ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Pistetääs itsekin pari talvihenkistä kuvaa
Oikeaoppinen talvisäilytys:
Talviromu:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Löytyi asiallinen tietopaketti jäillä liikkumisesta, kerrotaan myös moottoriajoneuvolla jäällä ajamisesta!
http://www.wakkanet.fi/loisto/docshtml/ ... aalla.html
Juuuso22
- Pyörä:
- Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 22.4.2012 21:22
Iha siistiä vetää lintassa lumipenkan reunaa pitki noilla nappulanastoilla
, paitsi 10 minuutin luisuttelun jälkeen jo ilmanputsari täynnä lunta.
Olin tänään tonne keskustaan päin ajelemassa. Kaveri ajaa edeltä ja on kääntymässä ns oikoreitille. Ajan sen vieree etupuolelle, käännän pään että mennää tankkaamaa eteenpäi ei käännytä. Sit käännän pään takas ajosuuntaan ja ollaankin jo penkassa, jalkakäytävänreunuksen kohalla ja humpsis siihe lumipenkkaa jalkakäytävälle
Vauhtia oli ehkä 50 ja muuta vaurioita ei tullut kun penkki lähti irti ja noissa kuvissa se on jesarilla kiinni
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
Sillai on just vitun jees vetää lintassa et meet esim mopolla sallittuja kävelyteitä ja sit vedät siel lintas ja pölläyttelet aina niihi reunoihi
Juuuso22
- Pyörä:
- Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 22.4.2012 21:22
Juuri näin
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Alkaa olla isotkin tiet aika liukkaita kun päivällä oli nollakeli ja tallaantui lumet hyvin.
Antoi schwalbetkin mutkassa periksi ja siinä pyörittiin bussin edessä 360 astetta ja matka jatkui suoraan
Aika jännä ajella ilman takajarrua ja etujarrukaan ei pahemmin pidä kun jäätä välissä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Ei hitto oli pelotti ku kokeilin kaverin mopoa
kuriton jossa takana savan smotonasta. Ykkösellä sutii, kakkosella sutii, kolmesella sutii.... Eihän sillä voinu etes hallitusti lintassa mennä kun ei pitoja löydy.. Kyllä se vaan on toista noilla Cheng Chineillä!
Vielä pääs joten kuten lumihangessa vaikka lunta oli pahimmillaan koneeseen asti.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Zuppox
- Pyörä:
- Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
- Paikkakunta:
- Aura
- Liittynyt:
- 25.4.2012 19:21
Ne Sawan Smotonastat ei pidä mitään jos mopo on kuriton. Esim yhdellä Auralaisella on Rieju MRT:ssä Sawat, Turbokitti ja porattu cdi-boksi. Lumella lähtee sutimaan helposti jostain 65km/h ja mopon huiput on n70km/h. Onneksi en ostanut niitä Mitrocin Smotonastoja koska normaali ajaminen tuntui olevan niillä Sawoilla erittäin hankalaa kun sutii koko ajan.
Mutta lopetetaan OT tähän ja jatketaan vaikka Rengas topicissa!
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
Sawan nastoilla kylläkin aika helvetin hyvä pito on, jossei anna täyttä kaasua kokoaikaa. Itsellä on ne, ja kuriton gilera niin lähteehän se siitä 50kmh vauhista suttaamaan mutta onko se mikään yllätys että nastat suttailee jäällä jos annetaan kytkinpommia? Ei oo muuten yhtiäkään nastarenkaita jotka ei sutisi kurittomalla mopolla..
paitsi piikkirenkaat
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
Ensi lumilla oli oikein hauskaa ku oli vielä mopo kurittomana nii suti joka vaihteella aina ku meni tehoalueelle, sillai oli tosi kivaa vetää lintassa ku ei tarvinnu kytkintä räpläillä ja vaikka tuli joku sula kaivon kansi tms.. nii silti vielä meni kevyesti siitä yli ku anto kierroksii
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Se oli mukavaa ku tuli ensilumet, kuriton ja täysin sileä slicksi. Mistä vaa vauhista suti kaasusta, ihan sama ottiko piikkiä vai ei
Mukavaa mennä kylän läpi suoralla semmone 250 metrin matka kokoajan sutien 6:lla.
Nyt ois nastarenkaat, joissa oli kyllä ihan jumalaton pito. Huollossa kaasaria väsätessä ja testatessa meni aika monta kertaa tajuta että viereinen tie on jäässä. Täysillä kiihdyttäessä ei sutinut yhtään ku pääs risteyksestä liikkeelle. Vasta tiellä uukkaria tehdessä lähti eturengas alta ja sitte vasta huomasin
Lumellaki meni nätisti lintassa ja oikee otti vauhtiaki eikä vaa huutanu paikalla.
Renkaat siis on jotkut Mitrocin 17" nastarenkaat, pistän kuvan mopedista kunhan saan sen huollosta ja käsisuojat asennettua
MiniMies
- Pyörä:
- Honda CBR 600F PC35
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.6.2010 2:22
Zuppox kirjoitti:Ne Sawan Smotonastat ei pidä mitään jos mopo on kuriton. Esim yhdellä Auralaisella on Rieju MRT:ssä Sawat, Turbokitti ja porattu cdi-boksi. Lumella lähtee sutimaan helposti jostain 65km/h ja mopon huiput on n70km/h. Onneksi en ostanut niitä Mitrocin Smotonastoja koska normaali ajaminen tuntui olevan niillä Sawoilla erittäin hankalaa kun sutii koko ajan.
Mutta lopetetaan OT tähän ja jatketaan vaikka Rengas topicissa!
Yhtä huonosti ne sitten pitää vakiollakin *facepalm* Ei se renkaiden pito mihinkään siitä muutu olkoon vaikka minkä verran tehoa.
Tunturi-94
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125
- Liittynyt:
- 7.7.2010 22:57
Ei se renkaiden pito mihinkään siitä muutu olkoon vaikka minkä verran tehoa.
Niin mitä meinasit? Että jos on vakio mopo mikä ei sudi kun lumella tai kuriton mopo mikä sutii asvaltilla kesällä, niin niillä ei ole mitään eroa lumella ajaessa? Jos kurittomalla väännät lutun pohjaan niin kyllä sen on melkein kaikilla renkailla talvella luisussa. Vai eturengastako meinasit? Niin siihen ei kyllä tehot vaikuta juu.
Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
Veikkaan että MiniMies tarkottaa tuolla kommentilla sitä että ne renkaat pitävät yhtä huonosti kurittomalla kuin kurillisella mutta kurittomalla sen huomaaa paljon helpommin sen huonon pidon.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Kyllähän se pito aina sama on, oli sitten vakio tai H-E, mutta kylläkait se on selvää että jos on enemmän tehoa nii luisuun se lähtee paljo helpommin
Esim terpillä ajaessa 60kmh vauhissa on jo kohtuu vaikee saaha perä luisuun, ja rossilla kivasti kaasulla 90kmh vauhista luisuun. Molemmat kesärenkailla
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista