Mullakin SJ4000, vanhempi versio ilman wifiä. Hintaa tuli noin 80e sisältäen kotelon, kaks kantta (vesitiivis ja rei'itetty), paljon klipsejä ja kiinnikkeitä sekä 32gb class 10 muistikortin. Oli omasta mielestäni erittäin kannattava ostos, kuva on hyvää ja asetuksiakin pääsee itse säätämään iso-herkkyydestä valotusaikaan. Kaveri tilas wifi-version "foxoffer" nimiseltä myyjältä, myy vain aitoja ja hintaa tuli reilu satanen, toimituksessa tosin kestää sen pari-kolme viikkoa, nyt joulun alla varmaan vielä enemmänkin.
Mitään mallividiä mulla ei ole antaa, youtubeen uploadattuna laatu kusee heti. On kokeiltu eri ohjelmilla muokkausta ja tallentamista eri koodekeilla yms mutta ei tunnu auttavan...
Äänenlaatu samaa tasoa mitä muissakin kypäräkameroissa, eli kovassa vauhdissa suhisee mutta mopokäytössä menee hyvin. Toki sitä voi parantaa asentamalla erillisen mikrofonin, mutta vaatii kameran avauksen, juottamista ja uudelleenkasauksen (ei mikään ihan helppo homma, kokeiltu on).
Kopioita on sitten liikkeellä aivan aidonkin näköisinä, ruuvien väri yks hyvä tapa tunnistaa. Tosin sekin huomattu kopiotehtailla ja uudemmissa erissä "aidot" ruuvit. Se "SJCAM" teksti taas ei tarkoita mitään, uusista kopioista sekin löytyy ja vanhoista aidoista taas puuttuu. Firmwaren versiosta saa aika äkkiä selville onko aito vai ei. Kopioissa yleensä sama linssi mutta huonompi kenno/sensori ja laatu hiukan heikompi. Pahoin pelkäänkin että Ropsu99 on nyt mennyt ostamaan kopion, aidot wifiversiot yleensä satasesta ylöspäin.
140e saa taas ulkomailta jo uutta SJ5000, missä uutena ominaisuutena 1080p@60fps, kun SJ4000 kuvaa "vain" 30fps. 30 riittää kyllä ainakin mulle normikäytössä vähintääkin hyvin.