Archi kirjoitti:Tepitin kirjoitti:Itse ajattelin hankkia, varsinkin jos se mopokorttiuudistus tulee voimaan. Jos ei, niin hommaan sen kortin, ostan jonkun halvan mankin/pv:n/tai jonkun muun halvan menopelin, ajelen sillä vuoden ja hankin kevarin.
Porukat vain eivät ole hirveän innoissaan tälläisestä järjestelystä, kevari kuulemma kulkee liian lujaa jne, mutta kyllä minä vielä saan ne suostumaan.
Mullakin oli porukat sitä mieltä että ei kevaria ja sitten vaan vetosin siihen että isoveljelläkin on prätkä, miksei mulla sais olla. Kyllä ne siitä suostuu
.
Minulla on se huono ettei kellään tutulla/sukulaisella tai vastaavalla ole prätkää johon voisi vedota. Mutta jos tuo uudistus tulee, niin se on satavarmaa että mopo jää ostamatta.
Olen saanut sellaisen tuntuman, että porukat luulisivat tätä joksikin hetken hömpötykseksi, mutta olen tätä jo kyllä pitempään miettinyt. Puolen vuoden-vuoden päästä alan sitten kysellä uudestaan, ja jos se uudistus tulee, ilmoitan suoraan että mopoa en osta. Joku 500-600¤ jos laittaa johonkin mankiin, niin kyllä sillä vuoden ajelee ja sitten myy pois. Jos siis saavat viivyteltyä sitä uudistusta.
Vesce kirjoitti:Taitaa ens vuonna jäädä mopojen suosio alhaiseksi, kun kortin hinta nousee 500e:hen. Moni varmaan ajattelee, että mielummmin ostaa suoraan kevarin.
Tuo on yksi hyvä syy miksei ainakaan minun kannata nyt ostaa mitään isoa ja kallista Derbiä tai vastaavaa, koska jälleenmyyntiarvohan laskee aivan s*atanasti kun aina vain harvemmat ostavat mopon.
Täytyy sitten selitellä kun sen aika on, yleensä tälläisissä asioissa porukat kyllä myöntyvät ajan kanssa, kunhan tajuavat ettei tämä ole sellainen viisi minuuttia sitten keksitty juttu. Minulla nämä vanhemmat eivät mitään kauheita niuhottajia onneksi ole, joten en usko että kevari olisi sellainen asia johon eivät suistuisi.
Edit: Yksi hyvä asia mitä kannatta ehkä sanoa jos kyselee lupaa kevariin, että sanoo jotenkin näin: "Jos minä en sitä kevaria saa, niin sitten 18-vuotiaana pitää hommata sellainen iso pyörä, ja kun ei ole aiempaa kokemusta pyöristä niin onnettomuusriskihän siinä kasvaa. Kevarilla olisi hyvä harjoitella sitä pyörän käyttöä".