Joo, traktorit kulkee (nykytraktorit) vakiomopoa kovempaa, jotkut Fastrackit esim ilman rajottimia päältä 80.
Nuo on ilmeisesti tieliikenne traktoreita? Normi traktorit menee aika tasan sen 40km/h, tai ainakin ne mitä itse olen ajanut.(Valtra ,john deere, new holland)
Wanha 6-pyttynen Nuffi varustettuna kylmäkosken kertojalla ja ruuvatuilla sopilla menee sen 60-80 riippuen siitä miten paljon sitä syöttöä on ruuvailtu. Nelipyttynenkin ihan komeesti menee, mutta jää silti aika kauas 6 pyttysestä. Noissa vauhdeissa voin sanoa, että alkaa se traktori ohjaamaan itseään, kun kuitenkin sen verran kankeasta, jousittamattomasta ja vanhasta vehkeestä kyse.
Kerran menin kakspäällä ojan kautta ohi
En nyt haluaisi kuulostaa valittajalta, muta tuo ojan kautta meneminen on perseestä. Sitä mopoa ei ollenkaa odota sieltä ojasta, joten väistäminen on erittäin vaikeaa. Itse traktorilla ajoin, ja joku älypää ajatteli ojasta mennä ohi, mopo ei tullutkaan sieltä ojasta niin komeesti ylös, mitä mopoilija oli luullut (jäi vauhti hidastui huomattavasti siinä kun tuli ylös, ja tielläkin jotain 20 vauhtia kun sieltä ojasta oli tullut pois), ja minun piti tehdä se äkkijarrutus sillä traktorilla. SAnotaan, että onnettumuus oli kymenien senttien päässä...