KTM SX 125

HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 4.5.2011 13:01

Millä tavoin irroitetaan vesipumpun ja pakoaukonsäätimen laakerit lohkosta ?
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Suomto » 4.5.2011 14:49

Helpoiten lähtee tälläisella periaatteella toimivalla ulosvetäjällä,
http://media.storm-motor.fi/img/product ... K-0233.jpg
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut -Ap- » 9.5.2011 23:12

Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-

Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.

Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.

Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Golfster
Pyörä:
KTM 250SX
Paikkakunta:
Oulun seutu
Liittynyt:
10.5.2011 12:33
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Golfster » 10.5.2011 12:49

Mistäs näihin Kotareihin saa nykyään kätevimmin ongittua owners manualit. Joskus vuosi takaperin imutin omaan (250SX -03) tuolta KTM:n omilta sivuilta, vaan hukkasin jo tulosteen ja en nyt millään löytänyt manuaalia enää sivuilta. Myös kaveri kaipailis -97 EXC:hen jonkin sortin opusta. Onko kukaan löytänyt tuon owners manualin lisäksi jotain kattavampaa repair manuaalia tms.?

Toinen kyssäri koskeen Boyesenin kurkkuja. Omasta melko haurastunut tuo kumikaula alumiinikurkun ja kaasarin välistä, niin tartteis jo alkaa vaihtamaan. Jo talvella painiskelin kelkan Boyeseneitten kanssa, kun ei meinannut löytää jälleenmyyjää Oulun seudulta. päädyin tekemään itse kaulat, mutta nyt ois taas orkkikset mielellään hakusessa eli löytyykö muualta kuin Kotarin jälleenmyyjältä...liekkö tuossa -03:ssa tuo alumiini-Boyesen edes vakiona?
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut mulp » 2.6.2011 15:58

olisko kellään tarvetta sxs kansisarjalle? jossa 3 erinkokoista vaihdettavaa palotilaa. Sillä voi säädellä pyörään lisää vääntöä tai tehoja. KTM:n tehtaalta tilattu viripaketti. kansi+3 palotilaa= 200e

Saku Nevanperä

Puh: 0405076213
McInen
Pyörä:
Ducati ST2, Honda CRF450-06
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
4.2.2003 19:56
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut McInen » 4.6.2011 0:06

Millainen tollasen -07 125cc sx:n alaväännöt ovat? Toki tiedän kokemuksestakin, että piikin alaväännöt eivät päätä huimaa. Kävin kokeilemassa tuota ja epäilenkin, että pakoaukonsäätimessä vikaa? Vai liekkö jo niin tottunut nelitahtikoneeseen :D Kertokaa myös muita kommentteja ko. pyörästä. Itselle jäi ainakin positiivinen mieli pyörän alustasta.
V-2
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut mulp » 11.6.2011 12:52

Mikä suutin pitäis olla näin kesällä 2004 ktm:ssä? kun pikku kaasulla ei oikein lähe vetämään ollenkaan ja tyhjäkäyntiä ei pysy juuri lainkaan.. Luultavasti on itellä talvi suutin paikoillaa, joten voisitteko kertoa, että mikä suutin olis hyvä. :)
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Pearl » 13.6.2011 20:40

-Ap- kirjoitti:Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-
Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.
Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.
Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?

Liian rikkaallahan se käy jos kastelee tulpan kokoajan. Lähtisin kokeileen 180 suutinta.
Tai kerran mulla söi tulppia kokoajan, kun alko pätkiin ja sammuileen vaik oli just vaihtanu uudet tulpan, jolloin havaitsin että tulpan päässä oli tippa jäähytysnestettä.. Kannentiivisteen vaihoin niin alko tulpan pysymään ehjänä ja pelaamaan ! Tsekkaas vaikka nuo.
Ja jos jotain isompaa on rikki niin meikältä purku säxästä varaosat, tsek ilmotukset ;)
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut mulp » 14.6.2011 21:46

Pearl kirjoitti:
-Ap- kirjoitti:Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-
Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.
Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.
Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?

Liian rikkaallahan se käy jos kastelee tulpan kokoajan. Lähtisin kokeileen 180 suutinta.
Tai kerran mulla söi tulppia kokoajan, kun alko pätkiin ja sammuileen vaik oli just vaihtanu uudet tulpan, jolloin havaitsin että tulpan päässä oli tippa jäähytysnestettä.. Kannentiivisteen vaihoin niin alko tulpan pysymään ehjänä ja pelaamaan ! Tsekkaas vaikka nuo.
Ja jos jotain isompaa on rikki niin meikältä purku säxästä varaosat, tsek ilmotukset ;)


joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan :)
McInen
Pyörä:
Ducati ST2, Honda CRF450-06
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
4.2.2003 19:56
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut McInen » 15.6.2011 18:22

Onko kukaan käyttänyt PROXin kaksirenkaista mäntää SX:ssä? Tuli vaan mieleen mitenhän tuo toimii, koska yleensähän nämä vehkeet ovat yksirenkaisia?
V-2
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut JM82 » 15.6.2011 20:28

mulp kirjoitti:joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan :)


En ainakaan 185:sta pienempää pääsuutinta alkaisi laittamaan. Itselläni oli piikin kotarissa #190 pää- ja #45tk-suutin kesäkeleillä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut funktio » 16.6.2011 22:12

JM82 kirjoitti:
mulp kirjoitti:joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan :)


En ainakaan 185:sta pienempää pääsuutinta alkaisi laittamaan. Itselläni oli piikin kotarissa #190 pää- ja #45tk-suutin kesäkeleillä.


samaa mieltä. pääsuutin vaikuttaa vain silloin kun ajaa kaasu pohjassa.
kokeileppas laihempaa neulaa tai muuta nykyisen neulan korkeutta. sitten kun tulppa alkaa näyttämään vaalealta niin ollaan liiaan laihalla. maitokahvin värinen tulppa on ok.
muista myös ilmaruuvi. säädä se niin että kun (lämpimällä koneella) tyhjäkäynniltä väännät kaasun pohjaan niin kierrokset nousee heti eikä jää miettimään.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut mikulov » 17.6.2011 19:26

en katsoisi tulpan väristä seossuhdetta, kyllä se pitää kuulla/tuntea, 2-tahtisen ollessa kyseessä. ,alkuperäiset suuttimet ja neulalla hienosäätö.
McInen
Pyörä:
Ducati ST2, Honda CRF450-06
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
4.2.2003 19:56
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut McInen » 19.6.2011 18:07

Männänvaihdon yhteydessä alkoi kannenpultit venymään, ennen kuin ne sai edes momenttiin. Eli onkohan kannenpultit venyviä, jotka täytyy uusia muutaman avauksen jälkeen? Käyköhän näiden tilalle normaalit pultit? Koko on niin ihmeellinen, kun nämä ovat 7mm pultteja. Pyörä on 2007 125SX.
V-2
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut jot » 20.6.2011 22:13

Ei kuulu venyä. Voinut edellinen omistaja kiristää liian tiukkaan niin on venyminen alkanut. Vaihtoon vaan.