E85-polttoaine

Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 4.9.2012 11:33

Eri tavaraa.. E85 on yleisnimitys 85% etanolipolttoaineille, RE85 on St1-lafkan rekisteröimä tavaramerkki jätteistä tehdystä etanolista väännetylle E85-polttoaineelle.
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut R20+ » 4.9.2012 12:37

Eikös nää E85 sovellu ainoastaan flexfuel moottoreille eikä sovellu bensiini-ja dieselmoottoreille?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.9.2012 12:42

Flexifuel meinaa sitä että kone ite osaa säätää seokset sopiviks, tunnistaa siis mitä polttoainetta käyttää joten siihen voi laittaa E85, 98 tai 95 ilman muutoksia. E85 voi käyttää normibensakoneessa, kun säätää seokset kohdalleen. Näitähän on tehty paljon, että normiauto on säädetty etanolibensalle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut R20+ » 4.9.2012 13:01

Eli sen käyttämiseksi pitää siis suurentaa suutimia, jos tahtoo käyttää sitä mopoissa? Eli ei tuu mitään ongelmia jos sen tankkaa. Mua kiinostaa kyl paljon et siin on suurempi oktaaniluku kuin v-poweris.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Zoneri » 4.9.2012 13:13

E85:sessa oktaaniluku on noin 105.
Paska mikä paska.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 4.9.2012 15:02

Kannattaa huomioida ettei Shellin V-Poweria enää edes markkinoida yli 99-oktaanilukuisena, kuten tehtiin sen tulessa markkinoille. Todennäköisesti ST1:n ja Shellin fuusioiduttua V-Power on hyvin pitkälti samaa tavaraa kuin ST1:n 98E5. V-Powerissahan on jo pitkän ollut 5% etanolia.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut radon- » 4.9.2012 16:04

R20+ kirjoitti:Eli sen käyttämiseksi pitää siis suurentaa suutimia, jos tahtoo käyttää sitä mopoissa? Eli ei tuu mitään ongelmia jos sen tankkaa. Mua kiinostaa kyl paljon et siin on suurempi oktaaniluku kuin v-poweris.

Juu, RE85 vaatii hitusen rikkaampaa seosta toimiakseen. Kesällä toimii täysin yhtä hyvin kuin bensalla, paremminkin, mut kun kelit kylmenee niin saattaa ongelmia tulla, jotka korjaantuvat kunhan saadaan ryyppyseos tarpeeksi rikkaalle, helvetin isoa ryyppysuutinta tarkottaa siis, läppäryypyllisissä kaasareissa tuskin siinäkään juuri ongelmaa paitsi kovilla pakkasilla, itsekin vaihdoin takas bensalle kun kelit alko viilenemään mut kunnon kaasarilla toimii kylmemmälläkin, tosin -30 pakkasessa käynnistys voi olla jo vähän haastavaa.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Seppoman » 9.2.2013 23:06

Mopoissahan e85 käyttö tuntuu onnistuvan hyvin, mutta uskaltaisitteko laittaa sitä 250cc 2t crossin tankkiin? Bensan hinta taas nousussa ja kiinnostas ostaa omaan vehkeeseen tätä litkua, joten kertokaa mielipiteenne. Saako kaasarin yhtä hyvin säätöihin, kuin 98E5:llä ja minkälaiset voiteluominaisuudet 2t-öljyllä? Mitä öljyä suosittelette, ei varmaan pärjää perus puolisynteettisellä mobilin extralla?

Kokemuksia tästä, tai tietoa mistä saa ostettua?
http://www.roadmachine.fi/redline/2Talcohol.html
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 10.2.2013 1:04

Tässäkin ketjussa oli ansiokkaasti kokeiltu muutaman 2T-öljyn sekoittumista E85:n kanssa. Täyssynteettiset 2T Bike ja Snow sekoittuivat lupaavan oloisesti, mineraalipohjainen 2T Mix taas ei. Jos moisen muutoksen toteutaminen omaan menopeliin kiinnostaa, suosittelen kokeilemaan nykyisen öljysi sekoittumista E85:n kanssa. Etanolipohjaiseen polttoaineeseen siirryttäessä kulutus yleensä kasvaa, joten kalliimpaan erikoisöljyyn siirtyminen mitätöinee mahdollisen säästön.

Tuosta Red Linen saatavuudesta ja hinnasta kannattanee kysellä suoraan maahantuojalta tai paikallisesta Motonetista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.2.2013 1:51

Tähän kohtaan voisi kysyä että jos on varaa krossi ostaa, ja hiukan ajaakkin, kannattaako siinä ottaa mitään riskejä sen kanssa? e85 ei ole kovinkaan paljoa kokemusta, joten itte ajaisin ihan 98 pensalla.

Myös kaikki kaasarit täytyy säätää ihan kokonaan uudelleen. Paljon vaivaa, vähän hyötyä, kun kuitenkin sitä etanoolia kuluu tolkuttomasti enemmän mitä pensaa.

Redlinen öljyt on käsittääkseni esteripohjasia.
Yaaamaha
Pyörä:
R56 Mini Cooper S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
27.5.2011 0:46
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Yaaamaha » 7.3.2013 22:19

Tommonen e85-löpö voisi omasta mielestäni ajaa asiansa erityisen hyvin mopokisoissa, kuten mopoendurance tms. Konettahan siellä saa huoltaa "kisatyyliin" kuitenkin, niin eipä se mahdollinen lisääntynyt osien kuluminen häiritsisi.
Virittämisestähän en itse tiedä oikeastaan mitään, mutta ainakin maalaisjärki sanoo, että korkeapuristeinen 55cc pyörä vie normaalipuristussuhteellisen 55cc pyörän mennentullen. 2t-luokkaa tässä erityisesti siis käsittelin...
Myydään Ajovarusteet n. 170cm kuskille
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.3.2013 22:51

Ei ne puristuksetkaan kaikkea kerro. Joissain tapauksissa saadaan sylkän täytös isommaksi jos laitetaan matalemmat puristukset. Muistaakseni tämä liittyi jotenkin lämpötilaan?

Miksei ton löpön tilalle ihan normi 98 pensaa? Vai onko löpölle joku erityistarve? Eikö löpö syty kauheen herkästi verrattuna pensaan?
Yaaamaha
Pyörä:
R56 Mini Cooper S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
27.5.2011 0:46
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Yaaamaha » 7.3.2013 23:48

Kuten sanoin, en pahemmi. Virittämisestä tiedä, mutta omaan korvaan korkeammat puristukset ja herkempi syttyvyys tarkoittavat parempaa konetehoa. Todennäköisesti olen väärässä kuten usein käy, niinolisi kiva kuulla jonkun asiantuntijan lausunto tähän asiaan ;)
Myydään Ajovarusteet n. 170cm kuskille
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.3.2013 0:13

Eikö korkean oktaanin edut menetetä siinä kun laitetaan joukkoon jotain matalaoktaanista löpöä?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: E85-polttoaine

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.3.2013 14:12

Jätkät hei! Löpö on moottoripolttoöljyä, siis sitä punasta diisseliä. Tuskin kuitenkaan sitä tarkoitatte? Turbovehkeissähän tuo viinabensa on aika suosittua, parempi puristuskestävyys=enemmän ahtoja=lisää tehoa. Muutenkin tuntuu että tekemistä tässä virityksen saralla riittää yllinkyllin ilman e85:ta ja tarpeen vaatiessa 98 saadaan terästettyä oktaaniboosterilla. E85 voisin testata jossain moponraadossa, jos rovaniemeltä vaan kyseistä simaa sais, tällä hetkellä lähin asema on jossain kemin suunnalla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista