Suzuki RM-Z

everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut everton » 3.4.2013 20:41

Ei ei, ei paineilmaa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.4.2013 21:06

Ei missään nimessä paineilmaa..
Pöö
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Rautane » 3.4.2013 21:57

Mimmosia kokemuksia vm. -09 nelipuokista RM-Z:sta? Ilmeisesti eka vuosi ruiskukoneella, ei mitään häikkiä ole ollu sen puolesta? Muita tyyppivikoja tms. heikkouksia?

Ois haaveena pistää 250CR tänä kesänä vaihtoon, ja tilalle joku nelipuokki ruisku. Suizat näyttäs jostain syystä olevan nettimotossa vähän halvempia ku muut, ja nimenomaan tuo -09 malli. Onko vain sattumaa?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut OA243 » 4.4.2013 11:17

Mitä nyt paria kaveria seurannut ketkä noilla ajaneet niin hyviä pelejä luotettavuuden osalta.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 4.4.2013 11:22

Iha hyviä pelejä tupannut olemaa. Tehtaalta tulessa niissä taisi olla jonkin sortin valuvika lohkoissa mitkä kaikki vaihettiin takuuseen päivitettyyn lohkoon. Että jos yhtään enemmän ajettu pyörä niin ei pitäisi olla mitään pelkoa.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut everton » 4.4.2013 17:47

08 mallissa oli tämä valuvika, 09 kestää jo. Kaikki 08:it sai uudet lohkot+työt susukin piikkiin.
KtMhenkka
Liittynyt:
19.8.2012 17:08
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut KtMhenkka » 10.4.2013 20:32

Otin tuossa pyörän juuri talviteloilta (Suzuki RM-Z 250 -08) ja kävin ajamassa lenkkiä ja huomasin että kytkin luistaa, noh ei siinä mitään itseltäni vaihtaminen onnistuu, mutta hetken ihmeteltyä paikansin myös pienen halkeaman lohkossa öljypropun yläpuolella, joka on noin maksimissaan 5mm pitkä. Halkeama ei vuoda öljyä vaan hikoilee sitä, proppu kostuu siis, mutta maahan ei lammikkoa tule. Kysymys kuuluukin:
Mistähän noita lohkoja saisi?Pystyykö tuota hitsaamaan ja tuleeko kestämään? Käykö Kawasakin lohko (näin huhuttiin)? :seko:
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 12.4.2013 13:45

Rautane kirjoitti:Mimmosia kokemuksia vm. -09 nelipuokista RM-Z:sta? Ilmeisesti eka vuosi ruiskukoneella, ei mitään häikkiä ole ollu sen puolesta? Muita tyyppivikoja tms. heikkouksia?

Ois haaveena pistää 250CR tänä kesänä vaihtoon, ja tilalle joku nelipuokki ruisku. Suizat näyttäs jostain syystä olevan nettimotossa vähän halvempia ku muut, ja nimenomaan tuo -09 malli. Onko vain sattumaa?


RM-Z on jo ovh:ltakin halvempi kuin muiden valmistajien 450. Meidän perheessä on ollut 450 RM-Z:toja -05, -06, -07, -08 ja -10 mallit. Pikkuveljen -08 450:stä meni laatikosta 3:sen ratas halki n.200h nurkilla ja tosta mun 2010 meni veivin alapään laakeri n.60h kohdalla. Muuten on toiminu kun junan vessat. 09 on käytännössä sama pyörä kuin 08, ainoastaan siihen käynnistyspolkimen viereen tuli se vahvike. 2010 malliin tulikin sitten paljon uudistuksia, siitä ehkä hintaero. Käy kattoon tuolta myydään palstalta, mulla on siellä 2010 450 jonka ostin uutena. Hinta pitäs olla kilpailukykynen -09:äkin vastaan.
sutiituning
Pyörä:
Suzuki rm-z
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.2.2013 18:31
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut sutiituning » 14.4.2013 10:23

Mylla ois myynnis kans rm-z vm -07 sen sais 2200€ on juuri rempattu. on kuitit ettei oo niinku joku crossia myyvän liikkeen pyörä. ns rempattu :lol: . Mukaan uudehkot enska piikit.
controlleR
Pyörä:
400 EXC supermoto
Paikkakunta:
Paltamo/Kajaani
Liittynyt:
19.4.2007 17:44
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut controlleR » 2.6.2013 16:21

2005 250 RM-Z pätkii aika ikävästi. Taitaa kipinä hävitä aina hetkeksi.

Tyhjäkäyntiä käy hyvin, pienillä kierroksilla toimii hyvin mutta kierrosalueen keski- ja yläpäässä tasakaasulla ajettaessa "sammuilee" aina sekunniksi. Ostin pyörän kannentiivistevikaisena koeajamatta (käyteltyä tuli kuitenkin) ja silloin ainakin kiersi rajottimeen vapaalla. Nyt ei kierrä niin ylös kun pätkiminen alkaa ennen sitä.
Tulppa on uusi ja kaasariakin koitin putsailla. Liittimet ja johdot silmämääräisesti kunnossa, kokeiltu myös ilman sammutinnappia.

Mikä virka sillä piuhalla on, joka tulee moottorin vasemmalle puolelle lohkon alalaitaan eturattaan lähimaastoon?
--ghostrider--
Liittynyt:
28.6.2005 22:39
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut --ghostrider-- » 9.7.2013 9:02

Terve! Iteltä löytyy tällä hetkellä -08 Rm250. Olen miettinyt vaihtoa 450, mutta koskaan ei ole tullut kokeiltua sellaista. Kuinka paljon rm-z 450 poikkeaa ajettavuudeltaa 250 2-tahtisesta? Miten muuten rm-z 450 pärjää muiden merkkien 450 vastaan?
Suzuki Rm 250
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 1.8.2013 21:36

Ois tarkotus hakea vaihteeks 2012 250cc rm-z. Onko noista pahaa sanottavaa?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 4.8.2013 17:00

Varmista että onko siihen vaihdettu vaihteensiirtäjänjousi, 450 vastaavaan. Jos ei niin nou hätä. Jos laatikko tuntuu toimivan ok niin vaihtaa itse niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa ;)
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 11.8.2013 23:24

Tuli nyt ostettua tommonen 09 450 rm-z ja hyvältä tuntuu. Pyörä tuntuu ehkä kääntyvän vähän turhankin hyvin. Mitä kannattais muokata että sais vakaamman ajettavan? T-palat on säädetty siten että iskariputket tulee sentin yli t-palasta.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut paapeli » 12.8.2013 8:12

"T-palat on säädetty siten että iskariputket tulee sentin yli t-palasta."
Vastasit itse itsellesi, vaikka säädät puoli senttiä vähemmän yli, niin vaikuttaa hurjasti.