Henkilöautoihin löytyy jobbareita jo vaikka kuinka paljon. Eli ostetaan joku enemmän/vähemmän viallinen auto, korjataan ja myydään eteenpäin. Mitenkäs mopojen, kevarien ja scoottereiden puolella jobbaaminen onnistuu? Onko mitään järkeä suhteessa vaivaan? Pääseekö sillä edes noin 10e/h palkoille pimeästi tai yhden hengen firman pystyttäen laillisesti?
Ideanan olisi ostaa oma talliosake kenties kehä 3 nurkilta pääkaupunkiseudulta. Itselläni riittäisi rahat noin 30m2 kokoiseen talliin, joten aika pienistä tiloista pitäisi aloittaa. Sinne sitten paljon hyllyjä osien säilyttämiseen ja asialliset työkalut. Ensisijaisesti olisi tarkoitus ostaa enemmän/vähemmän viallisia mopoja keskittyen kenties kolmeen eri suosituimpaan merkkiin/malliin. Tarkoitus olisi ostaa kaikenkuntoisia ja yhdistellä niistä osia välttäen jonkin verran uusien varaosien osien hankkimista. Uudet osat kun syö ehkä voittoja turhankin paljon kun korjatun mopon myy eteenpäin?
Henkilöautoista minulla on kokemusta, mutta pienen tallin takia säilytystila loppuu nopeasti "kookkaiden" autonosien takia esim. ovet ja konepellit. Uskoisin samaan tilaan saavan paljon enemmän rahallisesti "arvokkaita" mopon osia kuin auton osia, jolloin pienen tallin pystyy "rahallisesti" hyödyntämään kaikkein tehokkaimmin?
Ajattelin siis korjata mopoja ja myydä myös mopojen osia netissä hiljakseen kun kaikkia raatoja ei kannata kuitenkaan laittaa kuntoon. Menee kyllä minulta eka vuosi opiskeluun, koska en ole kohta 20 vuoteen mopojen kanssa ollut tekemisissä. Sen takia ajattelin keskittyä vaikka vain kolmeen eri suosituimpaan merkkiin/malliin, jotta liikevaihto pyörii koko ajan ja oppii kysyisten merkkien/mallien kikat, jolloin osaa myös ostaa järkevällä hinnalla rikkinäisiä mopoja ja korjata kohtuu nopeasti. En oikein usko että "merkkiin kuin merkkiin" kannattaisi keskittyä, koska muuten pieni talli täyttyy nopeasti kaikesta mahdollisesta roinasta ja ammattitaidon opiskelussa menee turhan pitkään kun kaikenlaisia juttuja pitäisi opetella.
Vaikeata uskoa että talli olisi ammattivarkaidenkaan suosiossa mopo roinan takia, jolloin murtovarkauden riskikin olisi ehkä pienempää?
Sitten vain kehiin kommentteja onko mopojen jobbaamisessa mitään järkeä? Tai miten se voisi edes jotenkuten toimia että yksityisyrittäjäksi kannattaisi ryhtyä? Erityisesti kaipaan kommentteja jotka kenties työkseen mopoja kunnostavat tai muuten vain harrastuksena jatkuvasti korjaavat ahkerasti.
Ideanan olisi ostaa oma talliosake kenties kehä 3 nurkilta pääkaupunkiseudulta. Itselläni riittäisi rahat noin 30m2 kokoiseen talliin, joten aika pienistä tiloista pitäisi aloittaa. Sinne sitten paljon hyllyjä osien säilyttämiseen ja asialliset työkalut. Ensisijaisesti olisi tarkoitus ostaa enemmän/vähemmän viallisia mopoja keskittyen kenties kolmeen eri suosituimpaan merkkiin/malliin. Tarkoitus olisi ostaa kaikenkuntoisia ja yhdistellä niistä osia välttäen jonkin verran uusien varaosien osien hankkimista. Uudet osat kun syö ehkä voittoja turhankin paljon kun korjatun mopon myy eteenpäin?
Henkilöautoista minulla on kokemusta, mutta pienen tallin takia säilytystila loppuu nopeasti "kookkaiden" autonosien takia esim. ovet ja konepellit. Uskoisin samaan tilaan saavan paljon enemmän rahallisesti "arvokkaita" mopon osia kuin auton osia, jolloin pienen tallin pystyy "rahallisesti" hyödyntämään kaikkein tehokkaimmin?
Ajattelin siis korjata mopoja ja myydä myös mopojen osia netissä hiljakseen kun kaikkia raatoja ei kannata kuitenkaan laittaa kuntoon. Menee kyllä minulta eka vuosi opiskeluun, koska en ole kohta 20 vuoteen mopojen kanssa ollut tekemisissä. Sen takia ajattelin keskittyä vaikka vain kolmeen eri suosituimpaan merkkiin/malliin, jotta liikevaihto pyörii koko ajan ja oppii kysyisten merkkien/mallien kikat, jolloin osaa myös ostaa järkevällä hinnalla rikkinäisiä mopoja ja korjata kohtuu nopeasti. En oikein usko että "merkkiin kuin merkkiin" kannattaisi keskittyä, koska muuten pieni talli täyttyy nopeasti kaikesta mahdollisesta roinasta ja ammattitaidon opiskelussa menee turhan pitkään kun kaikenlaisia juttuja pitäisi opetella.
Vaikeata uskoa että talli olisi ammattivarkaidenkaan suosiossa mopo roinan takia, jolloin murtovarkauden riskikin olisi ehkä pienempää?
Sitten vain kehiin kommentteja onko mopojen jobbaamisessa mitään järkeä? Tai miten se voisi edes jotenkuten toimia että yksityisyrittäjäksi kannattaisi ryhtyä? Erityisesti kaipaan kommentteja jotka kenties työkseen mopoja kunnostavat tai muuten vain harrastuksena jatkuvasti korjaavat ahkerasti.