Huolto & korjaus

JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 14.11.2013 13:01

Kervine kirjoitti:Miksi sumeko maksaisi omasta pussistaan jotain kun ei ole laitteestakaan saanut pennin hyrrää.


Itse en ainakaan tätä korvausvelvollisuutta kommenteillani hakenut, vaan enemmänkin solidaarisuutta asiakasta kohtaan. Joo joo, business on businessta eikä mitään hyväntekeväisyyttä, mutta jos itselläni olisi mahdollisuus saada potentiaalinen asiakas kohtalaisen pienellä vaivalla olemalla "good fella" niin varmasti tarttuisin. Vastaus "meillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä" on käytännössä jokaiselle palveluammatissa olevalle yksinkertaisesti väärä.

E: Lisättäköön, että en omista kokemusta kuin asiakkaana olemisesta. :) Sullakin kun tuota kokemusta on "joka portaasta" niin varmaan tiedät myös sen että asiakas kannattaa pitää tyytyväisenä, vaikka se ei just sillä kertaa antaisikaan sulle euroja käteen.
Tiedän kyllä Yamahan moottorin joka 10h jälkeen porsi ja päätyi Japaniin pöydälle (tosin ilman näkyvää syytä).
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Marsus89
Pyörä:
kx250F -14
Paikkakunta:
Nilsiä
Liittynyt:
11.8.2012 15:18
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Marsus89 » 14.11.2013 14:45

Kervine kirjoitti:Ennenkuin joku ymmärtää väärin niin kerron jo heti että minulla ei ole mitään siteitä sumekoon eikä omaa lehmää ojassa. On vaan mielestäni aika naurettavaa tehdä tuollaisesta kärpäsestä härkästä. Nämä laitteet ovat kilpapyöriä ja tuo 15h ajoa on jo oikeasti paljon. Olen ollut kawasakin jälleenmyyjällä töissä ja sumekolta on saatu takuuseen aivan mukisematta muun muassa täydellinen kansi koska vanhassa oli selkeästi valmistevika. Kyseessä oli pari tuntia ajettu pyörä. Ymmärrän sumekon asenteen harmaatuotuihin vehkeisiin täysin koska kilpalaitteella ei ole valmistajan takuuta vaan maahantuoja vastaa takuusta sekä takuuehdoista. Miksi sumeko maksaisi omasta pussistaan jotain kun ei ole laitteestakaan saanut pennin hyrrää. En henkilökohtaisesti edes usko koko kasausvirheeseen tässä tapauksessa koska ei se kone pyöri ilman kunnon öljynpaineita 15 tuntia. Stefa on voinut hajota moottoria purkaessa. Tiedän jo nyt että kohta alkaa armoton vittuilu että asenteeni on perseestä mutta olen ollut asiakas, myyjä sekä huoltomies niin oppii ajattelemaan asiat useammalta eri näkökannalta.


Kuule kun sinä näkisit sen minun ajon/ajotyylin niin vehkeet pitäs kestää 50h ilman öljynpaineita :D Jokatapauksessa ammattilainen joka koneen purki (kokemusta crossipyörien purusta jo yli 20v). Osas selittää ja kertoa tasan tarkkaan mitä koneelle on tapahtunut ja miksi. Oudolta kuullostaa että 15h ajettu pyörä, on sinun mielestä "aika paljon ajettu". Onko 50h sitten jo loppuun ajettu ? :lol:
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Stål » 14.11.2013 15:44

Kervine kirjoitti:Ennenkuin joku ymmärtää väärin niin kerron jo heti että minulla ei ole mitään siteitä sumekoon eikä omaa lehmää ojassa. On vaan mielestäni aika naurettavaa tehdä tuollaisesta kärpäsestä härkästä. Nämä laitteet ovat kilpapyöriä ja tuo 15h ajoa on jo oikeasti paljon. Olen ollut kawasakin jälleenmyyjällä töissä ja sumekolta on saatu takuuseen aivan mukisematta muun muassa täydellinen kansi koska vanhassa oli selkeästi valmistevika. Kyseessä oli pari tuntia ajettu pyörä. Ymmärrän sumekon asenteen harmaatuotuihin vehkeisiin täysin koska kilpalaitteella ei ole valmistajan takuuta vaan maahantuoja vastaa takuusta sekä takuuehdoista. Miksi sumeko maksaisi omasta pussistaan jotain kun ei ole laitteestakaan saanut pennin hyrrää. En henkilökohtaisesti edes usko koko kasausvirheeseen tässä tapauksessa koska ei se kone pyöri ilman kunnon öljynpaineita 15 tuntia. Stefa on voinut hajota moottoria purkaessa. Tiedän jo nyt että kohta alkaa armoton vittuilu että asenteeni on perseestä mutta olen ollut asiakas, myyjä sekä huoltomies niin oppii ajattelemaan asiat useammalta eri näkökannalta.

No tässähän ei haeta korvausta Sumekolta, vaan Speedermanilta. Ei munkaan mielestä Sumekolla ole mitään vastuuta tässä. Tosin jos mulle olis sattunut tuollain ja Sumeko olisi hoitanut homman niin tietäisin kyllä mistä seuraava pyörä hankitaan...
Husaberg FS 570
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 18.11.2013 23:41

Pyörä Suzuki rm 250 2005. Teksti suoraan projutopicista. Ongelms että kolmosvaihde alko luistaa. Syy niinkuin epäilin, apuja korjaukseen..

Tänään kerkesin vaihteistoon tutustua muutaman minuutin ja sen purettua totesin että on kolmosrattaan kytkentähampaat päässy pyöristyy. Syynä ilmeisesti huonosti kiinni ollut lukkosokka, ei ollu urassa kun pyöri siinä vapaasti..

Ratas näyttää tältä:

Kuva

saako ton kolmosen rattaan jyrsittyä jotenkin (toinenpuoli pahempi) ja sen järkeilin että jos jollaintapaa kaventaa niin pitäis olla tasapaksut kaikki ettei voima kohdistu vaan yhteen hampaaseen. Vai ostaa suosiolla uus? (Lukenu oon kyllä että näitä korjailtu ois.

Kuva

Toi vastapuoli kulun ihan hitusen ja sen ajattelin rälläkällä sipaista ihan kevyesti ja tönärillä mittailla paksuudet.
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 19.11.2013 19:18

Joko uudet rattaat tai sitten korjautat tuolla; http://www.aho-met.fi/
Korjatuista tulee paremmat kuin uusista. Samalla nyt sitten tarkistat kaikki muutkin rattaat ja korjautat nekin tarvittaessa sekä vaihdat kaikki lukkoseegerit uusiin.
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rescue73 » 19.11.2013 23:34

Mulla meni yhtä huonon näköset 2. vaihteen rattaat takaisin paikoilleen, vaikka 950e edestä uutta osaa pikkunelarin laatikkoon tulikin. :x Nuo unohtu tilata ja ajamaan piti päästä mut kyllä syletti net sinne laittaa, hyvin on toiminu, ainakin vielä :|

Huomasithan että, ne rataspakkoja pitävät sokat voi laittaa myös väärinpäin, jolloin
pysyvyys urassa ei niin varmaa ja uudet sokat ehdottomasti.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 20.11.2013 0:07

Ton kolmosen sokan tilasin uuden jo, pitääpäs sitten muutkin tilata samalla.
Myös rattaan kävin tilaamassa aamusta. Ykkös ja kakkos vaihteissa myös pientä jälkeä on kun joskus ei oo menny silmään.. Jatkossa tietää varoa sellasia vaihtoja joissa saattaa mennä "välivapaalle".

Oletettavasti tuolla lähtee pelaamaan ja pitää jatkossa korjauttaa jos tarvii. Paljonko maksaa työstö per ratas noin suunnilleen?

KIITOS
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.11.2013 1:16

Kervine kirjoitti: http://www.aho-met.fi/
Korjatuista tulee paremmat kuin uusista.

Ihan vastaisenvaralle utelen, elikkäs onko kyseinen firma ihan erikoistunut vaihteiston muokkauksiin? Race-cutillahan ne vaihteet sais pysymään varmasti paikollaan, mutta ei se sillon ole enää kovin optimaalinen kannonkiertoon (vaatii kuulemma tarkempaa vaihtamista).

E. Taitaa olla termit mulla sekaisin :D Siis undercut lienee oikea ilmaisu:
Kuva
Ja tuolla saadaan vaihteet pysymään sisässä vaikka väkisin.
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 20.11.2013 10:52

On tullu yritettyy kaasupolttimel ja kompural suoristaa putkee mut eivaan meinaa onnistuu. 1 tunti tuli koitettua 2,5 barilla ja kaasupoltin lämmittää 1800 astetta. Mut ei se vaan meinaa suoristuu. Pitääkö edetä pikku kohta kerrallaan vai koko lommon reunoja lämmittäen? Kuulin semmosta että vois oieta jos heittäs kylmän rätin siihen lommoon ku se olisi lämmitetty punahehkuun. Pitääkö paikkaansa?

Tossa kuva putkesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AceFin » 20.11.2013 17:36

Rättikikasta en tiedä, mutta koko lommoa pitää lämmittää, eikä vain reunoja.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.11.2013 20:39

Tuommosta lommoa et muuten varmaan saa oikenemaan millään rättikikalla. Jonkun pienen ja säännöllisen lommon varmaan saa suoraksi tuommosella shokkimenetelmällä. Kannattaa olla varovainen sen ilman kanssa, ettei sinne vaan mene lataamaan mitään järjettömiä paineita! Muuten saattaa olla korvat hellänä ja työmies uudessa muodossa. Ilmaa aluksi vaikka 1barin verran ja sitten lommo reilusti punahehkuun ja sitten vaan lisää ilmaa jos ei meinaa oieta. Järki matkaan ja jos lommo ei tosiaankaan oikene kohtuullisilla paineilla niin sitten muutat taktiikkaa.

Ja kun kyseessä on muutenkin tuommonen monttupeli, niin ei varmasti tarvi putkesta tulla uutta vastaava, kunhan vaan suurimmat epätasaisuudet saa pois.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 20.11.2013 21:27

_rieska_ kirjoitti:
Kervine kirjoitti: http://www.aho-met.fi/
Korjatuista tulee paremmat kuin uusista.

Ihan vastaisenvaralle utelen, elikkäs onko kyseinen firma ihan erikoistunut vaihteiston muokkauksiin? Race-cutillahan ne vaihteet sais pysymään varmasti paikollaan, mutta ei se sillon ole enää kovin optimaalinen kannonkiertoon (vaatii kuulemma tarkempaa vaihtamista).

E. Taitaa olla termit mulla sekaisin :D Siis undercut lienee oikea ilmaisu:
Kuva
Ja tuolla saadaan vaihteet pysymään sisässä vaikka väkisin.


Ei ole erikoistunut vaihteistoihin, mutta todella paljon koneistanut kytkentähampaita. Koneistaa juurikin kulmaan nuo kytkentähampaat jolloin vaihde oikein imee itsensä päälle.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut paapeli » 21.11.2013 15:54

8ade8 kirjoitti:On tullu yritettyy kaasupolttimel ja kompural suoristaa putkee mut eivaan meinaa onnistuu. 1 tunti tuli koitettua 2,5 barilla ja kaasupoltin lämmittää 1800 astetta. Mut ei se vaan meinaa suoristuu. Pitääkö edetä pikku kohta kerrallaan vai koko lommon reunoja lämmittäen? Kuulin semmosta että vois oieta jos heittäs kylmän rätin siihen lommoon ku se olisi lämmitetty punahehkuun. Pitääkö paikkaansa?

Tossa kuva putkesta.

Ns. putkimiehen rykipumpun avulla, ja kunnon tulpilla, ja ilmat pois putkesta, tulee uskomattomasta ryttykasasta oikeinkin siisti, eikä muuta väriä. Kouvolan suunnalla olisi ainakin apua, jos vaikka samalla kerralla useampiakin putkia oikoisi..
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 21.11.2013 15:58

aika isoon kulmaan on koneistettu kuvassa.
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -MpN » 21.11.2013 17:23

Lisää painetta putkeen ja ite seinän taakse piloo :lol: . Tietenkää ikinä näissä hommissa suojavarusteet ei ole pahitteeksi. Koskaan ei tiedä mitä käy. Ja koko alue tyhjentää tietenki räiteiltä ja muilta romppeilta .Ennenku paineet sitten laskee pois nii kannattee putki jäähyttää.
Ei noita lommoja enään uuteen muotoon saa. Aina jää pieni jälki.
Tuosta kyllä oikenee jonku verran, mutta onko enään järkevää nähdä sitä vaivaa.