Ohittaminen

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

655 26%
1348 54%
473 19%
Ääniä yhteensä : 2476
dööpi
Liittynyt:
14.12.2010 21:10
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut dööpi » 16.6.2011 20:34

Miksi se sitten autoilla niin paljon tarpeellisempaa on?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 16.6.2011 20:48

Koska auto kykenee aina ajamaan rajoitusten mukaan, mopo ei. Uskokaa nyt, ei sillä mopolla kannata lähteä ohittamaan ketään, joka ajaa rajoitusten mukaan tai ihan pikkaisen alle. Itsekin tein kevarilla kerran sen arviointivirheen, että luulin edelläajavan köröttelevän 80@80 ja itse vauhtia 85km/h --> Lähden ohi ja huomaan, että paku ajoi kovempaa kuin luulin. Tästä seurauksena lämää tiskiin, että en löytäisi itseäni seuraavan vastaantulija ohjaamosta.

Tästä opittiin nopeasti se, että ei kannata kevarillakaan ohittaa rajoitusten mukaan ajavaa autoa. Annoin egon ajatella viisi sekuntia ja nytten jälkikäteen hävettää koko tempaus.

Vihje oli siis, että jos kevarillakaan ei kannata 80km/h alueella ohitella ellei ole todella hyvää syytä, niin miksi mopolla 40km/h alueella? Yhtä vaikeaa se ohittaminen siellä on.
Mopo oli ja mopo meni :(
irspaiiro
Pyörä:
yamaha dt50x 10
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
7.4.2010 20:35
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut irspaiiro » 17.6.2011 11:26

Nooh kevareitakin on monenlaisia jollain täysteho räsällä tai mitolla ohittelu tuosta vauhdista on helppoa kun vauhtia kerää yli 150 verrattuna sinun nelariin. (ymmärrän hyvin syyn miksi valitsit nelarin eikö ollut tarkoitus dissata nelareita)
Ostetaan yamaha dt:n vakio alkukäyrä jos löytyy laita yv
dööpi
Liittynyt:
14.12.2010 21:10
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut dööpi » 17.6.2011 11:31

No vaikka ajaisit 30km/h alueella 80 ja joku auto kääntyy jostain perään niin olen ihan varma että hetken päästä se painaa sieltä ohi, niin onko se sitten tarpeellista?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 17.6.2011 12:01

Hieman liioittelit ehkäpä? Tottakai jos nopeusero alkaa olla monta kymmentä kilometriä, niin silloin ohitus on ihan perusteltu. Tarkoitin siis, että jos autoo ajaa esimerkiksi 50km/h alueella 45km/h niin ei kannata mopolla pyrkiä ohi. Itse kokeilin samaa temppua kevarilla ja huonolla menestyksellä kun se ajoikin rajoitusten mukaan.

Käytin omalla pyörällä tapahtunutta tilannetta esimerkkinä, koska se nyt tuntui aika suoraan verrannolliselta tähän aiheeseen.
Mopo oli ja mopo meni :(
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut laazeri » 17.6.2011 12:36

Turha sillä mopolla on kyllä ohitella jossei oo viritetty ihan tappiin että vinkuu ja kilisee ja paukkuu ihan vitusti siellä 100 vauhdissa. Kevarilla kyllä ohittaminen onnistuu ainakin itellä vielä 100 alueella ihan hyvin. 80 aluetta kuitenkin lähes koko matka kuopioon niin en näe mitään ongelmia ajaa autojen ohi mikäli hidastelee edessä.
dööpi
Liittynyt:
14.12.2010 21:10
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut dööpi » 17.6.2011 20:43

No tossa pari viikoa sitten oltiin kaverin kanssa sen mopolla ajelemassa, (kaveri ajoi) ajettiin sellasta n. 10km pitkää suht suoraa tietä. Eka ajettiin sitä tien alkua ihan rajotusten mukaan 40km/h kun oli vielä hiukan mutkia, sitten tuli n. 3km mittainen ihan suora pätkä, siinä oli vieläkin 30 rajotus vaikka tietyö oli tehty aikoja sitten ja normisti siinä on 60 rajotus.

No tiellä ei ollu kun me ja joku Audi-kuski meidän takana, se oli ajanu koko ajan perseessä kiinni vaikka annettiin tietä ja väläyteltiin jarruvaloja sille, no sitten ajateltiin et ku se ei sieltä ohi pääse niin ajetaan tää suora täysii eli jotain 80km/h niin sit seki heräs ja painaa sieltä varmaan päälle sataa ohi.

En sitten väitä että kaikki Audi-kuskit ovat tälläisiä.
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut aeroxman » 17.6.2011 21:41

No jaa mikähän tuossa sinunkin tarinassa on se oikea näkökulma? Jos ei tosissaan autoilija ole mennyt ohi suoralla tiellä kun olette jarrutellut 40 alueella.. Autoja tuli vastaan jne?

Viimeksi tänään kesätöissä työnantajan kanssa ajettiin isompaa kuorma autoa ja mopoja tuli täällä maalaiskylässä tienpientareella vastaan. Sanoi kyllä moneen kertaan, että kuinka hengenvaarallista se oli siirtää ne saatananmopot sieltä pyöräteiltä autotielle. Kuulemma aiheuttaa hänen mielestään paljon enemmän vaaratilanteita siellä autoteillä, kuin siellä pyöräteillä. Ja itse yhdyn 100% tähän. Esim 80/100 alueella oikein silmiä kirvelee katsoa monesti, kun autoilija tulee takaa lujaa ja auto tulee vastaan. Ei siinä paljoa vaihtoehtoja ole lähtä ohi vaan pitää jarruttaa todella voimakkaasti mopon taakse. Miettikääpä sama asia rekkaan, nuori 15v tyttö ajaa heppoisella skootterilla ja takaa tulee täysperävaunuyhdistelmä. Se tuulikin jo nakkaa sen tytön sinne ojaan. Kyllä minä ajelisin jo oman turvallisuuden takia siellä pyöräteillä..
JontteH
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM -10, Husqvarna SM 125 -08
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
5.9.2010 0:46
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut JontteH » 17.6.2011 22:13

Noh, eipäs liioitella, ei se tuuli ojaan nakkaa. Itse tullut jonkin verran ajettua seiskatien reunaa, jossa noita ryssänrekkoja paljon kulkee, eikä ole onneksi ikinä edes tullut vaaratilanteita niiden kanssa. Eivät nekään päälle halua ajaa ja kun itsekin joustaa parhaimman mukaan niin matka käy. ;) Pyörätietä jurnuttelen aina, kun sitä vain tie vieressä kulkee.
[X] M 15.4.11 [X] A1-harkat 27.4.12 [X] A1 18.7.12 [X] kilvelle [X] lipalle [X] ympäri [X] sakot [X] kortin menetys
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.6.2011 22:56

Noh, eipäs liioitella, ei se tuuli ojaan nakkaa.
Kyllä ase vaan komeesti nappaa mopoon. EI ehkä mihinkään enskaan niin helposti, mitä skoottiriin, tai johonkin kevyeeseen vehkeeseen esim. pappatunturi.

No vaikka ajaisit 30km/h alueella 80 ja joku auto kääntyy jostain perään niin olen ihan varma että hetken päästä se painaa sieltä ohi,
No ei tule, vaan se auto jatkaa sitä 30km/h ajamista rajotuksen mukaan...Ei ne kaikki autot ole sellaisia, että jos mopo menisi vaikka 200km/h niin ohi olisi päästävä...

No tiellä ei ollu kun me ja joku Audi-kuski meidän takana, se oli ajanu koko ajan perseessä kiinni vaikka annettiin tietä ja väläyteltiin jarruvaloja sille, no sitten ajateltiin et ku se ei sieltä ohi pääse niin ajetaan tää suora täysii eli jotain 80km/h
Olisiko ehkä ollut järkevää mennä vaikka tien reunaan päästämään se audi kuski ohi, ja hiljentää sen verran paljon, ja vilkuttaa, että se pääsee ohi...
cc50
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
31.3.2011 17:44
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut cc50 » 17.6.2011 23:15

Musta jotenki tuntuu et tää koko mopo osio on täyttynyt Slerpa:n mopoilija vastaisista viesteistä ja vittuilusta. Kyllä se vaan on totta, että monet autokuskit painavat mopoista ohi aina kun mahdollista. (varsinki nuoret autokuskit)
|tepe|
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -09
Liittynyt:
13.5.2010 12:53
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut |tepe| » 18.6.2011 0:15

Tää nyt ei varsinaisesti kuulu tänne mopo-osioon, mutta oltiin kaverin kanssa ajelemassa. Kaverilla tt Husse wr. Ajo jonku amispoppoon ohi. Amiksilla heti keskari pystyssä ja siinä kun takana köröttelin oli kiva kattella, kun alkoivat kaveria heitellä tomaateilla. Ei kyllä osunu, mutta mitä vittua?! :lol: Saa nähdä mitä omalle kohdalle koituu, kun sunnuntaina lähetään itelle hussea hakemaan ja en takuulla enään pysy niitten pappojen ja mummojen takana.
Huippukuntoinen Husse kaupan!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.6.2011 1:46

cc50 kirjoitti:Musta jotenki tuntuu et tää koko mopo osio on täyttynyt Slerpa:n mopoilija vastaisista viesteistä ja vittuilusta. Kyllä se vaan on totta, että monet autokuskit painavat mopoista ohi aina kun mahdollista. (varsinki nuoret autokuskit)


Sanon tämän yhden asian taas, jonka joudun aina välillä sanomaan täällä.

Nykyäänhän ei saisi arvostella/kritisoida mitään. Heti jos jotain menee jotain kritisoimaan on rasisti, sovinisti, tai joku muu vastaava. Nykyään on myös vittuilua vähänkin radikaalimman muotoiset viestit, ja dissausta jonkun asian arvostelu, väittely on kinaamista/turhaa tappelemista. Näistä alyttömyyksistä juontaa seuraavat asiat mitä sanon:

Kirjoitan mielipiteeni/asiani ilman turhia kiertelyitä, jolloin ne saattavat vaikuttaa joillekkin vittuilulta, joka ei tietenkään ole tarkotukseni. Sanon asiani suoraan, jolloin lukijan täytyy lukea mahdollisimman vähän, mutta saa silti paljon tietoa siitä tekstistäni. Itse henkilökohtaisesti vihaan sellaisia viestejä, jossa on joku "ei herneitä"-juttu lopussa, ja joku turha tyhjänpuhumis lässytys alussa. Nämä "sori OT"-selitykset koen kaikkein typerimpänä. Tiedetään, että rikotaan sääntöjä ja myönnetään se, mutta silti mennään painamaan sitä "lähetä"-nappia, ja lähetetään se viesti. Kuitenkin nuo tuntuu täällä olevan suht normaaleja juttuja, joten en niistä enää jaksa vaivautua. Toinen juttu, mistä en erityisesti piittaa on se, että ensin kritisoidaan/haukutaan jotain asiaa, ja sitten loppuun laitetaan joku "ei millään pahalla" tai "ei ollut tarkotus dissata"- selitys. Eikö se ole itsestään selvä oletus, ettei sen kritisoivan viestin kirjoittaja yritä mitään dissata, jos se viestti on asiallinen, eikä mikään "Nelari on homoille!!!! XDDDDDDddD" -viesti?

Noista kahdesta asiasta en pidä, ja tuntuu, että ne on jotenkin varsinkin täällä motot.netin mopopuolella hyvin korostuneena. Kuitenkaan nuo eivät järin kamalasti itseäni häiritse, joten en noiden vuoksi viitti lähteäkkään tältä muuten kelpo foorumilta. Tämän sanoin vaan siksi, kun joku varmasti tulisi sanomaan ettei tällä ole pakko olla.

Toivon ettei täällä tässä topicissa synny keskustelua ylläolevasta. YVllä voi lähettää minulle jotain, jos jollain jäi vielä nakertamaan joku asia ylläolevaan liittyen.



Ja sitten aiheeseen.

Moniko % autoilijoista on niitä nuoria kuskeja, jotka kuolemaa uhmaten tykittävät sillä rämällä autolla ohi, tai sitten niitä volvoilijoita sun muita pököpäitä, jotka tulevat sen uuden autonsa kanssa aina ohi? Aika pieni % autoilijoista kuvittelisin. Kukaan normaali kuski ei sitä mopoa lähde ohittamaan.

Moottoripyörällä, tai TT kemmulla ymmärrän noitten 70@80 tai 90@100 ohittelun, kun siinä on vähän eri tavalla tehoa mitä jossain perus virimopossa, j ohittaminen sujuu nopeammin.
cc50
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
31.3.2011 17:44
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut cc50 » 18.6.2011 2:05

60 alueella tulee mulla paljon kuljettua (kouluun yms.). 60@60 ajettaessa 90% autoista menee ohi. Sen voin ihan kokemuksesta sanoa.

Ja kyl nämä sun "tuuli kaataa mopon ojaan" -jutut aika liioteltuja on.
Mkkode
Pyörä:
Dt 50x, Pv
Liittynyt:
16.5.2011 22:38
Re: Ohittaminen

ViestiKirjoittanut Mkkode » 18.6.2011 2:36

|tepe| kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisesti kuulu tänne mopo-osioon, mutta oltiin kaverin kanssa ajelemassa. Kaverilla tt Husse wr. Ajo jonku amispoppoon ohi. Amiksilla heti keskari pystyssä ja siinä kun takana köröttelin oli kiva kattella, kun alkoivat kaveria heitellä tomaateilla. Ei kyllä osunu, mutta mitä vittua?! :lol: Saa nähdä mitä omalle kohdalle koituu, kun sunnuntaina lähetään itelle hussea hakemaan ja en takuulla enään pysy niitten pappojen ja mummojen takana.


siis mitä vittua, amikseilla tomaatteja mukana? kuulostaa aika oudolta :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista