KTM SX 125

Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 29.11.2010 23:33

Ei tee wolvie kyllä virhettä, vaikka muutaman pakasta vedetyn pyörän ostaiskin. Niin moni täälläkin on varmaa harrastusta alotellessa tehnyt sen yleisen virheen, että ostaa halpaa ja saa paskaa, nimimerkki eka pyörä levis totaalisesti 15min ajon jälkeen. Harvoin saa hyvin huolletun tai sellaisen yksilön, jonka historia olisi varmasti tiedossa. Kakun päälle, niin ironiselta kuin kuulostaakin, useimmin kilpakuljettajien pyörät ovat niitä hyvin pidettyjä yksilöitä. Näihinhän ei harrastelija koske tikullakaan..

Uudella pyörällä ajaakin luultavasti muutamankin kauden harrasteajossa ilman suurempaa remppaamista ja säätöä. Mukavaa potea sitä kuuluisaa vitutusta siellä tallissa, kun tietää että kaikki paskaksi vedetyt jengat ja pyöristetyt kannat ovat vain ja ainostaan omaa kädettömyyttä :)
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 30.11.2010 1:53

wolvie kirjoitti:Tämmöstähän se on kun iskällä lähtee mopo käsistä. No positiivista on se, että lapsilla on hyvät lelut ja ne tykkää niitä käyttää. Se että tänä kesänä paloi tän verran rahaa ei tarkoita että ensikesänä olisi tarkoitus polttaa vastaava summa.

Oletuksena oli, että tänä kesänä saadaan kalusto sellaiseen kuntoon että sillä voisi lapset ajella muutaman kesän.

Se aina harmittaa kun systeemit menee sekaisin oman hölmöyden takia.

Jos joku tietää tahon jolla olisi ylimääräinen 2010 mallin piikki josta olisi halua päästä eroon niin meikäläinen voisi olla kiinnostunut ostamaan sellaisen.


Omasta mielestä on erittäin hienoa kun harrastukseen panostetaan.
Jos olet wolvie oikeasti olemassa,ja teet niinkuin kirjoitat,niin olet loistotyyppi!jatka samalla linjalla!
Nämä motukka lajit eivät ole nuukailijoiden harrastuksia,nämä lajit maksavat paljon.Halvemallakin voi tietysti harrastella(jätä pois tarrasatsit,amerikanveivit,uusinta joujouhottia olevat ajokamppeet etc...)mutta ylärajaakaan ei sitten kyllä ole.

Jos rahaa on käytettävissä,on myös hienoa että sitä käytetään.Jokainen meistä siirtyy aikanaan korkeimpiin ilmavoimiin,ja sinne sitä pankkitiliä ei mukaansa voi ottaa.Täytyyhän jonkun aina myös niitä uusiakin pyöriä ostaa...
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 30.11.2010 8:44

wolvie kirjoitti:SMK: joo, ei meille tule vaihtopyörää uusienominaisuuksien takia. Noista meillä ei osata hyötyä ollenkaan.

Haasteena on se, että tallissa on yksi vm. 2010 piikki ja yksi pyörä pitäisi saada lisää niin että likalle olisi kaksi pyörää.

2010 käytettyjä on käytännössä mahdoton löytää, joten pakko on ostaa 2011. Nyt vaan joutuu miettimään onko tallissa 2010 ja 2011 vai 2x2011. 2x2011 on parempi vaihtoehdoista,mutta sillä on hiukan ikävähkö hintalappu.

Jos on hurja mies niin saksasta saa ylivuotisen pyörän melko varmasti. http://www.team-meine.de/ ja sieltä pistää sähköpostia semmoselle heebolle kuin Matthias Sorge. Se varmasti leipoo sinulle uuden -10 piikin.

Ite ostin tuolta ton 450:aan. ja kävi kohtuu kivuttomasti. Niitä ei silloin ollut kovin saatavana ylivuotisina suomesta. Ja tuossa näyttäis tietysti olevan yks myytävänä varmasti ok peli: http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1025711 on joskin kylläkin 150cc.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 30.11.2010 21:49

vaihto 150cc pyörään olisi kanssa yksi vaihtoehto. Niitä tuntuisi olevan vähän jokakaupassa, ehkäpä jopa ongelmaksi saakka. Ylivuotisia ja vähän ajettuja tuntuisi kanssa olevan. Tätä vaihtoehto harkitsin oikeasti jonkun hetken, mutta päädyin kumminkin piikkiin.

Jos likka ajaa kisaa ensikesänä, niin luokka on D. D:n suhteen on pientä epävarmuutta, koska tänä kesänä osanottajamäärät olivat melko huonot ja ensikesänä kisajärjestäjät saavat pudottaa luokan pois jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi. Mikäli D:n kanssa rupeaa kisaaminen menemään hiljaiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin piikkiluokka. Piikkiluokka ei ole meidän tapauksessa hyvä vaihtoehto, mutta jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin sitten ei ole. Pitää vain luottaa siihen, että vanhat starat kyllästyy mopoilla leikkimiseen ennen kauden puoliväliä :D

Eli päätös on pysyä piikissä ja nyt on varattu tammikuun suomierästä jo aikaisemmin varatun pyörän lisäksi toinen, eli 2x2011 on valinta.

Jos jotakuta kiinnostaa nyt ~50h ajettu piikki, niin se tulee myyntiin heti kun uudet pyörät saadaan ajoon. Eiköhän tuohon saada joku 10-20h lisää ennen tammikuun loppua. Pyörään on tehty ~5h sitten männän vaihto. Muuten ei ole koneeseen tehty mitään. Eteen ja taakse on vaihdettu kevyemmät jouset, jotka voin vaihtaa takaisin vakiojäykkiin tai myydä pyörän noilla ja antaa mukaan vakiot.

Varaosiakin on aika hyvä määrä, mutta niiden osalta pitää ensin selvittää mitkä sopii uudempaan ja mitkä ei. Ilmeisesti pakoputki on erilainen, jolloin myyntiin tulee käyttämätön HGS:n koko putki ja 5h käytetty fmf:n vaimennin. Ainakin vaimennin on eri.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 30.11.2010 23:55

wolvie kirjoitti:Jos likka ajaa kisaa ensikesänä, niin luokka on D. D:n suhteen on pientä epävarmuutta, koska tänä kesänä osanottajamäärät olivat melko huonot ja ensikesänä kisajärjestäjät saavat pudottaa luokan pois jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi. Mikäli D:n kanssa rupeaa kisaaminen menemään hiljaiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin piikkiluokka. Piikkiluokka ei ole meidän tapauksessa hyvä vaihtoehto, mutta jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin sitten ei ole. Pitää vain luottaa siihen, että vanhat starat kyllästyy mopoilla leikkimiseen ennen kauden puoliväliä :D

Eli päätös on pysyä piikissä ja nyt on varattu tammikuun suomierästä jo aikaisemmin varatun pyörän lisäksi toinen, eli 2x2011 on valinta.

Kyllä on panostus! Eiköhän piikkiluokan kuski taso vaihtele paljon, mutta veikkaampa jos tulee paljon osallistujia päästä edes erään jonkun tytön mikä juuri aloittanut.

Ei vaan tipu tuollaisille merkkiurheilioille minkäänlaista kunnioitusta. Kyllä se vauhti tulee ihan jostain muualta ku parhaudella tai ainakin hakisin sitä jostain ihan muualta.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 1.12.2010 0:25

Domi #312 kirjoitti:Kyllä on panostus! Eiköhän piikkiluokan kuski taso vaihtele paljon, mutta veikkaampa jos tulee paljon osallistujia päästä edes erään jonkun tytön mikä juuri aloittanut.

Ei vaan tipu tuollaisille merkkiurheilioille minkäänlaista kunnioitusta. Kyllä se vauhti tulee ihan jostain muualta ku parhaudella tai ainakin hakisin sitä jostain ihan muualta.


Pitää alkukaudesta katsella minkälaiseksi tuo piikkiluokka muodostuu. Se on varmaa että siellä on taso todella laaja aloittelijasta A-ryhmän huippuihin. Mutta kuten sanoin, D-luokka on se luokka jossa taso on enempi meidän likalle sopivaa. Kärki menee sielläkin paljon lujempaa, mutta ei likka viimeiseksi jää.

Vauhtia ja vauhtikestävyyttä tulee vain tietyn verran itsekseen harjoittelemalla. Tämä huomattiin tänäkesänä erittäin hyvin. Sen jälkeen kun likka rupesi käymään sarjoissa on hänen vauhtinsa ja taitonsa kasvanut todella paljoa. Sarjojen ajamisen myötä myös on selvinnyt paljon sellaisia puutteita joihin ollaan kiinnitetty huomiota reeneissä. Samalla tavalla tämän vuoden ainoasta kisasta oli kotiin tuomisina ihan ok sijoitus ja paljon sellaisia asioita joihin kiinnitetään huomiota ennen seuraavia kisoja. Sama homma pojan kanssa.

Jos minä saisin päättää, niin kumpikaan ei ajaisi kisaa. Mutta kun molemmat haluaa ajaa kisaa, niin pakkohan niille se mahdollisuus on antaa.

Vaikka minua ei sekunttiakaan kiinnosta se ansaitsenko sinun kunnioituksesi vaiko en, niin pitää silti kysyä että millä tavalla sen kunnioituksen voisi sitten saada?

Kyllä se kunnioitus oikeasti ansaitaan näitten foorumien ulkopuolella jollain ihan muilla asioilla kuin mopojen määrällä.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.12.2010 1:16

Mukaan sinne MXD ja oon sitä mieltä kuitenkin ettei se pyörän vaihto ole itse autuus. Vanhoista vaikee päästä eron, ei saa oikein mitään. Eli riippuu pirusti siitä lähtökunnosta ja historiasta kannattaako vaihtaa.

Jos akat ajaa ens kaudellakin enskalisenssillä kaikkee, oon luvannu itsekin tarpeen tullen ainakin Jämsään täytteeks lähtee. Sun kantsis oikeesti olla yhteydessä rapakat-puuhanaisiin ja pistää likat/likka sinne kans kuskiesittelyyn ja buukata numero liitosta. Kyllä niitä kuskeja tuntuis alkavan löytyyn, eli mukaan ja sillä siisti. Jos lisäkuutioita tarvii niin sit se 144 kitti siihen piikkiin, eli eka malliversio 150:stä niin ei tarvi kampuraakaan vaihtaa. Piikin pytyllä sit vaan niihin MXJ kisoihin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 1.12.2010 1:26

SMK) kirjoitti:Jos akat ajaa ens kaudellakin enskalisenssillä kaikkee, oon luvannu itsekin tarpeen tullen ainakin Jämsään täytteeks lähtee. Sun kantsis oikeesti olla yhteydessä rapakat-puuhanaisiin ja pistää likat/likka sinne kans kuskiesittelyyn ja buukata numero liitosta. Kyllä niitä kuskeja tuntuis alkavan löytyyn, eli mukaan ja sillä siisti. Jos lisäkuutioita tarvii niin sit se 144 kitti siihen piikkiin, eli eka malliversio 150:stä niin ei tarvi kampuraakaan vaihtaa. Piikin pytyllä sit vaan niihin MXJ kisoihin.


Likka on itse jo kirjoittanutkin esittelyn rapakoihin ja kilpailunumerokin on varattuna, eli siltäosin on homma ojennuksessa. itseaisassa piikkeihinkin on numero varattuna. Jos likka ei muuta mieltänsä, niin ensikesänä pitäisi kiertää kaikki D-kisat ja pohjoisen kierros. Kovasti tuo ainakin yrittää urheilla että olisi kunnossa ensikesää varten.

Aika hyvä porukka D-kuskeja jo tunnetaankin ja eiköhän lisää opita tuntemaan ensikesän mimmileirillä. Osan kanssa päästään kisaamaan sarjoissakin. Osan kanssa ollaan tekemisissä hyvinkäällä ja osan kanssa vantaalla.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 16.1.2011 21:50

Tuli tollane 04 sx pihaa tossa, ja siinä on valovirtapää.. Penkin alle tulee 2 piuhaa, jotku myyjän muklaan lataa akkua.. No mittasin siin yleismittaril paljo sielt tulee virtaa, niin tyhjäkäynnillä ei juuri mitään, ja kun kierrättää niin en edes kerkeä näkemään lukemaa kun vilkkuu mittari sitä tahtia, kyl se yli 10V käy.. No laitoin tollasen 2 vuotta kylmässä liiterissa olleen paskan derbin akun niihi piuhoihin, ja löin käyntii ja mittarin alkaako akku latautua, kun kierrätti, niin ihan vähän (voi johtua siitäkin että akku on paska) Koitin sitte akusta vetää piuhoja tollaselle umpiolle, et olis saanu ne valot.. Ei jaksa syttyä 55W H3 polttimo.. Laitoin sitte tollasen leditakavalon, niin kun kierrättää, niin se palaa kirkkaasti.. Ja tyhjäkäynnillä ei sekään pala.. Että mitäs tolle pitäis tehä että siihen sais valot jolla näkee eteenpäin?
Lagaa
Pyörä:
Yamaha DT 125R "SM"
Liittynyt:
26.5.2010 19:44

ViestiKirjoittanut Lagaa » 25.1.2011 17:55

Onko SX:än ja EXC:een putkissa paljoa eroa muodossa/koossa. Onhan SX toki crossi ja EXC enska :D
TTS
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 25.1.2011 19:48

Samoihin kiinnikkeihi ne kyllä menee vaikka sx korkeemmalta kiertääkin :)
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.1.2011 1:11

Jos puhut tarvikeputkista, ne on yleensä samoja. Orkkiksissa on SX:ssä vähempi tilavuutta, about sama pituus, avarampi ulostulo ja lyhempi lähtö.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Ultimate_Rider
Pyörä:
KTM SX 125
Liittynyt:
11.2.2011 23:16
KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Ultimate_Rider » 23.2.2011 22:08

Onko kukaan kokeillu noita kampuroita, jos vaik pistäis tilaukseen ku ei tunnu löytyvän muualta valmista kampurasettiä kohtuu hintaan.
http://www.24mx.com/motocross/p/crankshaft-twentymx-ktm-125sx-2004/14768/engine-parts/k12/
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49

ViestiKirjoittanut mulp » 24.3.2011 16:20

Paljo menee vaihteistoon öljyä 2004 sx:ssä? 6,5dl? Ja kuinka moni prosenttisella bensalla ajatte, kun mulla on nyt 2,5%
Ultimate_Rider
Pyörä:
KTM SX 125
Liittynyt:
11.2.2011 23:16

ViestiKirjoittanut Ultimate_Rider » 24.3.2011 19:24

7dl ööliä vaihteistoon ja ite ajelen kans 2,5% seoksilla :D