Seppoman
- Liittynyt:
- 28.10.2009 20:19
Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä?
Seppoman
- Liittynyt:
- 28.10.2009 20:19
Seppoman kirjoitti:Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä?
Onko ainoa joku 320 vesihionta, vai onko alumiinille puhdistusaineita? Porakoneeseen sopivaa laikkaa puhdistukseen?
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
Vesihiontaa ja laikkaa tarjoat sille niin kyllä lähtee.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Jozkuu
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -10
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 20.8.2012 16:24
Miten tollasen pinttyneen lian saisi pois? Bensaa ja tärpättiä kokeiltu jo.
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
- Liittynyt:
- 19.2.2012 17:13
Hae Biltemasta Bio-rasvanpoistoainetta ja koitappa sillä.
Kkimi_
- Pyörä:
- Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 22.4.2012 19:43
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Seppoman kirjoitti:Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä?
Itse kokeilin omaan Trialin koneeseen teräsvillaa veden kanssa, ja tuloksesta tuli ihan hyvä. Kiillotustahnaa/Chromitahnaa päälle vielä ja kovaa hinkkaamista, tuli melko hyvä pinta. Vesihionnalla hieman karkeammasta paperista lähtien olis tietysti saanut varmaankin paremman, mutta noin käyttöpeliin jolla ajetaan kesät ja talvet, niin tuo riitti aika hyvin.
On mulla kuvakin jossain, odotas.....
...Tossa.
Olis tuosta paremmankin saanut, kun olis hinkannut enemmän, mutta....
Jozkuu kirjoitti:Miten tollasen pinttyneen lian saisi pois? Bensaa ja tärpättiä kokeiltu jo.
Brake Cleaneria kokeilin itse ja sillä lähtee melko varmasti. Pytystä lähti tosin maalitkin kyseisellä tavaralla, että ihan kaikkialle sitä ei varmaan kannata suihkia. Mutta rasvat ja muut liat lähtee kyllä tehokkaasti.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Mitäs tuo on ku hussen äänenvaimentimen päällä on jotakin kiven/soran/hiekan tapaista mustahkoa paskaa.
Lähtisivätkö ne perus sienellä ja jollakin pesuaineella, ilman että jättäisi naarmuja?
Kkimi_
- Pyörä:
- Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 22.4.2012 19:43
Blacklake kirjoitti:Mitäs tuo on ku hussen äänenvaimentimen päällä on jotakin kiven/soran/hiekan tapaista mustahkoa paskaa.
Lähtisivätkö ne perus sienellä ja jollakin pesuaineella, ilman että jättäisi naarmuja?
Se on karstaa mihin on tarttunut pikkukiviä, pölyä ynm. Eka suihkuttelet jollain liuottimella siihen ja huuhtelet vedellä pois.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Mä sanoisin että se on tiestä tullutta pikeä, kovilla liuottimilla lähtee.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 27.10.2012 12:43
Ite oon saanu sen lian änkästä pois metalpolishilla muutamalla pyyhkäsyllä.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Joo varmaan pikeä se on, kun täällä on paikkailtu lähiaikoina. Pitää kysyä jotaki "kovempaa liuotetta" jostakin että sais ne pois
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Pien poistamiseen on olemassa omia erikoisaineita, esimerkiksi Autoglymin Intensive tar & glue remover. Myös Kiillon mineraalitärpätti toimii varsin hyvin tuohon tarkoitukseen. Ksyleeni on myös käyttökelpoista mutta saattaa vaurioittaa muoviosia ja rekisterikilpiä, varovaisuutta sen kanssa siis. Tavallinen liuotinpesuaine ei pikitahroihin pure.
Naarmuja välttääkseen ei tiukassa olevia tahroja tule hangata. Jos lika ei irtoa liuottimella ja painepesurilla, tulee vaihtaa toiseen aineeseen. Pikitahraa ei hinkata pois vaan kostutetaan liina soveliaalla aineella ja haudotaan sillä tahraa hetken aikaa. Tahran pitäisi poistua painevesisuihkulla tai kevyesti pyyhkäisemällä. Sanomattakin selvää on että mikäli pinnassa on vielä hiekkaa tai muita epäpuhtauksia, pesusienellä hankaaminen saa aikaan saman efektin kuin karkean hiekkapaperin käyttäminen. Mekaaninen pesu tulisi aina suorittaa mahdollisimman puhtaalle pinnalle.
ottopoika
- Pyörä:
- Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
- Paikkakunta:
- Pirkkala
- Liittynyt:
- 15.1.2011 22:19
Mitään ideoita miten saisi pv:n vanteesta maalit pois että tulisi alkuperäinen hopea näkyviin. tänään kokeilin että laitoin liotinpesua annoin olla ja painepesurilla. parista kohasta lähti ihan vähän.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Pistät kuules jätkä maalinpoistoainetta. Ei ol vaikeet
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista