MopediPoika
Tuli tuossa risteyksessä poliisi vastaan, kun olin kotiinpäin ajamassa. Olivat tulossa vasemmalta ja kääntymässä siihen suuntaan josta itse olin tulossa. Iski pieni kuumotus, että tein kumminkin jotain väärin siinä tilanteessa, koska ajoivat aika hiljaa kun itse lähdin risteyksestä ajamaan pois(ikään kuin olisivat tarkkailleet siis). Voiko tuosta tulla jälkeenpäin jotakin yhteydenottoa poliisilta, jos siis tosiaan jotakin tein väärin tai ajopelissäni jokin pielessä, vai antavatko asian olla jos eivät heti ehdi pysäyttämään tien päällä?
Luultavasti vain vainoharhaisuutta.
Teepannu
Niin tuttu tunne itsellä tuo "teinkö jotain väärin, voi per*e sentään nyt tulee sakot tai huomautus jostain"
Ja yleensähän he kyllä "kerkeävät" pysäyttämään jos he haluavat.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Kaverin kanssa mentiin pariviikkoa sitten prisman pihalle joskus 10 aikaan kaveria vastaan, kaveri vetää parkkipaikan läpi keula pystyssä, pysähdytään ruutuun ja katsotaan sivulle niin poliisit siinä
Mulkoili pitkään ja hissukseen lähdettiin siitä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
Tänään aamulla menossa tyttöystävän luo, keskellä suht. pitkää ylämäkeä huomasin että poliisit hinas risteyksessä mäen päällä. Nopeutta oli siinä vaiheessa semmone 70 mittariin, löysäsin sit aika ilosesti kaasua ylämäkeen, ja jatkoin vaan matkaa.
Mittariin vilkuillessa huomasin että nopeus oli semmonen 58 - 60 mittariin kun menin poliisin ohi kun tuo ottaa niin iloisesti nopeutta etten tajunnutkaan ajavani niin lujaa.. Nostin sitten samalla vasen käsi sarvissa kiinni kättä, tai pikemminkin sormia..
Eivät edes kääntyneet tai mitään, jatkoin ihan normaalisit matkaa. Onneksi oli paska sää (Satoi vettä aika ikävästi) niin eivät edes kääntyneet.
Eipä täälläpäin edes testailla mopoja ellei oo Mp mukana.
Hienoa tässä on se että juuri eilen vaihdoin pykälän isomman eturattaan, nyt oon porannu parhaimmillaan alamäkeen 84 mittariin. Tasasella menee n. 70 oikeeta nopeutta tai lujempaakin.
Happy now?
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 17.10.2012 15:46, muokattu yhteensä 1 kerran
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Kannattaa muuten nuo huiput sanoa ihan vaan että paljonko menee ihan tasasella, ei meitä kiinnosta paljonko menee alamäkeen
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Todellakin. Silmiä vituttaa tollanen jaarittelu "eilen meni mittariin 80 eli oikeeta 75-76 mutta alamäes menee sen 85 mittariin eli 82-83 mittariin mutta kerran luulin ajaneeni 75-76 mutta ajoinki 85 mittariin eli oikeeta jotai 76-78"
Motoration
- Pyörä:
- Honda Monkey -81, Jincheng Manki -08
Eipä täälläpäin edes testailla mopoja ellei oo Mp mukana.
Eikös poliisit silti pysäytä jos näkevät siihen syyn ja pyydä mp-poliisin paikalle testaamaan jos ei itse sitä tee?
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
^Näin ainakin Säynätsalossa, jumalan selän takana menetellään
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
Stikkeri kirjoitti: Eipä täälläpäin edes testailla mopoja ellei oo Mp mukana.
Eikös poliisit silti pysäytä jos näkevät siihen syyn ja pyydä mp-poliisin paikalle testaamaan jos ei itse sitä tee?
Nojuu, mutta täälläpäin on harvoin MP-Poliisi lähelläkään.
jukke96 kirjoitti:Kannattaa muuten nuo huiput sanoa ihan vaan että paljonko menee ihan tasasella, ei meitä kiinnosta paljonko menee alamäkeen
Kolmetoista kirjoitti:Todellakin. Silmiä vituttaa tollanen jaarittelu "eilen meni mittariin 80 eli oikeeta 75-76 mutta alamäes menee sen 85 mittariin eli 82-83 mittariin mutta kerran luulin ajaneeni 75-76 mutta ajoinki 85 mittariin eli oikeeta jotai 76-78"
Asia selvä. Eli siis tasasella oikeaa n. 70 Km/h.
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 17.10.2012 15:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Motoration
- Pyörä:
Mutta kyllä ne jostain kuule mp-poliisin saa puhelimella siihen paikalle tai testaavat itse jos huomaavat sun ajavan selkeästi ylinopeutta tai huomaavat puutteita mopossa. Mutta eihän ne niitä aina testaa
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Mitäs nuo sanois ku kinkeiltä unohtu laittaa rajotin kii?
Totta kai ajelisin iha nopeusrajotusten mukaa.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
Stikkeri kirjoitti:Mutta kyllä ne jostain kuule mp-poliisin saa puhelimella siihen paikalle tai testaavat itse jos huomaavat sun ajavan selkeästi ylinopeutta tai huomaavat puutteita mopossa. Mutta eihän ne niitä aina testaa
Sekin riippuu poliisista
Retroilija kirjoitti:Mitäs nuo sanois ku kinkeiltä unohtu laittaa rajotin kii?
Totta kai ajelisin iha nopeusrajotusten mukaa.
"Nii varmaan joo. Kilvet vien minä."
Motoration
- Pyörä:
Jos meinaat kuria niin jos mopossa on takuu nii takuussa laittaa kurin sinne. Voit kanssa itte tehdä pellistä
E: ja eikös se ole maahantuoja joka sen kurin laittaa paikalleen? En ole kuitenkaan varma niin oikaskaa jos olen väärässä
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Siis rajotin, vakionelari kiertää yli 10k
Miiggael
- Pyörä:
- Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Ymmärtääkseni monet noista kiinalaisista nelareista laitetaan kasaan vasta maahantuojalla, eli varmaan unohtaneet rajottaa. Eurooppalaiset 2-tahti mopot taas kuristetaan tehtaalla, ei varmasti ala maahantuojat hitsailemaan putkeen mitään kuria.
Yhellä kaverilla kinroadin nelarimopo, kyllähän se kulkee sen 70 vaikkei sille oo mitään tehty
Kiertää kans varmaan reilusti yli 10k, mutta kiihtyy ku vakio
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista