Kuiduttaminen, kittaus ym.

KaNaTTu
Pyörä:
Rieju RRX '07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
7.11.2008 23:14
Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut KaNaTTu » 4.10.2009 23:50

En löytänyt tämmöstä topiccia, missä puhuttaisi nimenomaan kuiduttamisesta, kittamisesta, hiomisesta yms, niin aattelin aloittaa uuden topicin.

Miten olette yleensä saanut pinnan tasaseksi, itse en saa millään korjattua semmosia pikkurakoja mitä jää kun kittaa.

E: Kiitos Trumpelle joka huomautti että kannattaa lukea http://www.motot.net/wiki/Lasikuitukatteiden_teko
Viimeksi muokannut KaNaTTu päivämäärä 5.10.2009 20:41, muokattu yhteensä 2 kertaa
ros
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 5.10.2009 0:14

hiontaa, hiontaa poikaseni :lol:
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
KaNaTTu
Pyörä:
Rieju RRX '07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
7.11.2008 23:14

ViestiKirjoittanut KaNaTTu » 5.10.2009 0:29

xps_sm kirjoitti:hiontaa, hiontaa poikaseni :lol:


No eipä niitä rakoja kovi hiota, jos mietitää että iso pinta-ala kittiä ja sitten siellä keskellä on pieniä rakoja, nii sun pitäis hioa koko pinta-ala että päästää rakojen pohjan tasalle :|
Tietty, niihin pitää laittaa kittiä niihin reikiin, mutta se on pirun kova homma kaikki tehä yksitellen.
Niin mietin vaan, että onko helpompaa tapaa?
ros
julmis
Pyörä:
Nitro
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.6.2008 23:58

ViestiKirjoittanut julmis » 5.10.2009 7:30

KaNaTTu kirjoitti:No eipä niitä rakoja kovi hiota, jos mietitää että iso pinta-ala kittiä ja sitten siellä keskellä on pieniä rakoja, nii sun pitäis hioa koko pinta-ala että päästää rakojen pohjan tasalle :|
Tietty, niihin pitää laittaa kittiä niihin reikiin, mutta se on pirun kova homma kaikki tehä yksitellen.
Niin mietin vaan, että onko helpompaa tapaa?

Laitat sen kitin jollain kunnon lastalla niin ei tule tollasia rakoja.
 Myynnissä roxi :O
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 5.10.2009 16:33

Kuinkas monta kerrosta kannattaa laittaa, kun perän kuiduttaa? Miksi kaikki käyttää kittiä, kun epoksilla saa parempaa jälkeä?
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 5.10.2009 20:12

http://www.motot.net/wiki/Lasikuitukatteiden_teko

Suosittelen lukemaan
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 5.10.2009 21:15

Tiedän mitä tuolla lukee, ei motowikin käyttö mitään salatiedettä ole... Kysyin siksi, että halusin tietää kuinka monta kerrosta kannattaisi laittaa, että tulee kestävä sekä tukeva perän,
tapsa``
Pyörä:
Aprilia rs 125cc
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.6.2007 13:42

ViestiKirjoittanut tapsa`` » 5.10.2009 21:40

Kekishero kirjoitti:Tiedän mitä tuolla lukee, ei motowikin käyttö mitään salatiedettä ole... Kysyin siksi, että halusin tietää kuinka monta kerrosta kannattaisi laittaa, että tulee kestävä sekä tukeva perän,

Ite oon laittanu jonkun 3 kerrosta sitä kuitua ja ihan hyvin on kestäny.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 5.10.2009 22:10

Kekishero kirjoitti:Kuinkas monta kerrosta kannattaa laittaa, kun perän kuiduttaa?
Miksi kaikki käyttää kittiä, kun epoksilla saa parempaa jälkeä?

2-3 kerros todetty hyväksi.

Millätavoin epoksilla saat parempaa jälkeä? tekiässä vika jossei kitillä saa tasasta jälkeä.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 5.10.2009 22:27

Tasasempaa pintaa nopeammin tulee epoksilla.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 5.10.2009 23:43

ööh, kerroppa toki lisää. Eiköhän se miten nopeasti tasasta pintaa saa riipu ihan siitä lasta käden toiminnasta...
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 11.10.2009 14:03

ööh, jollet/kun et tiedä Epoksin hiominen on nopeampaa, saa paremman pinnan maaleille ja vastaus on EI, tasasen pinnan saamisen nopeus ei riipu lasta käden toiminnasta loppupeleissä.

EDit: typo
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 11.10.2009 15:15

Kekishero kirjoitti:ööh, jollet/kun et tiedä Epoksin hiominen on nopeampaa, saa paremman pinnan maaleille ja vastaus on EI, tasasen pinnan saamisen nopeus ei riipu lasta käden toiminnasta loppupeleissä.

Katos vaan, siellä meilla taitaa olla ihan ammattimies kertomassa juttua 8)

Mees ny muualle selittää paskaa, terv. autonkorikorjaajaksi opiskeleva 8)
Egiz
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
15.12.2007 22:08

ViestiKirjoittanut Egiz » 11.10.2009 16:53

petéé kirjoitti:terv. autonkorikorjaajaksi opiskeleva 8)

Sama ala ;)
Odottelenki että opetellaan koulussa paklaamaa ja kuiduttaa kunnolla nii pääsee tänne pätemään jostain =DD
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 11.10.2009 17:18

Pitäis korjata tuo valkoinen nokkakate boosterissa, siinä on 20cm halkeama, eli millä korjaan sen?

E: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/434376 tossa tuo valkoinen etukate, siinä on myös pikku reikä.
Amispoppi!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista