Tehari vai kuriton vakioputki?

Tehari vai kuriton vakioputki?

2518 61%
1588 39%
Ääniä yhteensä : 4106
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 9.10.2010 16:49

Slerpa_ kirjoitti:Sitä, että enemmän itse kunnioitan (ja varmasti moni muu kunnioittaa) sellaista viritystä, jossa on itse omalla tietotaidolla viilattu pytty, tehty pakoputki ja työstetty konetta muutenkin, kuin sitten sellaista että lyödään 2000 euroa tiskiin ja sanotaan jollekkin ammattityypille että laita kulkemaan miljoonaa tämä mopo. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ei itse tarvitse osata mitään, vaan riittää että olet rikas.

Otetaan vaikka käytännön esimerkki: Kunnioitatteko enemmän näitä nalle puchin, betan, sarven, suikkasen ja muitten pr00 virittäjien virityksiä joden eteen on nähty vaivaa, vai niitä ketkä ostaa sen patanegran ja muut kisaset osat, lyö ne kiinni, ja ajaa sillä?

No mitä sä nyt selität jostai et ketä kunnioitat enemmän ku äsken sanoit et on
vrtnn kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Varmasti mukavempi ajella tommosella vanhallaminkä on saanut kulkemaan kun jollain betalla mistä on vaan ottanut kurin pois...

Nii miten toi ajomukavuus liittyy nyt tohon kunnioittamiseen? Ku ekassa viestissäs et puhunu mitää mistää kunnioittamisesta mikä onki iha eri asia vaa sanoit vaa et on "mukavampi ajaa jos on nähny paljon vaivaa". Nyt valoja
Akai
Pyörä:
Derbi DRD Racing -08
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
8.4.2008 19:06

ViestiKirjoittanut Akai » 9.10.2010 17:07

Annan sinulle esimerkin elävästä elämästä. Otetaan kaksi tilannetta, tilanteet A ja B.

A: Ajat sillä mopollasi markettiin ja ostat sieltä munkin ja syöt sen. Toteat sen maistuvan hyvältä

B: Näet vaivaa ja leivot sekä paistat oman munkkisi, jostain syystä tämä munkki maistuu paremmalta, kuin se kaupasta ostamasi, vaikka molemmat on tehty täysin samalla tavalla.

Sama pätee mopossa, sillä mopolla on mukavampi ajella kun ei ole vaan kaupasta ostettu teharia ja laitettu kiinni, vaan itse tehty oivalluksia ja nähty vaivaa sen eteen että kulkee kovempaa.

Toivottavasti tämä esimerkki selvensi asiaa ;)
Tehopakoputki
Pyörä:
MBK X-limit -03 , solifer sm-80 ja Yamaha yzf-R125 -08
Liittynyt:
28.8.2009 7:30

ViestiKirjoittanut Tehopakoputki » 9.10.2010 18:10

Akai kirjoitti:Annan sinulle esimerkin elävästä elämästä. Otetaan kaksi tilannetta, tilanteet A ja B.

A: Ajat sillä mopollasi markettiin ja ostat sieltä munkin ja syöt sen. Toteat sen maistuvan hyvältä

B: Näet vaivaa ja leivot sekä paistat oman munkkisi, jostain syystä tämä munkki maistuu paremmalta, kuin se kaupasta ostamasi, vaikka molemmat on tehty täysin samalla tavalla.

Sama pätee mopossa, sillä mopolla on mukavampi ajella kun ei ole vaan kaupasta ostettu teharia ja laitettu kiinni, vaan itse tehty oivalluksia ja nähty vaivaa sen eteen että kulkee kovempaa.

Toivottavasti tämä esimerkki selvensi asiaa ;)


Onnistumisesta tuleva hyvänolon tunne ? =)
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11

ViestiKirjoittanut AGK » 9.10.2010 18:20

Näinpä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 9.10.2010 20:04

No mitä sä nyt selität jostai et ketä kunnioitat enemmän ku äsken sanoit et on
No,väännetään sitten rautalangasta.

Ajan mieluummin sillä mopolla, jonka olen omalla kovalla työllä saanut kulkemaan vaikka 80 tunturin vakiopytyllä viilaamalla. Onnistuneita ja epäonnistuneita ratkaisuja on tullut, ja asteita mitattu, ja muutenkin nähty vaivaa tuon virityksen eteen, kuin sillä mihin tilaan tonnin osat, laitan kiinni, ja pääsen ilman minkäänlaista vaivannäköä 120+ nopeuksia, vaikka en koko moposta ja sen toiminnasta tajuaisi mitään.



Nii miten toi ajomukavuus liittyy nyt tohon kunnioittamiseen? Ku ekassa viestissäs et puhunu mitää mistää kunnioittamisesta mikä onki iha eri asia vaa sanoit vaa et on "mukavampi ajaa jos on nähny paljon vaivaa". Nyt valoja
Täytyykö tämäkin asia vääntää rautalangasta...

Ajan mieluummin niin, että minusta ajatellaan että tuo on nähnyt vaivaa sen mopon kulkemisen eteen ja näyttää tajuavan moottorista jotain kuin niin, että minusta ajateltaisiin että hitto mikä ääliö, laittoi tonnin mopon osiinsa ja ei tajua siitä moposta siltikään mitään.

Joko tajusit pointtini?

Tuo Akain esimerkki on myös hyvin osuva tähän.

Myös omatekonen putki on omaan silmään AINA hienompi kuin joku mainstream-turbokitti tai mainstream-metra.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 10.10.2010 0:37

Mitä kultapölyl päällystettyi viriosii oikee ostat jos maksaa 2000e laittaa menee satasta ? Ja asiaan niin en oikeen huomannu ch:n kurittomassa vakioputkessa ja tk lacadassa pahemmin eroja, paitsi että tk on ylävääntösempi :P .
Tehopakoputki
Pyörä:
MBK X-limit -03 , solifer sm-80 ja Yamaha yzf-R125 -08
Liittynyt:
28.8.2009 7:30

ViestiKirjoittanut Tehopakoputki » 10.10.2010 9:00

vrtnn kirjoitti:Mitä kultapölyl päällystettyi viriosii oikee ostat jos maksaa 2000e laittaa menee satasta ? Ja asiaan niin en oikeen huomannu ch:n kurittomassa vakioputkessa ja tk lacadassa pahemmin eroja, paitsi että tk on ylävääntösempi :P .


Niissä on paljon eroa, todellakin. Kaksi aivan erilaista putkea. CH:n putki on aika tavanomainen vakio putki. tehoalue paljon alempana kuin ylävääntöisissä, ja paljon pidempi. Piikki ei huomattava.
Testaileppa uudestaan, ihan ajatuksen kanssa.

Lacada on täysin erilainen, alkukäyrä nousee heti eikä tee ylimääräistä lenkkiä. Putki alkaa paksunemaan heti alkukäyrän alusta tasaisesti paisariin asti. Vääntää ylhäältä todella hyvin, mutta matalemmilla kierroksilla ei jaksa mennä mihinkään, ja joka vaihde täytyy pidemmillä väleillä vinguttaa loppuun asti, että saa isompaa silmään.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 10.10.2010 13:07

Tehopakoputki kirjoitti:Niissä on paljon eroa, todellakin. Kaksi aivan erilaista putkea.

Lacada on täysin erilainen, alkukäyrä nousee heti eikä tee ylimääräistä lenkkiä. Putki alkaa paksunemaan heti alkukäyrän alusta tasaisesti paisariin asti.

Nii en siis tarkottanu ulkonäöllisiä eroja, tietty ne on erinäkösiä. Mut ei tk:ssa oo paljookaa eroa tehopiikissä paitsi että se tulee yläkiekoilla. Näin ainakin omissa putkissani, ch:n putkesta juuri poltin karstat pois niin otti paremman piikin kun ennen tais olla vähän tukossa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.10.2010 13:16

Otitko muuten kurit pois siitä TKsta ja sääsitkö kaasarin kunnolla säätöihin kun sen TKn laitoit kiinni?
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 10.10.2010 14:37

vrtnn kirjoitti: Mut ei tk:ssa oo paljookaa eroa tehopiikissä paitsi että se tulee yläkiekoilla. Näin ainakin omissa putkissani, ....


Siinähän se ero onkin ja suuri ero onkin. Joskus kun ajelin tk:n kans ja sit joutu pistää kurittoman vakioputken (500km ajellu tk:n kans), niin vakioputki tuntuu ERITTÄIN tuhnulta. Eipä niissä nyt niin hirveästi eroa olekaan jos tk:n kans seokset ei ole kunnossa.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 10.10.2010 16:35

Slerpa_ kirjoitti:Otitko muuten kurit pois siitä TKsta ja sääsitkö kaasarin kunnolla säätöihin kun sen TKn laitoit kiinni?

Joo tietty kurit oli pois eihän siinä muuten tuntuis piikkiä :D . Ja suuttimen vaihdoin niin kyllä kaasarikin oli hyvissä säädöissä.
jjykis
Pyörä:
Tappoviri derbi
Liittynyt:
27.10.2010 21:16

ViestiKirjoittanut jjykis » 3.11.2010 17:18

entäs jos vakioputki on raiskattu tyhjäks ja joku haluis ostaa vakio mopon,siksi tehari(Y).. on helppoa laittaa vakioputki kii ja myydä koko laitos muualle :) Turbo-kit High Quality,85mm suutin ja rajottamaton boksi :P
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 3.11.2010 17:31

jjykis kirjoitti:85mm suutin

btw suuttimen kokoa ei mitata millien mukaan, vaan virtausarvon ;)
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.11.2010 17:40

Dellorton suuttimet on millien mukaan, mikunin suuttimet on virtausarvoja.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 3.11.2010 17:49

Ja ne on sadasosii, eli 85= 0,85mm, ei 85mm :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista