Noh, oletkos koskaan kuullut välyksistä, jotka on sylinterin seinän ja männän välissä... Tiedätkös että jos laitan vertexin männän max. 54.22 tulee sylinteriin ja mäntään välystä 6-8 satkua. Tuo sylinteri on orkkis koossaan 54.25 jotenka vertexit ovat valmiina väljiä ja aivan varmana tuhoavat sylinterin. Kyseistä mäntää en varmana enään käytä tossa vehkeessä kun se on niin väljä, stanu välys 2-2,5 satkua muistaakseni.
E= ja siitä pahvin paksuudesta, sillä voit määrätä männän yläkuolon, ja miten vaikka kanavat aukeevat. Tosiaan jos yläkuoloa jää vaikka 2 milliä pois ni sun pyöräs vastaa A1 Dt:tä... Jotenka kannattaa laittaa yläkuolo kuntoon ja mitata kannen ja männän välys. Mulle sanottiin että sen pitäisi olla 0.55mm jotenka aika pienillä mennään ja en mene takuuseen tosta että kannattaako se katukäytössä. Kun joissain koneissa se on jopa 0.7-0.8mm, ja sitten jos sylinteri on kulunut pahasti uralle sieltä ylhäältä niin varmista ettei männänrengas osu siihen "kulumattomaan kohtaan" meinaa silloinkin on täystuho lähellä
. Mutta tee miten tykkäät, silloinhan kaikki on parhainpäin. Ja se katkos kohta ei saisi kurkata pakoaukosta ulos.... Sen pitäisi mennä muistaakseni sinne kahden takaportin väliin jossa on erittäin pieni se seinämä (näin vertexeissä ja mahleissa sun muissa), säädin samanlain miten se oli ennenkin. Persdynollahan jos ykk kunnossa, säätimet sun muut niin kyllä luulis vääntävän paremmin. Ja mitään vastuuta ei näistä oteta
.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....