sjo kirjoitti:N 500cc ja mitä lie 65hp? mitenkäs ku rx-1 kelkassa on 1000cc ja +140hp!! sehän on korkeampi viritteinen ja öljyt vaihdetaan 3500km välein ja venttiilien säätöväli 30000km
ja vaikka turbolla otetaan 400hp niin ei vaihdeta mäntiä siltikään 100h välein!
Ja katukyykyissä kilosesta koneesta otetaan 170-190hp ja huoltoväli/öljynvaihtoväli 6 000 - 12 000km, riippuen pyörästä eikä mäntiä vaihdeta "koskaan".
Entäs jos verrataan huoltoja, mun RC8R:n eka "huolto", se valohoitohuolto jossa tarkistettiin että mitään oleellista ei ole pudonnut maksoi 500-600e. Pojan crossiin sisuskalujen vaihto maksoi 600e.
Tuo crossien ja katupyörien vertailu on mielestäni ihan turhaa, koska nämä lelut nyt vaan on rakennettu näin niin niitä pitää huoltaakkin näin. Ja on niissä muitakin eroja koneen rakenteessa kuin huoltoväli.
Onko tuolla 100h rajalla oikeasti väliä, harrastaja kun ei välttämättä saa tuota tuntimäärää täyteen edes kesässä. Näyttää monelle tuo ajamassa olo olevan enemmän sosiaalinen tapahtuma, tyyliin 20min ajoa + 40min jutustelua. Siinä kun on radalla 3h, niin ajoa tulee 40-60min.