80/85cc Crossi infoa.

Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 2.11.2009 19:04

Perkele ku yks ketjun osto tuottaa jo näi paljo pohdintaa.

Xr:ään pitäs saada uusi ketju. Mikä jako siinä pitäisi olla? 420 on vissiin sellainen standardi?
Entä kuinka monta lenkkiä sen pitäisi olla, että riittää?
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 16.11.2009 21:20

Minkähän kokone pääsuutin suunnilleen pitäisi olla 80cc crossissa.

Mun Tm:ässäni on 240 kokonen pääsuutin, ja imee bensaa niin että hyvä kun ei ole tankissa bensapyörrettä kun ajelee. Mutta veljen kx:ä ei vie paljo mitään bensaa, enkä ole katsonut siittä sitä suuttimen kokoa. Eli mikä olisi sopivan kokoinen suutin jotta toi vitun kulutus nyt loppuis.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 17.11.2009 17:49

Ainakin 85cc TM:ssä sopivan kokoinen pääsuutin oli 220 - 240, riippuen kelistä ja radasta.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 17.11.2009 19:47

Jepex kirjoitti: Eli mikä olisi sopivan kokoinen suutin jotta toi vitun kulutus nyt loppuis.


Ei näitä vehkeitä mitään taloudellisuusajoja varten ole suunniteltukaan....
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 17.11.2009 23:27

a.c.e kirjoitti:Ainakin 85cc TM:ssä sopivan kokoinen pääsuutin oli 220 - 240, riippuen kelistä ja radasta.


No en aja radalla, voi vittu mikä kuluttaja. Varmaan pyörän vaihdos tulis eteen.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 17.11.2009 23:32

JM82 kirjoitti:
Jepex kirjoitti: Eli mikä olisi sopivan kokoinen suutin jotta toi vitun kulutus nyt loppuis.


Ei näitä vehkeitä mitään taloudellisuusajoja varten ole suunniteltukaan....


Noh, on se kyllä kumma kun veljen 80cc kx vie pahemmas rääkissä vähemmän kun mun Tm:ä, vie suunnilleen yhtä paljon kun mun räxä.
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 18.11.2009 20:07

Jepex kirjoitti:Minkähän kokone pääsuutin suunnilleen pitäisi olla 80cc crossissa.

Mun Tm:ässäni on 240 kokonen pääsuutin, ja imee bensaa niin että hyvä kun ei ole tankissa bensapyörrettä kun ajelee. Mutta veljen kx:ä ei vie paljo mitään bensaa, enkä ole katsonut siittä sitä suuttimen kokoa. Eli mikä olisi sopivan kokoinen suutin jotta toi vitun kulutus nyt loppuis.

Jos sie meinaat siitä jonku vähäruokasen, sun pitää sen pienemmän suuttimen lisäksi sitten samassa suhteessa kuristaa ilman saantia.
~Way of life.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 18.11.2009 21:11

Enemmän ilmaa ja bensaa koneeseen = enemmän tehoa. Kannattaa varmaan hankkia käyttötarkoitukseen paremmin sopiva pyörä (esim. joku katuenska tms.), jos bensan kulutus on suurin murhe. Jos alat kuristamaan ilmansaantia/pienentämään pääsuutin katoaa pyörästä samalla tehotkin...
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 18.11.2009 23:03

JM82 kirjoitti:Enemmän ilmaa ja bensaa koneeseen = enemmän tehoa. Kannattaa varmaan hankkia käyttötarkoitukseen paremmin sopiva pyörä (esim. joku katuenska tms.), jos bensan kulutus on suurin murhe. Jos alat kuristamaan ilmansaantia/pienentämään pääsuutin katoaa pyörästä samalla tehotkin...


Juu. mutta pyörä meni myyntiin.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.11.2009 2:02

Kuule se temmi ei vie yhtään enempää kuin muutkaan kassarit, eli vikaa on jos moiseen päätelmään törmäsit, toivottavasti et saa paskaa myytyä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 19.11.2009 22:05

SMK) kirjoitti:Kuule se temmi ei vie yhtään enempää kuin muutkaan kassarit, eli vikaa on jos moiseen päätelmään törmäsit, toivottavasti et saa paskaa myytyä.


Joo ime jortikkaas homo.
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.11.2009 22:58

Jepex kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Kuule se temmi ei vie yhtään enempää kuin muutkaan kassarit, eli vikaa on jos moiseen päätelmään törmäsit, toivottavasti et saa paskaa myytyä.


Joo ime jortikkaas homo.

Mee kotias kasvaan, ei tarvi täällä sitä pahaa oloa purkaa. Ajele vaikka sillä vitun PV:llä, jos ei oo bensaan varaa.
~Way of life.
$apa
Pyörä:
Yamaha XT-125 smoto, Peugeot xps 50 enska ja suzuki pv50
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
29.10.2008 19:38

ViestiKirjoittanut $apa » 26.11.2009 15:01

peeveen ei ainaskaa pitäis kuluttaa niin paljoo ku tm:n :lol:
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 26.11.2009 17:44

Jepexi ei oo tainnu koskaan nähdä jortikkaa ;)
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 17.12.2009 20:11

Oon ajatellu nyt hommata tollasen 99> <03 väliltä olevaa kasikymppä cr pyörää joten mitä uudistuksia on sillon tullut jos on tullut? ja mikä noista olis se paras vuosimalli?