Talvisäädöt

FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 7.11.2004 19:44

Minka prkleen takia pitää pelleillä lukkosulan kanssa?!

Onko täysin mahdotonta ostaa oikeen official putsariöljyä?
rjfmotorsport.com
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 8.11.2004 17:09

FactoryKX kirjoitti:Minka prkleen takia pitää pelleillä lukkosulan kanssa?!

Onko täysin mahdotonta ostaa oikeen official putsariöljyä?
Eihän sekään mikään mahdottomuus ole.
i02
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
5.2.2003 14:55
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut i02 » 9.11.2004 23:22

Onko kaasari keihin vai Mikuni? Itte oon käyttäny oman hondan keihinissä 185 pääsuutinta tollasella kelillä.[/quote]

-Kaasarini on keihin, sekä ilmanputsari on vakiovaahtis, jossa on melko:):) runsaasti putsariöljyä yleensä, aika paha määrää sanoa. Putsariani siis kysyttiin jossakin vaiheessa. Niin ja pyörässä on vakioputkisto.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 10.11.2004 17:10

i02 kirjoitti:Onko kaasari keihin vai Mikuni? Itte oon käyttäny oman hondan keihinissä 185 pääsuutinta tollasella kelillä.


-Kaasarini on keihin, sekä ilmanputsari on vakiovaahtis, jossa on melko:):) runsaasti putsariöljyä yleensä, aika paha määrää sanoa. Putsariani siis kysyttiin jossakin vaiheessa. Niin ja pyörässä on vakioputkisto.[/quote] Ei sitä kaasaria tarvi säätää. Itelläni on keihin ja on pelannut hyvin talvella tai koko pyörä on toiminut talvella hyvin.
i02
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
5.2.2003 14:55
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut i02 » 10.11.2004 17:32

Ei sitä kaasaria tarvi säätää. Itelläni on keihin ja on pelannut hyvin talvella tai koko pyörä on toiminut talvella hyvin.[/quote]

Hyvä tietää, täytynee nyt vaan malttaa odottaa talvikelejä ja katella sit miten oma pyörä pelittää. Kiitti kuitenki neuvoist :)[/u]
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut MCL » 10.11.2004 18:00

i02 kirjoitti:Ei sitä kaasaria tarvi säätää. Itelläni on keihin ja on pelannut hyvin talvella tai koko pyörä on toiminut talvella hyvin.


Hyvä tietää, täytynee nyt vaan malttaa odottaa talvikelejä ja katella sit miten oma pyörä pelittää. Kiitti kuitenki neuvoist :)[/u][/quote]

Älä nytt kuuntele paskapuhetta joltain tyhmältä,talvella ilma ohenee ja näin ollen on happirikkaampaa,bensaa kuuluu olla seoksessa oikeassa suhteessa happeen.Näin olleen kaasaria pitää säätää rikkaammalle ettei mene seos laihalle kylmillä keleillä mikä johtaa nopeaan männän ja pytyn sekä kampikoneiston kulumisen ellei kiinnileikkaamiseen.

Ja välttäisin kaikin keinoin hellcrozzin kaltaisien heppujen pelejä.
May the torque be with you
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 10.11.2004 18:55

Ei tosiaankaan kannata lähteä kesäsäädöillä talvella ajaamaan, voi tulla todella kalliiksi kun kone leipoo kiinni liian laihalla käymisen seurauksena.
Kannattaa avata kaasari ja katsoa minkä kokoinen suutin on kiinni ja käydä hakemassa muutama suurempaa kokoa oleva pääsuutin liikkeestä(3,5e/kpl).Näitä suuttiamia kokeilemalla sitten hakee säädöt kohdilleen kullekkin kelille.Myös tyhjäkäynti suutin kannattaa vaihtaa kylmillä keleillä pykälää suurempaan. Sen kyllä huomaa tehoissa kun säädöt ovat kohdillaan. Hankkikaa vaikka jostain virittäjän käsikirja 4 -kaksitahtimoottorit ja lukekaa osuus kaasuttimen säätämisestä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 10.11.2004 19:28

motoxxx kirjoitti:Ei tosiaankaan kannata lähteä kesäsäädöillä talvella ajaamaan, voi tulla todella kalliiksi kun kone leipoo kiinni liian laihalla käymisen seurauksena.
Kannattaa avata kaasari ja katsoa minkä kokoinen suutin on kiinni ja käydä hakemassa muutama suurempaa kokoa oleva pääsuutin liikkeestä(3,5e/kpl).Näitä suuttiamia kokeilemalla sitten hakee säädöt kohdilleen kullekkin kelille.Myös tyhjäkäynti suutin kannattaa vaihtaa kylmillä keleillä pykälää suurempaan. Sen kyllä huomaa tehoissa kun säädöt ovat kohdillaan. Hankkikaa vaikka jostain virittäjän käsikirja 4 -kaksitahtimoottorit ja lukekaa osuus kaasuttimen säätämisestä.


No se tyhjäkäyntisuutin ei se tärkein ole mutta suutin isompaan,neulan prikkaa laskee.Hyvä tulpan väri on ruskea tai musta,valkoinen kertoo laihasta,tosin nämäkään arvot eivät enää pidä nini hyvin paikkansa kun lyyjy poistettiin bensasta.Seppo tiittasen krossikirjasta ja juuri tuo virittäjän käsikirja-kakstahtimoottorit josta irtoaa hyödyllistä tietoa kaasarin säätämisestä sekä muutakin hyödyllisestä tietoa.
May the torque be with you
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 10.11.2004 19:39

Mul on yks vitun hailee mitä teette omille koneillenne. Ja kuule kyllä ne kaikki vehkeet on raiskattu ja runnottu paskaksi.
Tony Eightyseven
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
11.4.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Tony Eightyseven » 10.11.2004 19:44

hellcrozz kirjoitti:Mul on yks vitun hailee mitä teette omille koneillenne. Ja kuule kyllä ne kaikki vehkeet on raiskattu ja runnottu paskaksi.


Ja todella järkevä tyyppi olet...
YarRr
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 10.11.2004 19:56

ruosteputki kirjoitti:
hellcrozz kirjoitti:Mul on yks vitun hailee mitä teette omille koneillenne. Ja kuule kyllä ne kaikki vehkeet on raiskattu ja runnottu paskaksi.


Ja todella järkevä tyyppi olet...
No jos totta puhutaan niin et kyllä sinäkään. ;)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 10.11.2004 21:36

Mulla pyörä ainakin booa aika pahasti tyhjäkäynniltä kaasua lisättäessä, jos ei vaihda isompaa tyhjäkäyntisuutinta. Eihän se hirveäsuuri ongelma ole, mutta jos haluaa pyörän käyvän kaikilla kierroksilla puhtaasti niin kannattaa vaihtaa. Jäällä ajaessa ei varmaankaan niin suurta merkitystä sillä ainakaan ole.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
i02
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
5.2.2003 14:55
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut i02 » 10.11.2004 21:55

Hyvä tietää, täytynee nyt vaan malttaa odottaa talvikelejä ja katella sit miten oma pyörä pelittää. Kiitti kuitenki neuvoist :)[/u][/quote]

Älä nytt kuuntele paskapuhetta joltain tyhmältä,talvella ilma ohenee ja näin ollen on happirikkaampaa,bensaa kuuluu olla seoksessa oikeassa suhteessa happeen.Näin olleen kaasaria pitää säätää rikkaammalle ettei mene seos laihalle kylmillä keleillä mikä johtaa nopeaan männän ja pytyn sekä kampikoneiston kulumisen ellei kiinnileikkaamiseen.

Ja välttäisin kaikin keinoin hellcrozzin kaltaisien heppujen pelejä.[/quote]

Joo ei, kyll minul on paljon kokemust noist 2-tahtisist, aattelin vaan et oisko jollain juuri suuttimistayms. hyviä suuntaa antavia vinkkejä. Kyllähän väärän seoksen tunnistaa heti moottorin käyttäytymisellä eri kierrosalueilla. Hyvä kuitenkin, että muistutit ;)
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 10.11.2004 22:03

motoxxx kirjoitti:Mulla pyörä ainakin booa aika pahasti tyhjäkäynniltä kaasua lisättäessä, jos ei vaihda isompaa tyhjäkäyntisuutinta. Eihän se hirveäsuuri ongelma ole, mutta jos haluaa pyörän käyvän kaikilla kierroksilla puhtaasti niin kannattaa vaihtaa. Jäällä ajaessa ei varmaankaan niin suurta merkitystä sillä ainakaan ole.


Yleensä näissä pyörissä ei edes ole tyhmäkäyntiä,mutta mikäli tyhjäkäynti on niin onhan sekin hyvä sitten rikastaa,jos kaasarista löytyy ilmaseosruuvi nini siitäkin saa tyhmäkäynnin seosta muutettua.Kuitenkin tuo että pyörä vastaa moaamalla kun annat kaasua viittaisi erittäin laihoihin/rikkaisiin säätöihin.

io2:Noi suutinkoot on nin pyöräkohtaisia että se paras tapa on ostaa nippu eri suuttimia ja kokeilla parhainta kullekkin kelille.
May the torque be with you
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 10.11.2004 22:13

Tyhjäkäyntisuutin on eri asia, kuin tyhjäkäyntiruuvi, jälkimmäisellä säädetään käykö pyörä tyhjäkäyntiä ja kuinka paljon, ensin mainitulla taasen seosta 1/4 kaasun kieppeillä. Neulan korkeudella ja muodolla säädellään seosta karkeasti siinä 1/2 kaasun paikkeilla. Pääsuutin vaikuttaa sitten 3/4 ja täydellä kaasulla.
Kyllä piikkiä kannattaa ainakin vähän rikkaammalle talveksi pistää, ihan niin kuin edellä on mainittukkin.