Poliisit

korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut korker0 » 9.9.2012 11:08

Hehehheh, samat MP-poliisit & yksi sivari auto ratsas miitin eilen täällä oulussa :D 2 kilvet meni, 1 kortti ja 1 verot tuli.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Kville » 9.9.2012 11:11

Tuolla takana oleva polliisi se ratsas rovaniemelläki nuita mopeteja, myös minun... Oli niin painava se polliisi niin ei menny liikaa tuo sen alla :D
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
ylläpitäjä
Paikkakunta:
raisio
Liittynyt:
21.8.2012 18:25
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut ylläpitäjä » 10.9.2012 21:48

tuleekos poliiseilta paljonkin sanomista jos on itse tehty putki mikä ei pidä kauheaa meteliä eikä skodu kulje liian kovaa?
Ylläoleva teksti on vain oma henkilökohtainen näkemykseni asiasta eikä välttämättä edusta yleistä/enemmistön näkemystä.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.9.2012 22:47

Kyllähän niitten pitäs aina viiä kilvet jos ei oo e-hyväksytty putki, olikohan perusteltu sen takia että ei oo kattia ja päästöt nousee. Tietenki myös se että paljoko kulkee :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.9.2012 23:07

Mahtaako päästöillä pystyä oikeen perustelemaan mitään, kun kaasari+KAT on muutenkin niin onneton yhdistelmä.

Eihän noissa E-hyväksytyissä tehareissakaan mitään KATteja ole?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.9.2012 23:11

Kat? U mean katalysaattori oor katti? Pakokaasujen hapetusjärjestelmähän taitaa kaikista vähän uudemmista löytyä. Kyllä se vaan aika paljon niitä päästöjä pienentää, ei sillä että ketään kiinnostaisi.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.9.2012 23:17

Joo siis katalysaattoria meinaan :lol: ei muakaa kyllä kiinnosta nuo päästöt pätkän vertaa mutta tiiätte mitä meinasin, eli vie kilvet aika varmasti. Aina vituttaa ku kaikki paneutuu näihin pikkuseikkoihin :paha:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.9.2012 23:28

Heheh :lol: Kyllähän se välillä ottaa päähän. Mutta kuten hyvin tiedämme niin kaikki poliisit ei vie kilpiä vaikka olis tk kiinni, ja se ei ainakaan oo mikään hiljanen putkula. Ja Slerpa_ meinasin sillä että mitä meinaa tuolla KAT-lyhenteellä(?). Katti, ei mun mielestä mitenkään oo kytköksissä mihinkään KAT:iin. Englanniksikin katalysaattori taitaa olla joku catalytic converter tmv.. ehkä catalyst tai vaan catalytic nimellä esiintyy jossain. Tarkotuksena ei oo nussia pilkkua vaan saada selville tarkotitko tolla jotain muuta.. :lol:
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.9.2012 23:31

Kat? U mean katalysaattori oor katti?
Sama asia? KAT, katalysaattori,CAT, katalysaattoria kaikki meinaa.

Pakokaasujen hapetusjärjestelmähän taitaa kaikista vähän uudemmista löytyä.
Eli sama kun vanhan ajan amerikkalainen ilmapumppu? Sama paska tulee ulos, tosin laimeempana kun siinä on ilmaa joukossa-> päästöt näyttää mittareissa pienemmältä. Vähän sama asia jos laittaa10 litran ämpäriin veden joukkoon litran öljyä, tai järveen litran öljyä. Sama määrä, kuitenkin järven öljypitoisuus on pienempi.


Kyllä se vaan aika paljon niitä päästöjä pienentää
Ei mopo muutenkaan mikään ympäristöystävällisin ole, koulussa mitattiin päästöjä täysin vakioderbistä ja HC lukukin ylsi johonkin 15 000ppm parhaimmillaan (sanotaan vertauksen vuoksi että vuoden -78 autolle katsastuksessa maksimi HC on 1000, ja sekin kohtuu helposti alittuu jos se auto vaan kaikilla käy kohtuu nätisti). Sinällään jäi harmittamaan kun ei keritty kurittomasta vastaavasta mittaamaan päästöjä. Olisi nähnyt, paljonko toi hapetusjuttu niitä päästöjä vähentää. No, ehkä tulevaisuudessa.

Aina vituttaa ku kaikki paneutuu näihin pikkuseikkoihin
Mielestäni täysin väärä perustelu jollekkin asialle ei ole pikkuseikka.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.9.2012 23:37

Slerpa huomaa mun lauseessa esiintyvä sana OLIKOHAN, joka meinaa että en oo varma siitä että oliko perusteltu juurikin noin mutta antaapa olla, mulla on parempaaki tekemistä entä vääntää tämmösestä pienestä asiasta :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.9.2012 23:41

Slerpa huomaa mun lauseessa esiintyvä sana OLIKOHAN
Korjasin joka tapauksessa sen mistä olit epävarma/missä olet väärässä...Onko tämä nykyään pilkunnussimista/pikkuseikka?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.9.2012 23:52

Itelle ei oo vaan tuo KAT lyhenne sitten sattunut eteen. CAT kuulostaa jo vähän kotosammalta ehkä.. Voi sitten olla että käytännössä se katalysaattorin vaikutus päästöihin on pieni, teoriassa sen pitäisi kuitenkin niitä pienentää, ja sen hapetusjärjestelmän tehostaa katalysaattorin toimintaa.

Gogge kirjoitti:Juu ei noi tehoa vähennä yhtään, ei haittaa jos tukkii, mutta kannattaa antaa olla kun tukkimisesta ei mitään hyötyäkään saa. Ja juu, yleensä joku venttiili läppä sieltä löytyypi (ilma ei pääse putkesta ilmanputsariin).

Ja juurikin hapettaa pakokaasua, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa joka pienentää päästöjä, joka on hyvä juttu tätä saastunutta planeettaamme ajatellen. Ja miksi se tehostaa toimintaa, selviää kun tutkitaan katalysaattorin toimintaa, joka toimii katalyyttina, eli nopeuttaa kemiallisia reaktioita. Eli haitalliset pakokaasu päästöt hapetetaan ei haitallisiksi. Esim. hiilimonoksidi eli häkä (CO) hapettuu hiilidioksidiksi (CO2) ja palamattomat hiilivedyt hapettuvat hiilidioksidiksi ja vedeksi. Typen oksidit (NOx) taasen pelkistyvät typeksi (N2). Katalysaattori voi myös hapettaa rikkidioksidin (SO2) rikkitrioksidiksi (SO3), mikä ei ole toivottavaa, sillä rikkitrioksidi muodostaa veden kanssa rikkihappoa.. Ja tästä voidaan päätellä, että kun happea on enemmän käytettävissä em. reaktioihin, niin niiden määrä myöskin nopeutuu. Tämä kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa suuri osa päästöistä ei ehdi hapettua, ja tulee sieltä änkän päädystä haitallisina pakokaasuina.

Ja tietysti tämä lähinnä on siinä mopossa siksi että läpäistäisiin päästörajat, ja saataisiin ne kilvet sinne. Ilman katalysaattoriakin tuo "puhtaan" ilman lisääminen pakokaasun sekaan pienentää myös päästöjen suhdetta tietyssä määrässä ilmaa, ovelaa, eikö totta?

Ja se ei myöskään ole mikään pakokaasujen kierrätysjärjestelmä eli egr, joita tavataan autojen parissa. Vaikka päästöjä tämäkin pienentää (muistaakseni voi laskea typenoksideja jopa 60%, mutta omat haittansakkin ko. järjestelmästä löytyy, kasvanut bensankulutus, tehonlasku..) mutta ei liity asiaan, ja näitä ei tavata mopoissa!


Tollasta scheibaa joskus kirjottelin skode puolella. Laitoin pienemmällä tekstillä kun kaikkia ei kummiskaan kiinnosta, ja veis tilaa muuten niin törkeesti toi lainaus, ihan riskisti aiheen vierestähän tää menee kummiskin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Shape » 11.9.2012 0:06

Eiköhän jatketa pakoputkitopicissa keskustelua.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.9.2012 0:10

Noin teoriassa se katalysaattori toimii, jos saadaan se ihanteellinen seossuhde sinne kattiin (kuten ruiskumoottoreilla saadaan, vai montako toimivaa kaasutin-katalysaattori ratkaisua automailmasta tiedät?). Valitettavasti kun kaasarista puhutaan (eikä edes sähkökaasarista) se seossuhde on ihan mahdotonta saada sinne ihanteelliseksi, ja katalysaattori ei toimi kunnolla. Vielä kun kotiasentaja käy laittamassa (ilman mitään mittareita tai tietoja lambda-arvoista) viimeistään talvella koneeseen isomman suuttimen, käy kone jo ihan liian rikkaalla ja katalysaattori on aivan turhana härpäkkeenä putkessa.

Jos mopoihin tulisi ruiskuja, olisi sillä katalysaattorilla tarkotuskin, ja hommassa olisi joku järki. Nykyään se on siellä täysin turha.

E: PAhottelen, en huomannut Shapen huomautusta kun viestin lähetin, poistakoon/siirtäköön viestin jos se on haitaksi.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.9.2012 0:31

viewtopic.php?f=15&t=82488
Sinne siis!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista