telescop kirjoitti:Voisiko joku kertoa mitä pitää tehdä "täydelliseen suoritukseen" ?
Eli nuo tehtävät on ihan ok, mutta mitä muuta pitää osata, kertooko valvoja ? Mitä nyt netistä olen lukenut niin : 1) Tarkista mopon kunto ennen käynnistämistä 2) taluta U-käännös 3) käynnistä mopo 4) hidas-ajo 5) portit 6) hätäjarrutus 7) Takaisin aloituspaikkaan & mopo seisonta tuelle ?
Jos joku selventäisi kaikenvaralta oikean suorittamis järjestyksen yms. puuttuvat/ylimääräiset jutut niin iso kiitos!
Kuuluuko joka suorituksen jälkeen pysähtyä vai teenkö kaikki "putkeen"?
E. Ainiin, mikä auttaisi siihen että jalat heiluu hidasajossa ? Kun skootterissa ei ole penkkiä mihin saisi jalat "tuettua" niin kuin mopoissa: D
Voit mennä sinne kokeeseen ihan "takki auki". Tutkinnon vastaanottaja kyllä sitten kertoo että mitä pitää tehdä ja koska, ei tarvitse itse opetella ulkoa mitään järjestystä yms. Kunhan vain osaa nuo tehtävät ja suorittaa mopoon liikkeellelähtö tarkastuksen.
Hidasajossa skootterilla terävillä pienillä kaasuilla pidät tasaisen kävelyvahdin. Siittä tiedät että on oikea vauhti jos joudut ohjauksella hakemaan tasapainoa, tangon kuuluu siis heilua puolelta toiselle. Tarkkaile siis tasapainoa milloin annat teräviä kaasuja. Jalat riittävän edessä jalustalla, purista vaikka polvista yhteen jos meinaa lähteä heilumaan. Katse horisontissa, yläruumis, lähinnä kädet ja hartiat tekee tasapainoittelun. Muistat lähestyä hidasajoaluetta riittävän kaukaa ja aloittaa hidasajon ajoissa, mieluiten metri pari ennen alueen alkua. Isoja virheitä on tulla alueella liian lujaa ja yrittää hidastaa vauhtia liikaa jolloin jalka menee maahan.
Tuota jarrua vasten ajamista en voi suositella, koska:
1. Rikot variaattorin,
2. Kulutat jarrun,
3. Et koskaan tule tätä tapaa käyttämään missään muualla kuin käsittelykokeessa, niin eikö olisi parempi opetella tapa jota pystyt hyödyntämään liikenteessä ajaessasi ja lähestyessäsi risteyksiä ja liikennevaloja.