Pattes798
- Pyörä:
- TM MX250 2T -13
- Liittynyt:
- 25.4.2011 11:21
No joo, kyllähän ne voi, mutta kun kaikki toimi, niin sinne meni ne muutkin syyt.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Valvontakatsastuksenhan tulisi olla asiakkaalle ilmanen? Eli oman käsitykseni mukaan voit jostain käydä anomassa niitä sun rahojas takasin? En muista oliko Akelta vai mistä lie.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Pattes798 kirjoitti:Editoinpa hieman edellistä viestiä, koska unohdin mainita, että sillon ei olisi ees menny verorajan.
Mutta tosiaan, en mä mitään korvauksia tarvi vaan ihan periaatteesta ärsyttää, että ilman minkäänlaista testaamista päättivät vaan tälläseen "valvontakatsastukseen"
tjsp määrätä, vaikka käytännössä ei olisi ollut tarvetta siihen, jos vaan olis käyny tutkaamassa...
Niin, jospa he määräsivät valvontakatsastukseen sen takia, ettei heillä ollut juuri sillä hetkellä resursseja tutkata. Kalliimmaksi se olisi luultavasti sulle tullut, jos he olisivat testanneet ja todenneet sen olevan kuitenkin lain vastainen peli. Mutta kuitenkin periaatteessa lain mukaan sinun ei olisi tarvinnut maksaa sitä valvontakatsastusta. Kannattaa kuitenkin varmistua, että poliisi todellakin määräsi
valvontakatsastukseen.
Ajoneuvolaki
85 §
Valvontakatsastukseen määrääminen
Jos poliisimies, tullimies tai rajavartiomies katsoo, että ajoneuvon kunnossa ja erityisesti jarruissa havaitut puutteet voivat aiheuttaa sellaisen turvallisuusriskin, että ajoneuvon tiellä suoritettavaa tarkastusta perusteellisempi tarkastus on aiheellinen suorittaa, hän voi määrätä ajoneuvon katsastettavaksi (valvontakatsastus). Liikenteen turvallisuusvirasto korvaa tällaisen valvontakatsastuksen kohtuulliset kustannukset katsastustoimipaikalle. Poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi määrätä ajoneuvon valvontakatsastukseen myös, jos aikaisemmin annettua ajoneuvon korjauskehotusta ei ole noudatettu. Jos ajoneuvoa ei ole poliisimiehen, tullimiehen tai rajavartiomiehen määräämässä ajassa esitetty valvontakatsastukseen, ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä, ennen kuin se on hyväksytty valvontakatsastuksessa. Valvontakatsastukseen sovelletaan, mitä 53, 54 ja 56–58 §:ssä säädetään. Jos poliisimies, tullimies tai rajavartiomies katsoo yksityiskohtaisemman tarkastuksen tarpeelliseksi ajoneuvon saamien vaurioiden tai muun erityisen syyn vuoksi, hän voi määrätä valvontakatsastuksen laajennettavaksi rekisteröintikatsastusta vastaavaksi. Myös Ahvenanmaan maakunnassa tai ulkomailla rekisteröity tai käyttöön otettu ajoneuvo voidaan määrätä valvontakatsastukseen. (23.4.2010/276)
Valtioneuvoston asetuksella säädetään siitä, millä ehdoin 1 momentin mukaisesti käyttökiellossa olevan ajoneuvon saa kuljettaa valvontakatsastukseen, ja toimenpiteistä, jos ajoneuvoa ei voida valvontakatsastuksessa luotettavasti yksilöidä, sekä muista valvontakatsastukseen liittyvistä seikoista.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Pattes798
- Pyörä:
- TM MX250 2T -13
- Liittynyt:
- 25.4.2011 11:21
Kiitos Shapelle tarkentavasta lakipykälästä! Tarkistin, lapussa minkä länttäsivät käteen luki: "...ajoneuvo määrätty valvonta katsastukseen..."
Bacon
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125 -09
- Liittynyt:
- 30.6.2011 21:51
Pattes798 kirjoitti:Bacon hei laita ny ne villat sinne änkkään, ei kukaan kestä kuunnella sitä roikinaa
Laitan laitan
Joutuu työntelee kotiin illalla kun koko naapurusto herää ja poliiseja vastaan kytkinpohjassa.. Itse nautin kun Rino rääkyy mutta tiiän että varsinkin kypärättömien korvat vuotaa verta
Tais olla 105-110dB kun mitattiin kännykän dB mittarilla, jonka heitto tosin korjattu kunnon mittarilla.
Ja ettei ihan offiksi mene, niin Vantaan mopoilijoille semmoista päivitystä että löytyy molemmista päistä poliisia, oltiin kaveriporukalla niin testas mopoja joista yks kulki just alle verorajan, kaks siinä 70 tuntumassa, suullisia varotuksia tuli eikä muuta. Yhellä taas kilvet poies 57km/h.
_Apikka
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 26.4.2012 20:56
Moro, Ajattelin kysyä täälä ´´viisaimmilta´´ , että onko fiksumpaa ajaa kortitta kevarilla vai ajaa viritetyllä mopolla?
Sen tiedän, että jos jää virimopolla kiinni, joka kulkee yli 65km/h niin kortti lähtee kuivuun,12kk suorituskieltoa,kilvet pois,valvontakatsastus,verot,sakot ja ehkä korotettu vakuutusmaksu yms
Mutta mites kevarilla?
Kiitos vastauksista! (:
Aplaja
- Pyörä:
- Rieju MRX 125
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 17.6.2010 17:23
Kortti pois, sakot ja suorituskielto.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013
Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Voihan sitä kemmulla kortitta ajaa, mutta sakkoa, suorituskielto ja mopokortti pois. Halvemmaksi ehkä tulee, mutta kumpikaan ei ole viisasta, mutta sitähän ei kysytty. Jos tarpeeksi monesti kiinni jäät, niin kait ne jossain vaiheessa keksii jotain että sen saa oikeesti loppumaan..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
_Apikka
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 26.4.2012 20:56
Okei, eli jos jää kemmulla kiinni, niin ei tuu muuta kun kortti lähtee,sakot ja suorituskieltoa? Eli ´´säästyy´´ veroilta yms, mitä tulisi virimoposta.. Ymmärsinkö oikein!? (: Eli tulee halvemmaksi/kannattavammaksi jäädä kevarilla kiinni?
Ja eihän kevareita yleensä paljon pysäytellä tai ainakin paljon vähemmän kun mopoja!?
Kauaksi aikaa suunilleen kortti sitten lähtee?
Eikö se ole tapauskohtanen,onko siihen joku maksimiaika olemassa?
Aplaja
- Pyörä:
- Rieju MRX 125
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 17.6.2010 17:23
Eikö se maksimi ole 6kk? Uskoisin, että kortti lähtee kuitenkin kuukaudeksi pois.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013
Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Maksimit taitaa olla 5v, muttei tollasesta niin kauaa tuu. Mutta ethän sä sillä kortilla mitään tee muutenkaan. Joku kuukaus-pari vrm..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Samu_95
- Pyörä:
- Husq SM 125 -10
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 30.7.2011 23:48
Gilera_96 kirjoitti::P Ja eihän kevareita yleensä paljon pysäytellä tai ainakin paljon vähemmän kun mopoja!?
Itellä ainakin ihan päinvastoin, mopolla vuoden aikana ei koskaan pysäytetty, vaikka välillä ei ois valot toiminu tms. ku ajo poliiseja vastaan. Mutta sitten kevarilla heti neljäntenä ajopäivänä MP pysäytti. Ne tuntuu pysäyttävän aina, kun vaan näkevät kevarin.
ville69
- Pyörä:
- yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 21.10.2010 23:59
Mulla kulkee detsi mun alla 72 (painoo 50kg, pituus 170cm), pääseeköhän polliisi alta 65? Vähän tyhmä kysymys saattaa olla
välit on 10/52. Kannattaako vaan kokeilla tiputtaa huippuja pienemmällä suutimella?
kultsi0
- Pyörä:
- Suzuki GS500E
- Paikkakunta:
- seinäjoki
- Liittynyt:
- 17.10.2011 20:38
koitappa keksiä jokin muu keino tiputtaa huippuja kuin suuttimen vaihto. oletko tietoinen mihin suuttimen vaihto vaikuttaa?
ville69
- Pyörä:
- yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 21.10.2010 23:59
en näköjään
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista