Ei kytkimen välilevyjen vaihto luistamiseen vaikuta (jos materiaali on sama ja kytkin säädetään "ottamaan" samalla kohtaa). Sen takia se luistaa kun massa- ja välilevyjen välinen kitka on liian pieni, mikä johtuu liian pienestä puristusvoimasta (pintapaineesta) levyjen välillä kyseisissä voiteluolosuhteissa. Liian pieni puristusvoima taas johtuu siitä että kytkinjouset ovat väsyneet(lepopituus alle sallitun rajan), kytkin "kantaa" tai massalevyissä ei ole massaa. Yleinen ongelma on, että kytkin "kantaa", jolloin kytkin on säädetty väärin (kytkinvivussa ei vapaaliikettä tai kytkimen työntötanko säädetty ihan tappiin jolloin se alkaa "kantamaan"; nestekytkimet asia erikseen). Tai sitten kytkintä ei ole säädetty pitkään aikaan ollenkaan ja massalevyjen ja välilevyjen kuluessa pakka tulee ohuemmaksi ja työntötanko alkaa kantamaan.
E: Öljyä ja kytkinkruunua unohtamatta. Tosin kytkinkruunun kuluneisuus (urat) aiheuttaa lähinnä päinvastaista ilmiötä, eli kytkin ei luista tapeeksi.