Toivottavasti en hirveesti riko sääntöjä jos samalla upitan kysymystäni ja laitan uuttakin tietoa siihen liittyen peräkkäisellä viestillä...mutta mutta:
Rekisterihaun mukaan moponi on ollut vuodesta 1999 asti "Mister X":n omistuksessa. Vakuutus on otettu samaan aikaan ja loppumispäivää ei oltu merkattu. Ja tuon jälkeen siis ei Trafin mukaan kukaan ole tätä omiin nimiinsä siirtänyt. Tuon mukaanhan mopo on tieliikenteessa? Vakuutuksien maksusta ei tietoa, enkä ole tuota omiin nimiinikään siirtänyt, koska silloin kun mopon ostin en tiennyt sen olevan "liikenteessä". Minua edellinen omistaja ei ollut tuo "Mister X" vaan eräs toinen, joka sanoi vain että tulee paperit mukana, eli MAHDOLLISTA saada kilpiin...
Oikeastaan en tiedä vaikka minun ja "Mister X":n välissä olisi ollut useampikin omistaja.
Mulla on siis käytännössä kaksi vaihtoehtoa 1. Käydä katastusasemalla selvittää asia tai 2. Viedä mopo mettämopoks ja antaa olla.
Jos nyt käyn tuolla konttorilla niin kenelles kenties rästissä olevat vakuutusmaksut menee? Mulla on kyllä luovari tuon minua edellisen kanssa mutta ei "Mister X":n kanssa? Kyllä olisivat varmaan konttorilla ihmeissään...
Tiedän että foorumilla on mopo harrastajia jotka ovat pelanneet näiden luovareiden, historian-selvittelyn ja kaiken muun sellaisen kanssa, joten olisin kiitollinen jos joku selventäisi tämäntyyppistä juttua...