VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
jooo ! voi perkele siis KYTKIN KOPAN ja lohkon välistä , ja siinä on tuo pahvi tiiviste
menee sanat sekasi , joo mitä hittoa selitän
pahoittelut ..
mikerin
- Pyörä:
- Nitro+ Derbi GPR 125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 28.2.2011 23:11
varpaat_suussa kirjoitti:Eiku joo, en ees huomannu tota viestiä tossa
Mg-kopan ja lohkon välissä ei tosiaan kuulu olla mitään tiivistettä.
Eikä sieltä välistä kuulu tulla öjyä!
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Mitäs öljyjä kannattaisi nelarimopossa käyttää? Merkillä ei nii väliä, lähinnä jäykkyydet sun muut
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Kesäksi tätä
Talvella samaa mutta 10w-30, punaisessa purkissa myydään.
Ja jätetään ne kytkimen jutut kytkimen luistamisesta essonbaarille, Hondan ykslevyinen kytkinkin pitää tuolla niin ei kiinalaisten monilevysetkään kyllä luista.
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Taitaa olla aika hintavaa öljyä?
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Tokmannin OVH 11,90e neljän litran purkissa että ei tuo nyt konkurssiin vie. Tosin henkilökohtaisesti katsoisin silti öljyn joka on luokitettu märkäkytkimelle.
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Melko huono kokemus tuo radonin suosittelema öljy. Orionille taitaa olla vähän turhan tiukkaa tavaraa, pitää koittaa jotain löysempää tai sitte vaa laittaa sitä mitä ohjekirjassa suositellaan. Mainitsen nyt vähän jotain mitä öljyä käyttäessä ilmeni..
Plussaa:
-Vaihteisto lakkasi 'kolahtelemasta' kun lyö kakkosen sisään.
-Kytkin tuntuu paremmalta
-Vaihteet tuntuvat sisään mennessään selkeästi
Miinusta:
-Joutuu käyttämään enemmän voimaa, että saa vaihteen sisään
-Vapaan/kakkosen saaminen päälle on aivan helvetillistä hommaa
-Huiput heikkeni(en tiedä miten tämä öljystä voi johtua, mutta ennen kulki 56km/h tasasella digimittariin ja nämä uudet öljyt sisällä 49-50km/h)
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
mikerin
- Pyörä:
- Nitro+ Derbi GPR 125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 28.2.2011 23:11
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
Kumpi on parempaa vai onko mitään eroja: motul transoil 10w-30 vai castrol MTX 10w-40. Ja jos toi jälkimmäinen luku tarkoitti kuumankestävyyttä? Niin oisko 10w-40 silloin parempaa jos mopo käy korkeilla kierroksilla (12500+) ?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Periaatteessa kyllä, mutta asia ei ole näin yksioikoinen. SAE-merkintä kuvaa lähinnä öljyn viskositeettia. Kylmäviskositeetti on merkitty w-kirjaimella ja yksinkertaistaen mitä pienempi se on, sitä kylmemmässä öljy kykenee voitelemaan. Kylmäviskositeettiin kuuluu mm. pumpattavuuden rajalämpötilan määritys, 0w-öljy kykenee suorittamaan riittävän voitelun vielä -40 asteen lämpötilassa, 10w-öljyllä vastaava lämpötila on -30. Jälkimmäinen numero taas kuvaa kuumaviskositeettia eli öljyn juoksevuutta 100 asteen lämpötilassa. Käytännössä SAE 10w-30 ja 10w-40 luokitusten välillä ei ole mitään merkittävää eroa joten mopokäytössä voit valita noista kumman tahansa.
Mainitut luokitukset koskevat moottoriöljyjä, vaihteistoöljyille on vielä oma merkintätapansa. Karkeasti SAE 10w-30 moottoriöljy vastaa SAE 80w vaihteistoöljyä. SAE-luokitus ei ota sinänsä kantaa öljyn voiteluominaisuuksiin. Muita öljyn ominaisuuksia paremmin kuvaavia luokituksia ovat esimerkiksi API-luokitus ja moottoriöljyjen kohdalla ACEA-luokitus.
patara
- Liittynyt:
- 30.12.2012 22:02
Mitenhän kun jotain kautta pääs vaihteistoöljyn sekaan vettä niin pitäs tehä. Uuet öljyt vaan koneeseen, ja onkohan jtn kyseisesessä hässsäkässä voinu mennä paskaks?
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
- Liittynyt:
- 19.2.2012 17:13
Vesipumpun stefa hajalla niin menee jäähytinnesteet öljyjen sekaan, katsoppa onko jäähytinnestettä kadonnut.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Mitä öljyä muut suosittelee laittamaan koneeseen talven ajaks?
Jotain 10w-40 tavaraa?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
HenkkaT
- Pyörä:
- Supra & 200SX
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 3.1.2008 17:59
TurboYhZ kirjoitti:Vesipumpun stefa hajalla niin menee jäähytinnesteet öljyjen sekaan, katsoppa onko jäähytinnestettä kadonnut.
Kerää se muutenkin jostain syystä kosteutta jos pitkään ajelee samoilla öljyillä. Ainakin itsellä joskus näkyi valkoista öljynvaihossa. Ja jos v-pumppupuolella ois vikaa ja hävittäis sitä kautta niin kyllä sen huomaisi... nopeastikkin.
Ja kyllä talvi menee jollain 10-40w ihan hyvin. Periaattessa sais olla viskositeetiltaan miedompaa=nopeammin lämpeävää mutta tuo on aika perus, toimii säällä kuin säällä.
Ex: Derbi X-Race Smoto 74cc, Derbi DRD Racing 50cc, Peugeot Trekker -00 70cc, Peugeot Vivacity -06 50cc, Yamaha Aerox -00 50cc, Peugeot Speedfight -08 50cc, Husqvarna SMS -08 125cc, Aprilia RS -08
röpötysmaximus
- Liittynyt:
- 26.5.2022 17:20
tosijaa aattelin nyt täältä kysästä että kuinka syvällä sitä ollaan paskassa.
Eli vaihtoöljyt kun valutin niin olivat jotakuinkin vaaleanpunaiset eikä mustat kun niiden pitäisi olla. =(jäähäriä menee kai öljyyn) Vesipumpun korjausarja ostettiin ja uudet stefat sekä muut härpäkkeet vaihdettiin. Mutta ongelma ei hävinnyt.
Mistä seuraavaksi siis etsimään vikaa?
kaikki mahdolliset vaihtoehdot otetaan huomioon kun on mopokin jo 15v vanha ja monella omistajalla varmasti ollut:)
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista