Pyörän Valinta

h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 21.3.2010 16:49

Ei karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita.
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 17:16

ja mustikoita!
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 21.3.2010 17:21

niin ja nukkuva talvenki
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 17:36

ja keulivat rosseilla hymy korvissa! Mutta mitenhän ne nelarit kestää vähän rauhallisemmalla ajolla? tuntuu ihan hullulle että öljyt pitäis vaihtaa 5-10h välein! puhumattakaan että kone ei kestä edes 200h ilman remppaa! jotenki vaan tuntuu että 250cc 2t ei väännä tarpeeksi....
R450
Pyörä:
Crf 450
Liittynyt:
21.3.2010 17:52

ViestiKirjoittanut R450 » 21.3.2010 18:11

Omasta mielestä max 2000€ budjetilla en lähtisi isoa nelaria ostamaan, kyllä siinä 250cc vääntöä on ihan tarpeeksi..Huoltamaanhan niitä joutuu joskus ja aika usein jokatapauksessa (Iskarit, linkut, ilmanputsari,öljynvaihdot yms.) oli 2-T tai 4-T pyörä. Nelivaihteiset omasta mielestä ihan yhtä käypiä pelejä kun 5-vaihteiset, erona vaan pitempi 1-vaihde.Kyllähän nuo nelarit varsinkin harrasteajossa kestää melko hyvin jos öljynvaihdot tehty ajallaan ja ilmanputsari aina puhdas, Hondan imuventtiilit ei kestä yhtään hiekkaa, mutta kestää venttiilit jopa Hondassa pitkään jos hyvin huollettu. 5h välein viimeistään kyllä öljyt kyllä suosittelisin vaihtamaan nelareissa. Nelarissa 100h ajaa melkolailla harrastelussa männällä. Ei kokemusta 426cc yamahasta, mutta luulisin että junamaisempi ajaa kun uudemmat 450cc.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.3.2010 18:27

sjo kirjoitti:Harraste rossiksi 250 2t vai 450 4t? Vai 500cc 2t mikä oli edellinen pyörä 5v sitten! ajo on jonkun verran teillä ja poluilla ajoa mutta radoillakin tulisi kyllä käytyä usein! kokemusta on 125cc 250cc ja 500cc 2t ja tehot on pelkkää plussaa! tykkäsin cr 500sesta ku ei tarvinu vaihdetta vaihtaa koko aika! kilpaa en aja eikä haittaa vaikka pikku pojat ajais ohi 125cc vehkeillä, riittää ku on mukava ajaa omaa vauhtia! lukenu niin paljo nuitten 4t vehkeiden koneiden heikkouksista että hirvittää! uskaltaako tuommoista 2001-2005 vuoden 450 hondaa tai jammua ostaa? onko jammun 426cc huonompi ku 450? entä 4 vaihteiset? kovin paljoa ei yli 2000e sais hintaa olla!
ensimmäiseksi kannattaa varmaan tolla rahasummalla unohtaa nelarit ja katella jotain 200cc ylöspäin olevaa 2-t pyörää.Jos sulla joskus 500 kuutioinen on ollut nii 300 olis varmaan ehkä mukavin,toimii varmaan radallakin se mitä harrastajalla tarvii
ranne putos..
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 21.3.2010 18:34

Mä ostaisin tolla budjetilla sen 250 2t:n. Kyllähä ne 450 kevyessä ajossa kestää sen 200h. Ton ikäsissä vaan rupee olee niin hankala sanoo siitä moottorin kunnosta mitään. Historia pitäis jotenki tuntea, muuten on arpapeliä. Näis on niin pienet öljytilavuudet, korkeet lämpötilat ja epämääräset olosuhteet et ne öljyt saattaa menettää hyvinkin äkkiä ominaisuutensa jollon voi tapahtua jotain ikävää. Lisäks tiheällä öljynvaihdolla saattaa pystyä vielä reagoimaan johonkin alkavaan vaurioon. Ite oon nyt vaihdellu 3-4h välein moottoriöljyt ja vaihteisöljyt joka toinen kerta.
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 19:47

Sepä se ongelma taitaa olla kun ei kunnosta ole mitään takuuta ja jos kaukaa lähtee pyörää vielä kahtoon! kyllähän se 2t on varmasti paljon halvempi korjata jos kilahtaa! miten nuo ktm 300-400cc 2t vehkeet, onko heikompia ku honda ja jammu? saako niihin osia hyvin? max hinta 2500e paljon siihen hintaan on nelareitakin myynnissä!!
Viimeksi muokannut sjo päivämäärä 21.3.2010 19:49, muokattu yhteensä 1 kerran
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 21.3.2010 19:49

300 kotareihin saa varmasti osia.
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 20:02

Mites suzuki ja kawasaki, ainaki aikoinaan pidettiin heikompina?
R450
Pyörä:
Crf 450
Liittynyt:
21.3.2010 17:52

ViestiKirjoittanut R450 » 21.3.2010 20:25

Eiköhän nuo Suzuki ja Kawasaki kestävyydeltään samaa luokka muiden kanssa nykyään, erot japanilaismerkkien välillä muutenkin melko pieniä...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.3.2010 20:33

Se vaan alkaa olemaan 2-t japseissa kohta vikana ettei saa osia kun ei niitä enää tehdä
ranne putos..
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 20:50

lerppa kirjoitti:Se vaan alkaa olemaan 2-t japseissa kohta vikana ettei saa osia kun ei niitä enää tehdä

Mitä vittua??? osia ei tehdä vaan uusia 2t pyöriä?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.3.2010 20:53

Japsit ei enää tee vajaatahtisia,eurooppalaisten heiniä tätä nykyä
ranne putos..
R450
Pyörä:
Crf 450
Liittynyt:
21.3.2010 17:52

ViestiKirjoittanut R450 » 21.3.2010 20:57

Juu, ei enää tehdä uusia 2-T malleja.. joitakin 2-t pyöriä saa vielä uutena...Mutta varaosia varmastikkin saa vielä kohtuu pitkän aikaa 2-T peleihin.