nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Noniin, mopoa on nyt joku kuukaus odotettu takas ja vihoinkin se saatiin. Oli kyllä varsin mielenkiintoista päästä tottuttelemaan uuteen kytkinkahvaan ja Suomen talveen samaan aikaan
Kesärenkailla ajo on mielenkiintosta kun joutuu kierroksia tasapainottelee sutimisen ja hyytymisen välissä. Skaala ei ole liian suuri. Onneksi kohta nappulanastat
Sitten oleellinen kysysmys! Miten saan sigman pelittämään myös pakkasella?
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
Eisseri
- Pyörä:
- Gilera sc, DT 50cc
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 10.10.2009 13:41
Milläs nikseillä olis helpompaa saada mopedia käyntiin? Nyt viiminen kuukaus menty autolla mutta, korjaukseen menossa pitkäksikin aikaa joten mopolla pitäis päästä liikkumaan.
Jo syksyllä DT:n käynnistäminen oli parin tunnin polkemisen takana.
Ennen lumia vaihtoin uuden tulpan ja sen jälkeen sillä ei olekkaan ajettu, eli penkassa seissyt parisen kk.
Akku on ollut tyhjänä viimisen pari vuotta, mutta eipä ole ennenkään vaikuttanut mitenkään.
Tyhjä putki. 95 suutin ollut aina hyvä ja on nyttenkin kiinni.
Millä helpottaa käynnistymistä ?
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Kokeile isompaa ryyppysuutinta talveksi.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Isompi ryyppysuutin auttaa ainakin siinä tapauksessa että bensan saanti on liian vähäistä. Ja talvella pääsuutinkin sais olla pari nro isompi kuin kesällä. Muuta mie en ossoo sannoo.
Saa nähä humen aamulla että onko tolla ryyppysuuttimen vaiholla kuinka iso vaikutus käynnistyvyyteen.. Eilen illalla sai polkee varmaan 30-40 kertaa ennen ku edes hörähti..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Jippeyee
- Pyörä:
- Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
- Paikkakunta:
- Hyvinkää
- Liittynyt:
- 6.10.2011 17:44
Laita akkuun virtaa . Eikös näissä akullisissa mopoissa tuo akku "tasoita" virtaa joka tulee kun potkit sitä käyntiin?
Jarrut on vauhdin surma!
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Juu saat kyllä kertoa auttoko, nimittäin vois kysyä saisko paikallisesta huollosta isompaa ryyppysuutinta, kuulostaa aika kätevältä apuvälineeltä koska Gilera ei muuten lähe 15 asteen pakkasella (ehkä) muuten käyntiin
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Jippeyee kirjoitti:Laita akkuun virtaa . Eikös näissä akullisissa mopoissa tuo akku "tasoita" virtaa joka tulee kun potkit sitä käyntiin?
Ei vaikuta. Ainoa mihin se korkeintaan vaikuttaa oleellisesti on digimittariston toiminta, tosin ei kaikissa digimittarillisissa mopoissakaan ole akkua (Rieju). Mutta ei se käyntiin vaikuta millään tavalla.
Kaasarin säätö on ehdoton, merkitys vaan korostuu talvella. Jos se ei syksylläkään helposti käynnisty niin turha toivo että talvella sillä mopolla mitään tekisi...
Eisseri
- Pyörä:
- Gilera sc, DT 50cc
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 10.10.2009 13:41
Siis jos sitä on käyttänyt päivittäin nii saa vaikka kädellä polkastua käyntiin, mutta auta armias jos viikoks jätät pihalle nii ei toivoakaan päästä alle 2 tuntiin ajamaan.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Vai niin
Itellä lähtee yhtä helposti päivän seisomisen ja viikon seisomisen jälkeen käyntiin. Eilenki ku honda oli ollu 3vk ajamatta nii toisella kunnon polkasulla käyntiin
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Eipä tolla ryyppysuuttimen vaiholla ollu niin kovin suuri vaikutus ollu.. Sai silti polkee 15-20 kertaa ennen ku läks käymään.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
MiniMies
- Pyörä:
- Honda CBR 600F PC35
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.6.2010 2:22
Pääsuutin 10 numeroa isommaksi talvella kun kesällä niin hyvi rullaa
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
XPSsm kirjoitti:Eipä tolla ryyppysuuttimen vaiholla ollu niin kovin suuri vaikutus ollu.. Sai silti polkee 15-20 kertaa ennen ku läks käymään.
Aivan varmasti johtuu alipainehanasta. Kun polkee sen muutaman kymmentä kertaa niin se sinä aikana mahdollisesti täyttää kaasarin, mutta kun polkee niin se samaan aikaan myös tyhjentää. Eli uskosin että tällä on vahvasti tekemistä tuon huonon käynnistymisen kanssa, pakkasella kaasari haihtuu tyhjäksi bensasta (syystä tai toisesta), ja kun polkee ahkerasti niin alipainehanasta menee vähän kerrallaan kaasariin bensaa ja saattaa lähteä käyntiin. Kun taas jos alipainehana vuotaa niin tunnostaa lähtevän helpommin käymään kylmänä.
Pitäisi melkein useampaankin mopoon tehdä tuo sama testi, että ottaa alipainehanan pois käytöstä kokonaan ja tutkia vaikuttaako se kylmäkäynnistymiseen, tähän kyllä viittaisi myös miksi uudet mopot käyvät kylmänä melko nihkeästi ja hirveän laihalla seoksella kun kaasarissa ei ole bensaa tarpeeksi.
Uskosin myös käsihanan olevan se syy minkä takia vanhat mopot tuntuvat lähtevän käyntiin aina kelistä riippumatta muutamalla polkaisulla, kun tankista valuu kokoajan kaasari täyteen bensaa jolloin se ei ole tyhjänä ennen kun aletaan polkemaan.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
En kyllä ymmärrä, 85 suutin, kuriton, reikälevy paikallaan.. Lähtee aikaslailla paskasti käyntiin. näin 6 - 8 asteen pakkasella 5 - 10 polkasua että käynnistyy, mutta taas jos on 10 - 15 astetta niin parikymmentä eikä edes hurahda.
Koitettiin 92 suutinta mutta huoltaja sano että liian iso ja vaihdettii pois. Kyllä sen röpötyksestä huomaa että saa tarpeeks löpöä, tänään ihmettelin ku vähän tummempaa savua ku normaalisti lykkäs ku nosti kierroksia n. tonnilla, ja mopon sammutettua putki oli ihan musta öljystä tai ties mistä ja savu nous putkesta. Tosin eka kerta huollon jälkeen ku taas savuttavalla päällä, varmaan koittaa karstottua.
Eli siis lyhyesti lähtee paskasti käyntiin vaikka pääsuuttimen pitäis olla juuri sopiva. Toki tyhjäkäyntisuutinta vaihdettiin isompaan.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
radon- kirjoitti:Pitäisi melkein useampaankin mopoon tehdä tuo sama testi, että ottaa alipainehanan pois käytöstä kokonaan ja tutkia vaikuttaako se kylmäkäynnistymiseen, tähän kyllä viittaisi myös miksi uudet mopot käyvät kylmänä melko nihkeästi ja hirveän laihalla seoksella kun kaasarissa ei ole bensaa tarpeeksi.
Uskosin myös käsihanan olevan se syy minkä takia vanhat mopot tuntuvat lähtevän käyntiin aina kelistä riippumatta muutamalla polkaisulla, kun tankista valuu kokoajan kaasari täyteen bensaa jolloin se ei ole tyhjänä ennen kun aletaan polkemaan.
Miten sä ton hanan otat pois käytöstä ?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
ಠ_ಠ
Irrotat sen ja laitat letkun tai käsikraanan raakasti tilalle.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista