kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Tarkista kampiakselin stefa.
motoritransu
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 23.11.2013 22:15
saisinkohan rekariin mopon jos löytäisin jostain s1 alku peräsen takavanteen? Muuten vakio ja alkuperänen.
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Mikä mopo? Et saa rekkariin S1 takavanteella kuin S1. Jos laitat vakio-Derbiin alkuperäisen S1 takavanteet, niin ei tietenkään mene? Mistä puhutaan? Onko papereita? Onko mopo tieliikennekelpoisessa kunnossa?
Tarkista kampiakselin stefa.
motoritransu
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 23.11.2013 22:15
kersti91 kirjoitti:Mikä mopo? Et saa rekkariin S1 takavanteella kuin S1. Jos laitat vakio-Derbiin alkuperäisen S1 takavanteet, niin ei tietenkään mene? Mistä puhutaan? Onko papereita? Onko mopo tieliikennekelpoisessa kunnossa?
Mopo on Suzuki S1 ja papereita ei ole kyllä on tieliikennekelpoinen jos pistää jarrut
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Mopon tulee olla vakio, katsastuskuntoinen ja omistushistoria 6 vai 10 vuoden ajalta ja leimalle.
Tarkista kampiakselin stefa.
torstaattori
- Pyörä:
- KTM EXC 125 -05
- Paikkakunta:
- pyhäjärvi
- Liittynyt:
- 20.7.2012 0:02
se omistushistoria hommeli oli melko kikkailua, kaveri kun pisti jonkun vanhan pv:n niin piti lähetellä niitä lappuja vanhoille omistajille, joiden piti allekirjoittaa ne, ja uskoisin myös, että pitää olla joku todistus siitä milloin ostettu.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Eihän sen pitäisi kovin vaikeaa olla tuon omistushistorian hankinta.
Periaatteessahan kun ostaa ajokuntoisen laitteen, niin aika usein tulee luovarit yms mukana. Minullakin oli Trialissa 11 vuoden omistushistoria luovareina.
Jos kyseessä on joku metsälöytö, jolle ei ole tuota omistushistoriaa, niin siihen riittää paperille kirjoitettu vapaamuotoinen selostus mopon historiasta, eli että se on vaikkapa ollut mökkini tallissa Utsjoella vuodesta 1972 ja oma nimi ja kolmen (?) todistajan nimet alle.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
voiks mopoa katsastaa (derbi senda x-race '05) tarvikesylkällä (50cc)?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kyllä, seuraavin edellytyksin.
3. EY-tyyppihyväksytyn 1 ja 2 momentissa tarkoitetun ajoneuvon moottorin, pakoputkiston ja äänenvaimentimen sekä niiden osien vaihtaminen tai voimasiirron muuttaminen on sallittu ainoastaan kyseiseen ajoneuvoon tarkoitetuilla tunnusnumeroin tai merkinnöin varustetuilla varaosilla ja menetelmillä. Osan vaihtojen tulee lisäksi täyttää L-luokan rakenneasetuksen liitteen 2 kohdassa 19 säädetyt virityksen estävät merkintävaatimukset seuraavasti:
a) ajoneuvossa olevaa viritykseneston valvontakilpeä tai -tarraa, jossa on merkittyinä ajoneuvoon asennettavaksi hyväksytyt varaosan tunnusnumerot, ei saa poistaa ajoneuvosta;
b) varaosan mukana toimitettu erillinen, valvontatiedot sisältävä tarra tulee osan vaihdon jälkeen kiinnittää ajoneuvoon valvontakilven tai -tarran viereen, jos käytettävän varaosan tunnusnumerosta ei ole valmiiksi tietoa ajoneuvon viritykseneston valvontakilvessä tai -tarrassa;
c) jos valvontatiedot sisältävää tarraa ei ole varaosan mukana toimitettu, vastaavat tiedot käytettyjen osien tunnusnumeroista tulee todeta muutoskatsastuksessa.
LähdeKokonaan toinen asia on tietty huomaako kukaan sylinteriä vaihdetun jos se ei ulkoisesti erotu vakiosylkästä ja mopo on muutoin laillisessa kunnossa.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
kiitos!
nykyisessä vakiosylkässä on siis tunnistenumero (tai mikä nyt onkaan), niin sen takia piti kysyä tätä. kuitenkaan papereissa ei ole mitään mainintaa noista tunnistenumeroista..
meinaan vaa, kun tuo nykyinen sylkkä on sen verran huonossa kunnossa.. edellisellä omistajalla leikannut hieman kiinni (ei kuitenkaan syviä uria tms.) ja itsellä ylikuumentunut, kun nesteet ei kiertänytkään...
joten jos vaikka poliisi sattuu viemään kilvet, niin ainakin tietää sitten, et se mopo kans menee katsastuksesta läpi esim. airsal 50cc sylkällä.
petu;
- Pyörä:
- Derbi X-Race -08
- Liittynyt:
- 14.4.2010 21:12
Tarkistaako ne yleensä katsastaessa koko mopon vai pelkästään sen mitä poliisit on siihen lappuun merkinneet kilpien lähdön yhteydessä? Kilvet lähti kun mopo kulki vähän liikaa ja muita puutteita eivät listanneet. Eipä siinä muuta vikaa olekaan kuin äänimerkki ja vilkut eivät taida ollakaan pakolliset mopossa
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Oddo1
- Liittynyt:
- 18.12.2013 19:32
Miten pitää toimia jos myyn nyt mopon, josta poliisi on vienyt kilven ja uusi omistaja aikoo katsastaa sen? Siis meinaan nää kaikki paperihommat jne..?
Tojaa
- Pyörä:
- Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
- Paikkakunta:
- Pirkanmaalta jostakin.
- Liittynyt:
- 7.5.2010 17:40
ihan normaalisti. eli täytätte rekisteriotteen ilmoitus (2)osan ja ostaja tekee omistajan muutoksen konttorilla ja katsastaa mopon kun haluaa kilpiin.
Skyteam on ongelmajätettä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista