Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisille?

Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

ViestiKirjoittanut Läbä » 5.7.2011 20:04

Jep, mullekkin sano katsastusmies että hyvät jarrut on :D Tuplasylinterinen ja ketun iso levy edessä :D
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04

ViestiKirjoittanut HeGee` » 5.7.2011 20:34

mistäs lähtien pösöis on ollut tuplasylinterit? :lol:

tuplamännät kyllä löytyy ;)
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.7.2011 23:53

Mutta täytyy tähän vielä sanoa, että ei ne poliisit ole sitä määrännyt että mopojen pitää kulkee vaan 45. Ja se vaan on niiden työtä valvoa että ne mopot sitte kulkee sen 45. Koska olishan se sama, että jos antais mopojen kulkee vaikka 60, että antais kaikkien autoilijeiden ja muitten ajaa aina 15km/h ylinopeutta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju

ViestiKirjoittanut Läbä » 6.7.2011 2:12

HeGee` kirjoitti:mistäs lähtien pösöis on ollut tuplasylinterit? :lol:

tuplamännät kyllä löytyy ;)

Sorikirjotusvirhe :D Nyt harhaanjohdan kaikkia :seko:
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
lillé

ViestiKirjoittanut lillé » 6.7.2011 12:51

"Tilataanko me helikopteri et nähää tuo rekkari lukee?"
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 6.7.2011 13:02

Kun mopot kuristetaan että ei meinaa moottori hengittää ja yritetään sitten vielä ratastaa jollain 10/70 väleillä että saadaan kulkemaan just sen 45km/h ja rungot on kuin kevareissa ja jarrut aika hyviä sitten bensan kulutus on semmosta luokkaa että melkein kevarilla pääsee melkein samaan taloudellisella ajolla (puhun 2t)
Tähän on syynä se, että nykyään ei osata rakentaa 45km/h kulkevia koneita. Verrataan tollasta nykymopon konetta vaikka Tunturin koneeseen. Tunturissa on pieni kaasari, jolla kuluttaa vähän, pytty on juuuri 45km/h nopeuteen sopiva, pakoputki on vaan semmonen tuutti, ja vaihtita on 2-4, eikä esimerkiksi 6. Kulutus tunturilla on se 2-2,5l/100km. Nykymopossa taas on isoja kaasareita (14-17mm), vaikka käytäntö on todistanut, että 11mm riittää. Pytty on casereed kaksosasine pakoaukkoineen. Täysin turhaa tollasta pyttyä mopossa pitää. Sitten se mopo on kuristettu iseltä pakoputkesta täysin, joka aiheuttaa sen, että mopo kuluttaa saakelisti, ei toimi kunnolla, karstottuu, ja on ihan hiivatin lussu. Onko järkeä? No ei ole...
Mutta täytyy tähän vielä sanoa, että ei ne poliisit ole sitä määrännyt että mopojen pitää kulkee vaan 45. Ja se vaan on niiden työtä valvoa että ne mopot sitte kulkee sen 45. Koska olishan se sama, että jos antais mopojen kulkee vaikka 60, että antais kaikkien autoilijeiden ja muitten ajaa aina 15km/h ylinopeutta.
Toleransseja on pakko olla josiitä syystä, että ne jotkut mopot tosiaan kulkevat vakiona yli sen 45 parilla numerolla. Olisi aivan älytöntä alkaa sakottamaan ja viemään korttia, jos on ajanut mopoa, mikä kulkee 46. Jotkut poliisit ei tota tajua, että joitain toleransseja on pakko olla, ja niuhottavat jostain tyhjästä, ja mittaavat kolmioviivottimella sitä että onko se kilpi oikeassa kulmassa asteen tarkkuudella.
Koo

ViestiKirjoittanut Koo » 6.7.2011 14:39

Poliisi kehu kun olin vaihtanu ledipolttimon eteen että hyvä ku oot valotehoo parantanu.. Paketissa luki että ei sovellu tieliikennekäyttöö. HÖHÖHÖ
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.7.2011 11:09

Toleransseja on pakko olla josiitä syystä, että ne jotkut mopot tosiaan kulkevat vakiona yli sen 45 parilla numerolla. Olisi aivan älytöntä alkaa sakottamaan ja viemään korttia, jos on ajanut mopoa, mikä kulkee 46. Jotkut poliisit ei tota tajua, että joitain toleransseja on pakko olla, ja niuhottavat jostain tyhjästä, ja mittaavat kolmioviivottimella sitä että onko se kilpi oikeassa kulmassa asteen tarkkuudella.[/quote]
Tarkoitinkin lähinnä, että se vaan on poliisien työtä vahtia sitä mopojenkin nopeutta, ei tietenkään mitään sellasta että kun menee 50 vaikka on täys vakio ni sitte sakkoo ja kaikkee. Vaan lähinnä just jos alkaa menee +55 tai jotain sellasta. EIkä mitään kolmioviivottimella kilvenkulman tarkistusta, vaan sillee järkevällä asteikolla. Esim. sellasesta vois antaa jotain lappua jos kilpi oikeesti näyttää taivaaseen. Tottakai joku järki pitää olla.
minivvv

ViestiKirjoittanut minivvv » 7.7.2011 18:25

Sillon ku kilvet lähti, poliisi kävi testaamassa tavallisella suoralla missä siis kaikki muut mopot käytettiin ajolla-hox-, sanoi että "Juu no tossa loppu tuo suora kesken, ja oli vasta nelonen päällä, oottele joku kymmenisenminuuttia niin käytetään pitemmällä suoralla." Sitte käytti 1km pitkällä suoralla ja sai nopeutta vasta 60km/h.. :lol: ryyppy oli siis päällä, siks oli lussu kiihtymään-hox-
kh0
Pyörä:
Yamaha WR 125x

ViestiKirjoittanut kh0 » 7.7.2011 18:49

pelastiko ryyppy veroilta tällä kertaa? :lol:
minivvv

ViestiKirjoittanut minivvv » 7.7.2011 19:09

Jep. :D ihan pirun hyvä tuuri kävi että kulki sopivasti! :lol: koulussa oli kyllä hymy katossa ku ei tullukkaa veroja.. en siis ikinä ennen kokeillu paljon kulkis ryyppy päällä :D kylhän se ois vipeltäny lähemmäs 70km/h ilman.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey

ViestiKirjoittanut radon- » 11.7.2011 1:13

no en nyt hauskuudesta tiedä mutta sen ainoon kerran ku poliiseja on minun moponi kiinnostanu (eli kouluratsiassa keväällä)

ensin poliisi testaa, "saatiin tossa äsken semmone vajaa 60 vauhtia mutta tuntuu kelaavan lisää, käydään kokeilee pitemmällä suoralla jos käy?". toisen testauksen jälkee tuli sanomaan "joo tää menee sen karvan yli 60, tutka tais näyttää 61 ja mittari vähän yli". no siellä sitte sakkolappua kirjotellessa testaajapoliisi (tais olla mp) sano "ei me nyt ruveta tästä ruuvaa kilpiä pois ku näitä on ollu tehtaalta tullessa näitä kiinanskoottereita joskus erä että saattoi vakiona mennä 70" ja sitten selitti jotain että öljyletku ja bensaletku menisi väärin päin (siinäpä itse kukin varmaan miettisi että mitähän se tarkoitti, ja varsinkin kun oli nelitahtinen skootteri) ja maahantuoja oli kasannut virheellisesti niin sen takia kulki liikaa.

Ja lopputulos se että 20€ sakko kouraan ja lapussa luki "kulki poliisin koeajamana 61km/h, maahantuoja kasannut virheellisesti". kyllä siinä nauratti jonkun verran, poliisin kuullenhan siinä nyt vaan oli jutussa mukana "joo, en minä tiiä ku tämmönen se on ollu aina" vaikka tosiasiahan nyt oli hieman toisin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Reetuhai2
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.7.2011 1:46

Tuuria mukana, ja on niissä kiinanskoottereissa tälläsiä hyviäkin puolia.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey

ViestiKirjoittanut radon- » 11.7.2011 12:13

niih, onhan niissä yllättävän paljo hyviä puolia ;) tuuria kyllä oli ihan kiitettävästi ku kaverilla meni deetee saman verra nii meni kilvet ja 8päiväsakkoo tais tulla. kiinalaiset on parhaita 8)
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Reetuhai2
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.7.2011 12:36

No, miten sen nyt ottaa. Itte oon vakaasti sitä mieltä että ainakin italialaiset skootterit on parhaita.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista