XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Vireboy kirjoitti:Aijjaa
Lähetin huollolle spostia ja sanoivat että se auttaisi. Voihan sitä kokeilla...
Jaa no, empä mie mikään öljyasiantuntia ole.
Miulla oil talven jäljiltä vasen takavilkku ja takavalo tummennettua palamattomalla 2t öljyllä, samoin änkän alaosa oli öljyssä.
Tosin miulla syytää ihan liian isoilla prosenteilla, kun ei saa enää pienemmälle sääjettyä... Varmaan pitäs vaijeria jatkaa tai kuorta lyhentää tai jotain, et sais pienemmälle..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Joo, mullakin säädetty pienimmälle tuorevoitelu ja silti vähän liikaa antaa öljyä, kun jos ajaa jonku 30km niin saa takavannetta pyyhkiä ja haarukkaa kans öljystä
JusHond
- Pyörä:
- Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
- Paikkakunta:
- Haapavesi
- Liittynyt:
- 1.3.2013 8:57
Monen prosentin seoksella on rabasan kone? (derbi drd racing 50)
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
suositelkaas jotain 2t öljyä, joka on todettu hyväksi ja ei vedä niin herkästi suuttimia tukkoon..
tällä hetkellä seosvoitelu ja motorexin joku "scooter" 2t öljy käytössä.
n. 3% seokset, jos oikein muistan.
älkää sitten suositelko niitä teboilin tuotteita..
ei nimittäin ole luottoa ainakaan niihin..
nyt mennyt jo 2-3 kertaa suutin/suuttimet tukkoon, kun vaihdoin mikuni tm 28 kaasariin.. ja putsarina toimii motorexin vapari, joka kiinnitetty suoraan kaasariin nippusiteellä.
taitaa mennä lähinnä toi tyhjäkäyntisuutin tukkoon aina, ku välillä tykkää booailla, eikä tahdo ottaa kierroksia sammumatta.
Aap-
- Pyörä:
- Pyörätön
- Liittynyt:
- 25.8.2009 14:57
No ei varmasti mene öljystä suuttimet tukkoon...
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Ei se öljy niitä suuttimia tuki ellei tosiaankin ole pelkkää öljyä ja tuskin silloinkaan. Kai ravistelet/sekoitat aina öljyt bensaan kun lisäät tankkiin, ettei vaan tipu suoraan tankin pohjalle?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
ei pahemmin muutakaan tullut mieleen...
bensat sekoitettu kansiteriin ja 2,5% motorexin öljyä sekaan ja ravisteltu kunnolla.
tankin pohjalla oli jo ennestään bensaa, jossa oli hieman reilummin öljyä (n. 3-3,5%, motorexin) ja tästä on aikaa 3-4 päivää, kun lisäsin tankkiin lisää bensaa kanisterista.
ja kaasuttimessa EI ole roskia, pölyä tms., joka olisi voinut tukkia suuttimen/suuttimia.
ps. voisko olla esim. tukkeutunut huohotinletku tms. joka voisi sitten aiheuttaa vastaavanlaisia oireita (eli yhtäkkiä ei saakkaan tarpeeksi bensaa ja ei kestä enään käynnissä). vähän menee kyl OT:ksi.
Lexa__
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125 -07
- Liittynyt:
- 26.2.2014 15:32
Saako tota Castrolin Power 1 racing 2t öljyä mistään Kymenlaakson alueella? Sopii varmaan käyttää vakio MRT:eessäkin ihan hyvin.
Wiljamiii
- Pyörä:
- Aprilia RS 06
- Liittynyt:
- 2.7.2013 20:00
Pitäis saada ihan perus varaosa liikkeestä.
Tyramies
- Pyörä:
- BomberFudet<3 & Jincheng Knight
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 12.8.2008 0:36
kertokaapas mikä on paras sekoitussuhde jos on 70cc pytty roxissa kiinni, 3%?
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti!
http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
jos käytät jotain hyvää "perus" 2t öljyä, ni varmasti riittää se 2-3,0% seokset. enempää ei kannata laittaa öljyä sekaan..
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Airsal ainakin suosittelee 3% öljyseoksia 70cc pytyilleen ja sitä sekoitussuhdetta onkin tullut käytettyä omakohtaisesti kaikissa 2t-vehkeissä. Itse en menisi tuon alle koskaan, sillä tuskin aina tankatessa seokset osuu aivan kohdalleen, mutta se ei olekaan niin vakavaa jos on käytössä 3% seokset, mutta jos käyttää 2-2½%, niin alkaa jo haittaamaan jos menee liian vähän öljyä pensan sekaan.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Ongelmana on vain se karstan määrä ja tehon puute, prosenttikin öljyä vaikuttaa jo jonkun verran tehoihin persdynossa. Nykyöljyillä 2% tuntuu olevan ihan turvallista ajella, 70-luvun laitteissa olen nähnyt suosituksena 4%. Jos koko kylä täyttyy sinisestä savusta, voi päätellä seoksen olevan ehkä hiukan liian öljyinen, mutta toki kannattaa mieluummin laittaa vaikka liikaa kuin liian vähän. Hurjat mopopojathan käyttävät jopa 1-1.5% seoksia laatuöljyillä, itse en moista uskalla kokeilla.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Oli kyl aika metkaa ajaa oranssit housut jalassa, kun unohdus oli iskenyt, ja alkukäyrän o-rengasta ei ollut paikoillaan, sen sijaan tankissa oli todella reippaat seokset ja putki ampui kaahatessa öljyä aina koneen takaosaan asti, housunlahkeista nyt puhumattakaan.
skopojätkä
- Liittynyt:
- 19.4.2014 17:26
Ostin uuden scootterin joka on ollut käyttämättä 3-4 vuotta, ja 2t öljy saattaa olla myös 3-4v vanhaa, pitäisikö siitä olla huolissaan?
Mietin myös sitä, että pitäiskö pakoputkesta tulla sinertävää savua, kun aina sieltä ei tule ja tuorvevoitelusäiliössä öljy kuluu todellllaaa hitaasti. Jos on tuorevoitelu skootterissa niin voinko vaan lopettaa tuorevoitelun käytön ja kaataa tankkiin seos pensaa?
Kiitos vastanneille jo etukäteen
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista