Ktm 350 SX-F

TooFast
Paikkakunta:
Iso J
Liittynyt:
15.6.2006 16:38
Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut TooFast » 27.6.2013 14:58

Hyvää kesäpäivää kaikille tasapuolisesti.

Foorumia selaten ja hakua käyttäen en oikeastaan löytänyt (tai sitten en osannut etsiä) kummenpia kokemuksia otsikon pyörästä. Joitain viittauksia sinne ja tänne, sekä muutama kommentti, ei juurikaan muuta. Joten, olisiko täällä kenelläkään omakohtaista kokemusta ko. pyörästä? Eniten ehkä kiinnostaisi tämä 2013 malli, jossa moottori taisi päivittyä merkittävästi.

Miksi kyselen, niin 450:lla on tullut viimevuodet ajettua, eikä siinä mitään. Mutta jostain syystä tämä "välimalli" kiinnostaa. Ehkäpä jaksaisi ajaa kauemmin :lol: tai sitten ei.. Joten sana on vapaa niin risuille kuin ruusuille ja ennen kaikkea kokemuksille.

Ps. Ei mielellään Eurooppa vs. Japani asettelua
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 27.6.2013 15:58

No se eka vuosi (olikohan 2011) pilattiin sillä, että laite oli aivan alivireessä. Tuntui siltä, että siinä yhdistyivät 250:n(ei tehoa) ja 450:n(raskas) huonot puolet. 2012 ei kai ihmeellisiä fyysisiä muutoksia tapahtunut, mutta viritysaste nousi ainakin koneen asetuksilla ja olisiko siihen tullut jotain nokkaakin tms.? En näitä myöhempiä ole kokeillut, mutta nyt voisin kokeillakin.

En tiedä minkä vuosimallin nelipuokeilla olet ajellut, mutta ainakin 2013 450 SX-F on aika sairaan ketterä peli, ja reagointi kaasun avaukseen on todella hyvin hallittavissa. Sen jälkeen kun kokeilin sitä, saisi 350 olla aika sairaan hyvä peli että sellaiseen sijoittaisin roposeni.
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut -MV- » 27.6.2013 16:10

Nyt noin 30 tuntia 2011 mallisella ajaneena, tykkään. Edellinen pyörä oli kolmen vuoden ajan pikkunelari, sitä ennen kaksitahtisia (125 ja 250). En ihan allekirjoita tuota 250 tehot ja 450 paino -lausetta. Vääntävämpi kun pikkunelari, ja kevyempi tuo on ajella kun muutamat kavereiden 450:set mitä on tullut testailtua. Ja jerkku piisaa tällaisen tavis-harrastajan taidoille. Mutta kukin valkkaa tietysti mieltymystensä ja rahapussinsa mukaan parhaan mahdollisen vaihtoehdon...
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 27.6.2013 16:15

Täytyy myöntää, että mun pyörä oli oikeasti 262cc ja sellaisessa vireessä ettei yksikään 250F tukistanut rajummin (nimenomaan alhaalta ja keskialueella), se ehkä sai tuon 350 tuntumaan aika pehmeältä.
PsyCo_
Pyörä:
Ktm sxf 350
Paikkakunta:
Pihtipudas
Liittynyt:
25.4.2005 14:53
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut PsyCo_ » 27.6.2013 16:17

Kolmas 350 sx-f menossa nyt, ollut -11 -12 ja nyt -13. 11 ja 12 mallisilla ajoin reippaat 80h molemmilla ja nyt reilu 20h tullu uudella ajettua. Paino ei kyllä verrattavissa 450, paitsi ehkä pukilta nostettaessa, joka on tietenkin melko tärkeä pointti ;) . Ajossa sitten aivan eri vehje. Ei kyllä alavääntöä mutta ylempänä kulkee reippaasti, tämä vaikuttaa varmaan myös siihen, ettei väsytä nii paljoa. Uusin malli on kyllä jo koneeltaan sitten vielä askeleen lähempänä 450, voimaa on käytössä jo keskialueelta asti hyvin.
http://www.hausgraphix.fi
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.6.2013 20:17

Muistaakseni tuota 11 mallia koeajaneena komppaan kyllä ton painon ja tehon suhteen Anssia, ei vakuuttanut yhtään. Pystyykö joku oikeesti ajamaan luontevasti sillä kotarin vakiostongalla?
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut -MV- » 27.6.2013 20:45

OA:n voimakas porkkana-allergia taitaa kuultaa viestistä läpi. Mutta kaikkien ei tarvikkaan tykätä kaikesta, ja mielipiteet piristää keskustelua. Itse en oikeen saa voimakkaita inhoreaktioita mihinkään merkkiin, jokusia eri merkkisiä omistaneena ja ajaneena.

2011 vakistongasta en osaa sanoa, pyörän edellinen omistaja oli sen vaihtanut. 2013 mallista oon vakistongalla ajanut Kotarin koeajopäivässä, ei jäänyt mieleen mitenkään erikoisena.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.6.2013 22:04

Porkkana-allergia tunnustetaan. Mutta omasta mielestä se KTM:n ajoasento on oikeasti niin eksoottinen että ihmettelen miten se ei joitakin häiritse, edes alkuun. Tai sit mulla on jotenkin niin eripituiset raajat tai erikoinen ajotyyli. Mutta siis kärjistettynä tuntuu kokoajan siltä kun ois menossa etukautta yli, tapit korkeella, tanko sylissä ja matalalla. Ja mäkin oon yli kaks vuotta kotareilla ajanut, vehkeet pelas suurimman osan ajasta ilman ongelmia. Ja kyllähän siihen ajoasentoon jotenkin tottui (koropalat ihan pakolliset kyllä) mutta oli kyllä sellanen fiilis että tällä voi tehdä mitä vaan kun vaihto taas japsiin, vauhtia tuli välittömästi lisää ja paljon. Mutta jokainen tavallaan. Ja erään tunnetun SM-tason moottorirakentajan kommentit kotareista jätän nyt vielä kokonaan tästä pois. Jokanen tavallaan. Ja kyllähän noilla jätkät SM-tasollakin vetää aivan törkeän lujaa, en mä sano että se huono pyörä on. Todella erikoinen vaan mielestäni.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut everton » 27.6.2013 23:24

-13 mallin kotarit sai korkeemman vakiostongan, taivutus sama.
TooFast
Paikkakunta:
Iso J
Liittynyt:
15.6.2006 16:38
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut TooFast » 28.6.2013 10:34

No niin, joitain kokemuksia onkin löytynyt.

Allekirjoittaneella ei ole aikaisempaa kokemusta kurapuolelta Kottaraisista, mutta miten on nestekytkimien kanssa. Joutuuko ilmailemaan usein tai muuten paljon kytkinöljyjen kanssa puljailemaan?

PsyCo:
Sinulla kun on ollut useampi 350 ajossa, niin millaiset on kokemuksesi juuri näiden luotettavuudesta/ kulutuksen kestävyydestä? (Vaikka pyörät onkin yksilöitä ja jokainen huoltaa ja kuluttaa tavallaan.) Onko esim. jotain erityispiirteitä joita tulisi tarkkailla jatkuvasti?

Lisää kokemuksia ja kommentteja :D
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 28.6.2013 11:50

Oma kokemus KTM:n nestekytkimistä on se, että ei tarvitse tehdä mitään. Ehkä sitten jos pyörällä alkaa olla ikää. Kokemukset tosin pyöristä jotka etenevät ihan ok ilman ylenmääräistä kytkimen vemppaustakin (520,380,450).
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut jot » 28.6.2013 13:04

tuo ktm vakio stonga on kyllä hirveä, mutta omalla kohdalla alkoi tuntumaan kodilta kun löin vanhan rc high:n kiinni.

oli milleistä kiinni ettenkö ostanut sxf 350 2011 mallia,mutta lopulta päädyin 250 sxf:ään. jos olisi ollut varaa 2013 vuoden pyörään niin luultavasti olisi kolmepuokki tallissa.
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut -MV- » 28.6.2013 13:31

Juu, hetken kans haaveilin uudesta vuodenvaihteessa, mutta kun pyörän hinta tippuu kahdessa vuodessa ja 50 tunnissa 5000e, niin päädyin käytettyyn... Piisaa harrasteajoissa tuo vanhempikin.
poravasara
Pyörä:
KTM 350 sx-f
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.12.2012 13:36
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut poravasara » 29.6.2013 16:11

Tämän vuoden mallissa pitäisi olla kolme erilaista sytkäkarttaa valmiiksi ohjelmoituna mutta tarviiko niiden vaihteluun hankkia jokin lisäpalikka? Penkin alta löytyy liittimiä jotka ilmeisesti liittyvät asiaan..
Onko jollakin kokemusta kuinka paljon eri kartat vaikuttavat moottorin käytökseen?
PsyCo_
Pyörä:
Ktm sxf 350
Paikkakunta:
Pihtipudas
Liittynyt:
25.4.2005 14:53
Re: Ktm 350 SX-F

ViestiKirjoittanut PsyCo_ » 29.6.2013 22:40

TooFast kirjoitti:No niin, joitain kokemuksia onkin löytynyt.

Allekirjoittaneella ei ole aikaisempaa kokemusta kurapuolelta Kottaraisista, mutta miten on nestekytkimien kanssa. Joutuuko ilmailemaan usein tai muuten paljon kytkinöljyjen kanssa puljailemaan?

PsyCo:
Sinulla kun on ollut useampi 350 ajossa, niin millaiset on kokemuksesi juuri näiden luotettavuudesta/ kulutuksen kestävyydestä? (Vaikka pyörät onkin yksilöitä ja jokainen huoltaa ja kuluttaa tavallaan.) Onko esim. jotain erityispiirteitä joita tulisi tarkkailla jatkuvasti?

Lisää kokemuksia ja kommentteja :D


Ittelle on sattunu kyllä hyviä yksilöitä pyörissä, sillä ainuttakaan ongelmaa ei oikein oo ollu. Kaikissa pyörissä on ollu mulla tankkausaukossa suodatin-sukka, ja muutamia bensaletkun filttereitäkin oon vaihtanu, ihan varmuuden vuoksi. Ketjut/rattaat varmaan kestää sen mitä muissakin, ainakaan niitä ei sen enempää tartte vaihdella kuin muissakaan. Öljyjä oon vaihdellu 5h välein ja putsari joka toinen kerta. Öljyinä ollu Maximaa, Bel-Raytä ja nyt Motulin 300v. Mäntä on vaihdettu joskus 60-70h välissä. Iskarin alapään laakeri herkkä jumimaan, kannattaa rasvailla melkeinpä 10h välein ja muutkin linkun laakerit siinä samalla. T-kappaleiden pultit kannattaa laittaa momenttiin. Siinä nyt tuli jotain mitä tulee mieleen...
http://www.hausgraphix.fi