KTM GS-Keskustelua :)

zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 23.7.2009 0:23

On helvetin tarkkaa toi et kuin paksuja ne välilevyt on ja ensimmäinen ja viimenen on ainaki mulla paksummat ku noi muut ja pitäski olla. Ohjearvo oli et 6dl öljyä lootaa, 91 mallissa ainakin. ;)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 23.7.2009 11:53

Ohan ne, itte mokasin kasauksen ja luisti :D , eiku auki vaan ja uusiks homma.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Mikkola
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
11.7.2006 11:30

ViestiKirjoittanut Mikkola » 23.7.2009 12:42

Osaisiko joku neuvoa, montako tuhatta kilometriä tällaisessa KTM E-GS 250 -90 on männänvaihtoväli? Ja paljonko tehoja täystehoisena?
Kettu kuittaa.
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 23.7.2009 13:46

No, pitää kattoa mitä sieltä tulee. Pitäs näinä päivinä saapua uudet levyt. Täytyy olla sitten tarkkana asennuksen kanssa. Millasta öljyä sinne pitäs laittaa? kesälle varmaan menee tavallinen vaihteistoöljy 80W-90 vai pitäskö olla notkeempaa?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 23.7.2009 23:24

Prkl, meni sitten tänään 35h ajetusta männästä rengas poikki, pytty paskaksi ja uudet osat täytyy hankkia... Että vituttaa :D .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 23.7.2009 23:59

Mulla on ympäri vuoden 10-40w mut eikai sil nii suurta merkitystä oo kunhan on se kytkin lisäaine siinä öljyssä.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 25.7.2009 0:32

Nonnii viisaat, pytty kotona... Lievästi kulunut jotenka mistä saisi vm.94-97 KTM GS/EXC vm.95 Mahlen mäntää... Kotona vanha mäntä joka koossa 54.25!!! Eikös racing bikella ole? täytyy soittaa sinne huomenna kylläkin.

E= Motokeitaalla näyttää ainakin olevan jotain 54.25 mäntää.. hintakin vain 226e :D . Onko tuo se "kuuluisa" mahle?
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 26.7.2009 0:39

Miksi sen pitää olla mahle?



Ja sitten, sain nyt nuo osat (mäntä ja tiivisteet) nyt tiivisteitä on sitten miiljona eri paksuutta joten minkä sinne laitan? Voin tietysti vertailla vanhaan ja pistää saman paksuisen mutta onko noilla jotain eroa esim. vääntöön tai jotai vai onko niin pieni ero ettei persdynolla huomaa? Ja mihin asentoon pistän tuon pa-säätimen kun lyön tuon kasaan? Ja sitten vielä kun joskus luin että pitää vasemmalta polkastavissa pistää männänrenkaiden katkoskohta pakoaukkkoon päin niin onko näin vai laitanko nuolen pa. päin? Jos joku viittii vastailla ni ois kiva :)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 8:49

Noh, oletkos koskaan kuullut välyksistä, jotka on sylinterin seinän ja männän välissä... Tiedätkös että jos laitan vertexin männän max. 54.22 tulee sylinteriin ja mäntään välystä 6-8 satkua. Tuo sylinteri on orkkis koossaan 54.25 jotenka vertexit ovat valmiina väljiä ja aivan varmana tuhoavat sylinterin. Kyseistä mäntää en varmana enään käytä tossa vehkeessä kun se on niin väljä, stanu välys 2-2,5 satkua muistaakseni.

E= ja siitä pahvin paksuudesta, sillä voit määrätä männän yläkuolon, ja miten vaikka kanavat aukeevat. Tosiaan jos yläkuoloa jää vaikka 2 milliä pois ni sun pyöräs vastaa A1 Dt:tä... Jotenka kannattaa laittaa yläkuolo kuntoon ja mitata kannen ja männän välys. Mulle sanottiin että sen pitäisi olla 0.55mm jotenka aika pienillä mennään ja en mene takuuseen tosta että kannattaako se katukäytössä. Kun joissain koneissa se on jopa 0.7-0.8mm, ja sitten jos sylinteri on kulunut pahasti uralle sieltä ylhäältä niin varmista ettei männänrengas osu siihen "kulumattomaan kohtaan" meinaa silloinkin on täystuho lähellä :D . Mutta tee miten tykkäät, silloinhan kaikki on parhainpäin. Ja se katkos kohta ei saisi kurkata pakoaukosta ulos.... Sen pitäisi mennä muistaakseni sinne kahden takaportin väliin jossa on erittäin pieni se seinämä (näin vertexeissä ja mahleissa sun muissa), säädin samanlain miten se oli ennenkin. Persdynollahan jos ykk kunnossa, säätimet sun muut niin kyllä luulis vääntävän paremmin. Ja mitään vastuuta ei näistä oteta :D .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 26.7.2009 12:52

En nyt tiennyt vetexin kokoja sori :roll:






Kiitos paljon kun jaksoit vastata, mutta pa-säätimen ongelma on se etten ihan tarkaan muista missä asennossa se oli niin tietääkö joku/sinä (jampapap) missä asennossa se kuuluu. Muistaakseni mulla ja jampapapilla on sama pytty kuitenkin.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 17:02

Hmm, mulla oli sellainen kiila tehty sinne laippaan.. mitäs jos pakoaukon säätimentanko mikä tulee sieltä alhaalta, on normaalikohdassaan niin eikös säädin ole silloin ala-asennossansa... Luulisi niin olevan. Ja oma malli onkin 95, siinä oli nähtävästi isommat laakerit pa-säätimessä kuin 94 mallin pytyssä mikä minulla on.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22
ktm 300gs -91

ViestiKirjoittanut QueQ » 27.7.2009 12:01

heips! nyt tuli sit putki ja mäntä tilattua. voisiko joku kertoa että mihin välykseen tuo wiseco pitää porata?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 27.7.2009 14:18

Ettei vain olisi 5 satkua?? En ole varma mutta tarkista jostain liikkeestä vaikka.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 29.7.2009 10:05

Tänään tulis kytkimen välilevyt. Mahdollisesti pääsis ajamaan.

Öljyt pitää vielä hommata. Eli olihan niin että 10W-40 ja öljyssä pitää olla kytkimen voitelu aine? Onko teillä tietoa että mikä on valmistajan antaman suositus öljyistä? KTM 125 GS/MX -89/-91
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 30.7.2009 1:26

Kunhan on kytkin lisäaine muuten kai ihan sama mikä öljy. ;)