Peraa_
- Pyörä:
- Yamaha TZR 125
- Paikkakunta:
- Siilinjärvi
- Liittynyt:
- 6.7.2009 21:50
Jos se huono pakkaskäynnistyvyys johtuisi siitä bensan haihtumisesta niin miksei se sitten kesällä haihdu samalla tavalla? Kun bensan tai minkä tahansa muunkin nesteen haihtuminen vaatii energiaa, eli lämpöä, niin eikös ongelman pitäisi olla juurikin kesällä pahempi, eikä talvella?
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Tätä itekkin mietin. Eli päädymme tulokseen ettei bensa haihdu sieltä, vaan poistuu muita teitä pitkin?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Tuonhan voi kokeilla helposti. Aamulla avaa kohokammion tyhjennysruuvin, niin sittenhän sen näkee onko siellä bensaa ja kuinka paljon...
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Ja mun veikkaus on se että siellä on ne bensat tallessa vielä! Nimittäin aikoinaan ku ei mopo oikeen käynnistyny talvella nii läpällä koitin mitä käy kun lyö 105 suuttimen ja polkasee niin -30c pakkasessa ekalla käyntiin ilman imua! Veikkaan että moni tätä vastustaa mutta niin se vaan oli.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Niin ensin räpläsit lämpimässä tallissa 105 suuttimen, sitten veit ulos ja polkaisit? Oli miten oli se pääsuutin ei edelleenkään vaikuta käyntiinlähtöön ellei laita todella isoa pääsuutinta ja käynnistä kaasu pohjassa.
Ei se kohokammio ainakaan parissa päivässä tyhjäksi haihdu minunkaan mielestä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
MiniMies
- Pyörä:
- Honda CBR 600F PC35
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.6.2010 2:22
Kyllä muuten tasan ainakin räxässä vaikutti, ja kaasun kanssa en pole koskaan. Sehä siinä räxässä olikin helppoo kun ei muuta tarvinnu ku pääsuutinta ropata ja toimi hyvin
Husse on jo vähän eri sorttia niin pitäis pienienkin lämpötilanmuutosten takia olla vaihtelemassa pääsuutinta, neulan asentoa, tyhjäkäyntiä ja ilmaruuvia.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Palezu kirjoitti:Niin ensin räpläsit lämpimässä tallissa 105 suuttimen, sitten veit ulos ja polkaisit? Oli miten oli se pääsuutin ei edelleenkään vaikuta käyntiinlähtöön ellei laita todella isoa pääsuutinta ja käynnistä kaasu pohjassa.
Ei se kohokammio ainakaan parissa päivässä tyhjäksi haihdu minunkaan mielestä.
Lämpimässä tallissa kiinnitin sen, vein omaan kylmään talliin, mopo oli muistaakseni 1-2 yötä siellä ja aamulla polkasin käyntiin. Tietenki kaasu oli pohjassa ilman imua. Kouluunha ei voinu ajaa ku röpötti nii perkeleesti
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Tähän bensahana keskusteluun jos saan sanasen vielä sanoa, niin ei se kaasarin täyttäminen vaadi kymmenia polkasuja. Kyllä se kaasari täytyy ihan yhellä polkasulla jos hana on kunnossa ja oletetaan että se toimii normaalisti pakkasessa. Se, miten tämä yksi polkaisu vaikuttaa käynnystyvyyteen onkin sitten eri asia.
Itsellä on enemmänkin ongelma saada liukkaaseen kiksiin tarvittavan vahva polkasu. Tulppakin kai on itellä turhan kylmä näille pakkasasteille.
Tuli myös huomattua miten pakkanen vaikuttaa näihin heikkolaatuisiin muoviosiin. Takavilkun kannake oli murtunut irti.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Mulla ainaki tarvii kymmenisen polkasua. Huomaa siinä kun ajat tankin IHAN tyhjäksi ja alipainehana kunnossa nii saat pokee sitä vähän aikaa että lähte käyntiin.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
keetsy
- Pyörä:
- Honda Monkey Z50J -91
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 5.4.2012 23:08
Mikäs siinä, mana lähteny nyt ekalla polkasulla joka pv.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Nuo nelitahdit vaikuttaa olevan asia erikseen, kaverilla lähtee kans 110cc skyteam krossi mankitype koneella muutamalla polkaisulla käyntiin -25 pakkasessakin kun ryyppyä osaa käyttää. Ei uskoisi mutta se manki style ryyppy mikä on vain läppä mikä tukkii sen kaasarin imureijän, vaikuttaa toimivan todella hyvin
Ja sitten toisen kaverin kiinanskoba, siinä on step two kopio phva kaasari käsiryypyllä niin näköjään lähtee kans muutamalla polkaisulla kovillakin pakkasilla. Omaa 2 tahti imuria saakin sitten polkea vähintään sen 50 kertaa jos on yli 15 pakkasta
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Porkola^^
- Pyörä:
- Peugeot XPS '09
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 2.4.2011 17:52
PV viikon seisomisen jälkeen kylmästä tallista ryyppy päällä ekalla tai viimestään tokalla käyntiin
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Fudessa ei oo vakiokaasarillakaan mitään ongelmaa käynnistymisen kanssa kovallakaan pakkasella mutta etupyöränlaakereihin pitäisi laittaa pakkasenkestävämmät rasvat ja takajarrurumpu putsata kun eilen päätti takajarru jäätyä jumiin.
Teippasin jäähdytyspuhaltimen suuaukosta yli puolet umpeen ja nyt kone ees vähän lämpimämpänä.
hurmu
- Liittynyt:
- 27.9.2012 13:58
Oma PV on kans pettämätön kalu.
Tokalla yrittämällä reilun 1,5 vko pakkasessa seisomisen jälkeen käyntiin. Oujee.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Sain semmosen idean et tekisin sokuniin lohkolämmittimen ku ei ol lämmintä talli
Ideoita? Ei löyvy mitää yleismallista ainakaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista