Endo alkaa siirtämällä paino eteenpäin/eturenkaalle, siinä kesken painon siirron nopea kova jarrun napautus että perä nousee mahdollisimman nopeasti ylös lopulliseen endo kulmaan, jos hitaasti nostaa perän niin vauhti hidastuu heti. Siinä sitten mahdollisimman kevyellä jarrun laahauksella tasapainoilet eturenkaan varassa, mitä enemmän paino edessä sen vähemmän tarvii painaa jarrua. Ja mitä korkeammalla perä sen vähemmän tarvii painaa jarrua ja näin ei vauhti hidastu heti.
detsipaska kirjoitti:Kuinka endotaan? Paljoko täytyy painaa jarrua? Pitääkö renkaan käydä lukossa jne?:) kertökaa niin yksityiskohtasesti ku voi:)
Kotarilla kun 100kmh vauhdista rupee endoomaan niin siinä todellakin toivoo ettei eturengas mene lukkoon. Kannattaa olla hyvät renkaat!
Kulmaa ja endon pituutta saa istumalla aivan edessä ja nojaamalla taakse mahdollisimman paljon, sillon jarrun tarve on vähäisintä mutta myös ympäri meno lähimpänä.
Endo on kyllä tosi harvinaista verrattuna keulimiseen, miiteissä noin 30 dyydii keulii mutta vaan 3 endoo.
Paljon hienompaakin on kuin keuliminen.
Kaveri hommas nelari hussen ja rupes treenaa endoa niin 2kuukauden päästä suju oikeen hyvin.
Miun enkka kotarilla tasan 50m ja täysin vakio DRD Prolla 20+m.
Kahdesti endo mennyt ympäri aivan lopussa eikä käynyt mitään.
arsori kirjoitti:Ja sitä jarrukahvaa puristetaan rauhallisesti, sitä mukaa enemmän kun paino siirtyy eturenkaalle. Jos vaan yht'äkkiä painat jarrun pohjaan niin eturengas todennäköisesti karkaa alta.
Tolla taktiikalla oot pysähtyny ennen kun perä edes nousee, ja jos nousee niin sehän on heti ympäri kun jarrun puristus vain kasvaa...
Ei muutaku ens kesän tavotteeks endo!