No kirjailenpa tänne, kun ei ole enää tunnuksiakana muistissa sinne
www.kolumbus.fi/sivutie osoitteeseen, pienen ohjeen stongan valinnasta. Jotenkin niin huolestuttavan hukassa tunnut olleen stongaa ostaessasi ja lie kuinka moni muu semmosen satasen pistääkään jonkun "stewart" tmv. myyntinimen pohjalta.
Stongan valinta:
Nosta pyörä pukilel ja aseta se niin, että molemmat renkaat on yhtä kaukana lattiasta, esim. lankut pyörien alla. Nouse jalkatapeille seisomaan, ruoto suoraksi. Ojenna kädet eteen kohti stongaa. Stongana pitää ensinnäkin ylettyö niin, että pystyt pitämään painon KOKONAAN tapeilla koukistamatta jakoja ja kyyristymättä. Asennon pitää olla rento, seiso siinä 5min. ja jos alkaa selkä tai mikään muu paikka ryytyä, stonga on väärässä paikassa. Sitten katsot käsievarsiesi asentoa, onko kyynärpäät siellä missä ne luonnostaan olisivat? Kynärpäiden ylhäällä pitäminen anta tukea ohjauksen vatkaamista vastaan, eli pyörä on vakaimmillaan kyynärpäät ylhäällä paino hieman takana. Kyynärpäiden vienti ulos vahvistaa efektiä. Mutta näin et voi ajaa esim. kivikossa rennosti halliten pyörää kaikissa tilanteissa. Riippuu siis siitäkin mitä ajat, mutta pyörän päällä on päästävä liikkumana koko se alue minkä kropan ja raajojen puolesta pystyy kämmenet silti tuppeja vasten koko leveydeltään. Ensin pistät siis stongan semmoseen korkeuteen, että voit olla rennosti paino kokonaan tapeilla, pisemmän päälle toki selkä ryytyy (huomioi kiihtyvyys, siis hieman eteen nojaamienn ok noin paikallaan). Sen jälkeen käännät sen niin, että paino käsillä kevyesti eteen nojaten on koko kämmenen leveydellä. Ellei onnistu, vähempi taivutusta ja paino siirtyy kohden kämmenen sisäsyrjiä, enempi ja päinvastoin. Ellei rentoa asentoa löydy nykysellä stongalla, pistä ylös missä asennossa ongelma ei ole kynärpäissä vaan kämmenessä ja paljnko pitäisi kääntää jotta olisi hyvä. Tähän kaikkeen riittää kun vaikka millä tilapäisvirityksellä asettelet stongan sopivaan korkeusteen, loppu on matikkaa ja kataloogien mittatulukoiden selaamista.
Muista myös se, että kahvat tuli olla kokolailla vaatasossa, muuten sun paino makaa joka jarrussa peukalon hankasella, eikä kämmenellä, kuten pitäisi.