Mitä hajosi tänään?

Jeseee
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -04
Liittynyt:
27.5.2009 17:11

ViestiKirjoittanut Jeseee » 29.1.2011 15:05

Joopajoo... Kipinää ei tule ja mikähän mahtaisi aiheuttaa sen ? Onko kellään visioita ? Silmämääräisesti katsottuna ei tulpanhatussa ja johdossa ole vikaa ja tulpalla ei ole ajettu yhteensä kuin sen about 2-5 kilometriä.
Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 29.1.2011 15:59

Niin, silmämääräisesti. Osta uusi tulpanjohto, tulpanhattu ja tulppa. Onko seokset rikkaalla?
Ahdin määrää tahdin
Jeseee
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -04
Liittynyt:
27.5.2009 17:11

ViestiKirjoittanut Jeseee » 29.1.2011 17:22

ûber kirjoitti:Niin, silmämääräisesti. Osta uusi tulpanjohto, tulpanhattu ja tulppa. Onko seokset rikkaalla?


Vai niin :s Jännä kun syö noita tulppia työkseen. Ja kaasarin säädöt voi olla aika ihmeelliset... Ei kyllä rikkaalla pitäisi olla...
Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 29.1.2011 21:10

Mites mopo toimii täyskaasulla? pätkiikö tai röpöttääkö? Osta aluksi nuo tulppa, tulpanhattu ja johto. Jos vieläkin syö niin kaasarin säädöt. Alkaa mennä offtopic
Ahdin määrää tahdin
Jeseee
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -04
Liittynyt:
27.5.2009 17:11

ViestiKirjoittanut Jeseee » 31.1.2011 16:14

ûber kirjoitti:Mites mopo toimii täyskaasulla? pätkiikö tai röpöttääkö? Osta aluksi nuo tulppa, tulpanhattu ja johto. Jos vieläkin syö niin kaasarin säädöt. Alkaa mennä offtopic


Joo no pitää varmaan ostaa vempulat ja sitten aattelin jos se ei laske virtaa virtalukolta tai joku johto ottaa maihin... Ensin kokeilen kyllä niitä kaasarin säätöjä ja johtoja tarkistelen. Täyskaasulla ei mielestäni mitään ongelmaa. Kieltämättä vähän offtopicia joo...
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
kallis paukku tänään...

ViestiKirjoittanut maironi » 10.2.2011 20:31

tänään mopostani hajosi vaihteisto. vitutti ihan saatanasti, ku kotiin piti kävellä, ja olin juuri rälläilemässä jäällä. tietääko kukaan paikkaa missä myytäis minarelin am6 koneita uutena
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 10.2.2011 20:32

kerros ny vähä lisää et miten/miten hajosi? 8o
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 10.2.2011 20:37

maironi kirjoitti:tänään mopostani hajosi vaihteisto. vitutti ihan saatanasti, ku kotiin piti kävellä, ja olin juuri rälläilemässä jäällä. tietääko kukaan paikkaa missä myytäis minarelin am6 koneita uutena

Kannattaa ensin avata kone ja katsoa jos esim joku laakeri on paskana vain ;)
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
vaihteisto...

ViestiKirjoittanut maironi » 10.2.2011 21:46

se nyt hajos silleen, että olin ajamassa jäällä 1. tai 2. vaihteelle enimmäkseen, sitten pysähdyin ku tuli puhelu, ja sen jälkeen lähin taas ajaa. sitten ajoin kakkosella ja tiputin ykköselee ilman kytkintä ja kolahdus oli raju, sitten kone pysähty kokonaan. eka mietin että leikkas kiinni, sitten ruuvasin mangneetonkopan irti ja pyöritin konetta taakseppäin ja sain sen liikkumaan. kikkasin käyntiin ja laitoin ykkösvaihteen sisään ja kolahti normaalia kovemmin ja sitten koneesta alko kuulla rakinaa, ja yritin lähteä ajamaan, mutta se pysähty kun vähänkin yritti liu'uttaa kytkintä se sammui, vaikka anto miten kierroksia, sitten vaa´n työnsin sen himaan
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 10.2.2011 21:50

Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.
Katso myynnissä olevat kohteet!
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01

ViestiKirjoittanut maironi » 10.2.2011 22:00

[TEIKKU] kirjoitti:Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.

eipä tullut koeiltua, ja en mää aina kakkosvaihteella jaksa ajaa. kopiominarelleja voi ehkä jossain olla. vaikka löytäisinkin kaikki tarvittavat osat, en silti osaisi kasata sitä, koska en ole ikinä purkanut konetta...
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 10.2.2011 22:03

kannattaa katella, jos jostain purkumoposta löytäsit melko vähän ajetun koneen halvalla. esimerkiks täältä motonetin myydään osiosta
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 10.2.2011 22:18

maironi kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Eikös sitte 2. vaihteella esimerkiksi liikkunut? Kyllähän sillä ny ilman 1. vaihdettaki ajelee. :) Ja uutta konetta ei kyl kannata ostaa, koska luulen et maksaa yli 1000€ ja vaikea löytää. Ostat vian jostaki käytettynä hajonneet osat viahteistoon.

eipä tullut koeiltua, ja en mää aina kakkosvaihteella jaksa ajaa. kopiominarelleja voi ehkä jossain olla. vaikka löytäisinkin kaikki tarvittavat osat, en silti osaisi kasata sitä, koska en ole ikinä purkanut konetta...

http://www.thelittlebuilder.co.uk/image ... vester.jpg
Jos osaat kasata tuommosen niin moottori ei tuota mitään ongelmia. Tarvii vaan vähän paremmat työkalut.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 10.2.2011 22:25

Näin offtopikkina pakko myöntää kyllä, että vaikka miten täällä aina sanotaan koneen kasauksen olevan helppoa, kun niitä aina huoltoon tuodaan niin silti ne ensimmäisiä kertoja itse tehdyt on törkeän paskasti kasattu.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 10.2.2011 23:44

Kyllähän se saattaa olla hankalaa, mutta et sä siinä kyllä paljoa häviäkkää jos koitat ite esti korjata ja laitat mahollisesti hajonneiden rattaiden tilalle käytettyjä ehjiä joita saa halvalla. Jos kone kerran muutenki on ihan paskana, niin ei se haittaa vaikkei kasaus onnistuisikaan. Ja oma mielipide on se, että koneen irrottaminen rungosta on vaikiampaa, mitä koneen purku ja kasaus.
Katso myynnissä olevat kohteet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista