Vai eikö vaan ole osunut mun kohdalle mopoilijoita?
Slerpa_ kirjoitti:Yhdellä mun kaverilla oli mopoauto mistä ei sillon oltu mitään mieltä kun se oli niin outo. Vähän sen jälkeen mopoautoilla ajoikin homot ja muut pissaliisat, ja nykyään se taitaa olla ihan hyväksyttyä?
yleensä ajelin vakiopappiksella, mutta olin silti tuolla tallissa jauhamassa ja antamassa ohjeita (kuten kaikki muutkin ) Parin kaverin kanssa tuolla tallissa istuttiin, mutta tuntu että mun mopokortin loppuaikoina sai aika lailla yksin olla tallissa. Ei sinne enään kukaan sillon eksynyt. Ei mopolla edes kovin moni ajellut, ehkä ekana vuonna ajettiin porukassa, kilpaa hiekkakuopalla yms., mutta sen jälkeen se jäi.En tarkoita väheksyä vakiomopoilua, mutta tuntuu että se mopojen virittely- ja muu laittelukulttuuri alkaa olla mennyttä aikaa? Ei nykyisin enää sillä tavalla istuta talleissa laittelemassa mopoja ja puhumassa paskaa.
Jos itse olisin nyt 15, ja mopokortti maksaisi noin paljon+se tolkuton vaiva ajotunneista että saa ajaa jotain moottoripolkupyörää, nii olisin jättänyt väliin ja ajanut pelkän traktorikortin, ja ehkä kevarikortin sitten vuoden päästä. Tämä uudistus on kyllä mielipuolisuudessaan hävittänyt aika paljon mopoilijoita.On se kyllä helvetin hienoa että tuo ajokorttimuutos kymmenkertaisti mopokortin hinnan. Saatiin sitten seuraavana vuonna tehtyä uutinen että mopolla ajetut kolarit ovat vähentyneet. No niin kai ne vähenee kun joka toinen kortti jää ajamatta sen takia ettei ole varaa. Motot.netinkin aktiivisuus on pudonnut ihan minimiin.
porukka alkoi tälläkin ryyppäilemään kun yksinkertasesti ryyppääminen oli paljon halvempaa mitä mopoilu. Vielä 15 vuotiaana kun pää seoo kun vaan haistaakin viinaa niin se sama pullo kesti monta viikonloppua mitä noita seurailin.Ilmeisesti viinan juonti ja kannabiksen poltto on sitten terveellisempiä harrastuksia? (Kannabista todellakin pk-seudulla tuntuu olevan ihan joka paikassa, ja siihen suhtautuminen on aikalailla 100% myönteistä...)
ihan näin offtopicina. Tuleeko kaikista Tunturisteista jenkkiautoilijoita? tiedän itseni lisäksi pari tyyppiä jotka on ajaneet tunturila, ja nykyisin ajaa jenkillä. Oikeestaan millään muilla ei mun tuntemat tunturistit aja Mun tietääkseni tolla Pasikiainen- nimimerkillä kirjottavallakin oli joskus tunturi, mutta nyt amerikanlotja?Mä sain auton ajokortin nyt Joulukuussa, joten Tunturi Trialia ei ole sen jälkeen näkynyt täällä Vantaalla liikenteessä, sitä ennenhän ajelin kesät talvet tuolla ja etenkin talvisin koulun parkkiksella oli hieman yksinäistä. Nyt alla on sitten '87 Chevy, mutta Tunturi on tuossa tallissa lakanan alla "Turn Key" kuntoisena mutta kilvet palautettuna. Kai sillä silloin tällöin täytyy omaksi iloksi vähän käydä ajelemassa.