Pikkuveli kirjoitti:No pyörä on vm 95, mutta ei ole sitä vanhemman mallin pyttyä, jossa on pinnapultit kannenkiinnitykseen vaan 8kuusoikoloa. Enska toi on, mutta ajan supermotoilla kadulla, suurimman osan ajoista eli mikä tulppa kantsii laittaa? Ja tolla sisäänajo kysymyksellä meinasin sitä, että kaikki osat olen juuri koneeseen vaihtanut eli millainen sisäänajo eka käynnistys on varmaa tärkein et säädöt kohdillee ja vähä extra öljyy varmaan. Ja tota täl hetkel kiinni 0,5mm pytyn alatiiviste mitä eroa siihen 0,3mm vääntöä lisää? Ja mites nä vertexin männät onko laadukkaita, vai löytyykö parempaa katukäyttöön ja satunnaiseen enduroon?
Tossa pytyssä on ilmeisesti jo kaksiosainen pakoaukko? Mikäli näin on, itse ostaisin suosiolla vaan vakiomännän, sillä tarvikemännistä ainakaan Vertexissä ei ole voiteluaukkoja sille pakoaukkojen väliselle helmalle. Vertexi kun tarjoaa samaa mäntää ainakin 92-07
Sen vanhemman yksi (tai oikeastaan kolmi-, nusnus) -osaisen pakoaukon kanssa ei ole niin nuukaa, vaan Vertexi toimii varmasti ihan yhtä hyvin, sillä eroa orkkismäntään ei ole kuin imupuolen ikkunan verran. Ja sitä eroa ei kukaan oikeasti voi väittää perseellä tuntevansa..
Itsellä oli toki Vertex -06 125 crossissa ja ihan hyvinhän tuo pelasi muuten, mutta pakoaukon puoleisten pinnoitteiden kuluminen\pinttyminen oli hieman hanakampaa kuin mitä vakiomännällä vastaavassa ajossa. Vanhemman pytyn omaavassa -96 125 Endurossa päällisin puolin ihan samannäköiset Prox ja Vertex ovat toimineet molemmat ihan yhtä asiallisesti.