Pitkästä aikaa tällä foorumilla. Husse on vaihtunu kotkaan ja nyt onki muutama kyssäri ko. pyörästä.
Siis, kyseessä 300 exc -07, jolla ajettu n. 120h. Kone käytetty auki edellisen omistajan toimesta, ja mäntä vaihettu ja tiivisteitä ynm.
Nyt ku on tullu ajettua pyörällä sellaset 10h, niin havaittu muutama ihmetyksen aihe mitä ei oo aikasemmissa pyörissä ollu:
Vettä katoaa, ei savua valkosta lämpösenä, mutta kylmänä tietysti tupruttaa aika rajusti 2t tyyliin. Mutta, vettä ei katoa hirveästi. Jos pinnan täyttää sentin pari kennon ylitte, niin seuraavalla kerralla pintaa ei näy. Pitää kallistaa vähän, jolloin näkyy. Pari kertaa kävi niin kuumana hitaassa spoorissa ajettaessa, että ruikkas oikeen kunnolla vettä pihalle ylivuotoletkusta. Sillon olin kyllä täyttäny vettä turhan täyteen, mutta sitä jatku pari kertaa senkin jälkeen vaikkei vettä hirveitä ollukkaan. Outoa on se, että joskus sitä vettä menee kevyessäkin ajossa, ja joskus ei. Onko normaalia?
Toinen juttu, nyt on säädöt sääjetty manuaalin mukaan, ja vedättäessä toimii hyvin. Mutta, jos ajaa tasasella maalla kevyesti rullaten, kone pitää röpöttävää ääntä. Jotenki isommasti mitä 2t yleensä. Jos kaasua avaa enemmän, niin röpötys häviää ja kone vetää normaalisti. Pitäskö neulaa laskea pykälän vaikka manuaali on erimieltä?
Kolmas juttu, mitä öljyä ootte käyttäny? Ongelmana se että kun kytkin pohjassa, ja konetta kierrättää vaihe päällä niin se pyrkii vääntämään eteenpäin. Pitäskö kytkintä säätää vai onko öljykysymys? Tällä hetkellä koppasin vaan auton moottoriöljyä laatikkoon, kun äkkiä piti saada ja mitään muuta ei ollu.
Pyörä tosin ollut vasta vähän aikaa, joten ei ole pyörän "tavat" tulleet tutuiksi.