälle.
Zuidaaja
- Liittynyt:
- 22.2.2008 19:39
Voi huhhuh, onko kukaan oikeesti kuullu että _mopo_ olis leipassu moottorijarrutuksen takia jos muuten on säädöt kunnossa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista