Ittellä lähteny takarenkaast lähes kaikki nastat ja nappulat ihan kivasti kuluneet..
Mutta sellasta kysyisin kun tosiaan ne renkaat pitäis vaihtaa kesärenkaisiin mutta en oikeen onnistu siinä...
Ilmeisesti mun taka akseli on jumittunut. Mun tuurilla tietty ruostunut sinne oikeen kiinni. Kaikki tarvittavat pultit otettu irti ja löysytetty eli siis vasemmalla puolella oleva pultti ja ne mistä ketjut kiristetään niin otettu tieltä pois. Tämän jälkeenhän pitäisi akseli vaan paukuttaa ulos ja rengas olisi irrallaan. Mutta kun se akseli ei hievahdakkaan. Isolla kumivasaralla yrittänyt takoa sitä pois mutta ei... Kovenpaa en ole uskaltanut lyödä ettei mitään menisi rikki.
Olisko siis tähän minkään näköstä kikkaa kelläkään? Vai pitääkö yksinkertasesti vaan takoa niin kovaa että lähtis irti mutta ilmeisesti menis myös rikki...
Sitten eturenkaassa taitaa osaamisen puute vain olla ongelma... Sitäkään en irti saa.
Olen nähnyt vaan sellasia (tai mihin olen kiinnittänyt huomiota) systeemejä näissä pyörissä, että pyörän vasemmalla puolella on pultti joka otetaan irti ja oikealla on kaksi pientä pulttia jolla kiristetään sitten akseli. Kun nämä kolme pultia otettu irti niin se akseli tulisi paukuttamalla ulos.
No minulla on sellainen systeemi että oikealla puolella on ihan normaalisti ne kaksi pulttia mutta vasemmalla puolella ei mitään.
Sen siaan sillä puolella missä on kaksi pulttia eli vasemmalla akselin päässä on iso kuusiokolo. Tätä olen yrittänyt auki kääntää mutta se on niin tiukassa ettei hievahdakkaan kun yrittää potkia sitä. Työkalu kyllä taipuu... En ole ihan varma enää onko tarkotus sitä edes aukaista...
Mutta voisko joku ystävällisesti vähän valaista miten siis saan ne renkaat nyt irti