Pyörän Valinta

willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 25.3.2010 20:43

timpax41 kirjoitti:Kertokaapa mielipiteitä eri merkeistä ja malleista 2-t crosseista lähinnä.Mulla kun on toi vanhus,niin se ei kerro juurikaan nykypyörien ominaisuuksista.

ktm 250sx -03 on tehokkain koneeltaan, -04 moottoria laimennettiin, -05 tuli uusi runko, -07 kokonaan uusi malli.
-03 oli tosi tehokas pyörä, hieman vaikea ajettava tehon vuoksi. Kevyt ja helppo käsitellä kuten -03-05 asti on kaikki. Ite tykkään niistä.

-07 on aikuiselle tehty. Tosi korkea ja kohtuullisen leveä rungoltaan. -07 myös hieman japanilaistu siinä mielessä, että perä on matalemmalla mitä vanhemmissa kotareissa, eli hieman eri asennossa kulkee. Jostain syystä syö käsiä paljon enemmän mitä vanhemmat mallit mutta muuten hyvä ajettava. Ei "vaapu" läheskään niin paljoa kuin vanhemmat. Huoltoystävällinen takapään ansiosta. Jotkin taas sanoo huonoksi ajettavaksi takapään vuoksi mutta ite en tiedä paremmasta. Junamaisempi ajettava mitä japanilaiset, ite tottuneena jos ajaa japsilla niin tuntuu ettei ne mene metriäkään suoraan.

Huolloista sen verran, että pidän ktm insinööriä huomattavasti viisaampana kuin japanilaista. Pieniä yksinkertaisia oivalluksia aika paljon moottorissa. Mutta joku muu on toista mieltä...
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 25.3.2010 20:48

Onhan nää eurooppalaiset valovuoden edellä japseja eli minä ainakin olen samaa mieltä.Kovaa tietenkin pääsee molemmilla
ranne putos..
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 25.3.2010 21:56

tyhmä kysymys mutta missäs se ktm sitte valmistetaan?
GTi-mies
Pyörä:
Pv, Cagiva mito Lucky Explorer, KTM exc 125 -04
Liittynyt:
20.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut GTi-mies » 25.3.2010 22:06

Itävalta?
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 29.3.2010 21:34

willik kirjoitti:Huolloista sen verran, että pidän ktm insinööriä huomattavasti viisaampana kuin japanilaista. Pieniä yksinkertaisia oivalluksia aika paljon moottorissa. Mutta joku muu on toista mieltä...


Mitäs nämä pienet yksinkertaiset oivallukset sitten on?
jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 29.3.2010 22:06

Olen varmaan tuossa kohta ostamassa ekaa crossia ja mielipiteitä kaipaisin , että kumpi kannattaisi ostaa 125 2t vai 85 2t. Ikää on 15v ja pituutta 178cm ja painoa se 68kg.. Hinta haarukka on 1000-1700€
Noita "kasivitosia" :P olen ajatellut kun saisi uudemman kuin 125cc ja halvemmalla , mutta onkohan se liian pieni kooltaan ja alkaakohan sitä haluamaan sitä 125 cc jos alkaa ne tehot olemaan liian vähäiset...

Eli mitäs mieltä olette.

Ja tässä vielä kaksi esimerkkiä mitkä ovat listalla tällä hetkellä:

125cc 2t Honda Cr 2001 1700€
85cc 2t Suzuki Rm 2005 1500€
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 29.3.2010 22:09

Ehdottomasti 125 kun ton kokonen jo olet.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 30.3.2010 8:29

a.c.e kirjoitti:
willik kirjoitti:Huolloista sen verran, että pidän ktm insinööriä huomattavasti viisaampana kuin japanilaista. Pieniä yksinkertaisia oivalluksia aika paljon moottorissa. Mutta joku muu on toista mieltä...


Mitäs nämä pienet yksinkertaiset oivallukset sitten on?


Moottoriin en ota kantaa, mutta takaiskarin vaihtaminen on erittäin nopea suoritus.
hp199
Liittynyt:
5.8.2007 17:09

ViestiKirjoittanut hp199 » 30.3.2010 10:13

jokelii kirjoitti:Olen varmaan tuossa kohta ostamassa ekaa crossia .....

Ja tässä vielä kaksi esimerkkiä mitkä ovat listalla tällä hetkellä:

125cc 2t Honda Cr 2001 1700€
85cc 2t Suzuki Rm 2005 1500€


Tuskimpa sä ainakkaan pienemmäks päin oot kasvamassa , et ....
Jos budjetti vaan antaa periks, niin tommosta -07 japsipiikkiähän saa + - 2500 eurolla. Ne on kuitenkin kaikki jo viimeisintä kehitysversiota silloin.
Osien saantikin on todennäköisesti helpompaa uudempaan.
Puhumattakaan kuinka hirveesti enemmän tommoseen nollaykköseen on ehtinyt kertyä tunteja.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 30.3.2010 17:11

a.c.e kirjoitti:
willik kirjoitti:Huolloista sen verran, että pidän ktm insinööriä huomattavasti viisaampana kuin japanilaista. Pieniä yksinkertaisia oivalluksia aika paljon moottorissa. Mutta joku muu on toista mieltä...


Mitäs nämä pienet yksinkertaiset oivallukset sitten on?

Useammat laakerit standardikokoja, taitaa 2t moottorissa olla kaksi laakeria mitkä pitää tilata alkuperäisenä, kun on sisäkoolia hiottu eri mittaan.
Laakereiden lisäksi holkitukset jokaisella akselilla missä stefa on. Aiemmin muutamissa japseissa stefat oli suoraan akselille kosketuksessa ja kulutti näin niitä. Halpa uusia holkki, kuin taas akseli kallis.

Sitten vain hyviä ominaisuuksia:
Moottorinosat oli -87->99:n asti lähes identtisiä, tai hyvin paljon ristiin siitettävissä. :) Sama malli jatkuu nykyisissäkin 2t:ssä, että koneen osat on melkolailla samat mitä alkuvuostuhannen alun osat.
Jos tuntuu ettei vaihteet passaa niin vaihteiston rattaat on lähestulkoon aina sekoitettavissa muista malleista. Pidempää tai lyhyempää ihan miten lystää. Tai jos puuttuu vaihteita niin niitä saa lisää. Tuo osien sekakäyttö on omasta mielestä erityisen hyvä piirre.
Ktm kytkinkoria en ole vielä saanu hakkaantumaan koloille. Japseissa tuntuu kuluvan aika nopeasti? -99 vuotisessa se oli terästä, ei kulunu yhtään ja nykyisessä alumiinia, hieman kiillottunut. Painelevy viisamman mallinen, vanhassa kawassa painelevy murtui useasti.

Jos smotoa ajaa niin kotarin omassa luistokytkimessä huomattavasti vähemmän osia, kuin esim stm:ssä. Eli vähemmän rikkoutuvia osia... Sitä että onko nää hyviä puolia riippuu kysyjästä. Japseissa on omat juttunsa kuten bemareissa. Japseissa on se hyvä puoli, että jalkovälissä ei kuulu betonimyllyn kaltaiset äänet, kun pyörä o käynnissä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 30.3.2010 18:48

Löyty sitten toinen 125 2t mikä olisi tässä aika lähellä eli siis:

Honda Cr 125 2t 2000 1600€ , mutta ajettu vain 85 h eli ei ainaskaan mieslestäni paljoa tuon ikäiseksi.

Ja ei ole oikein varaa nostaa sitä budjettia eli se maksimi on vähän alle 2000€
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 30.3.2010 19:14

Ei kaikkee pidä uskoo mitä ilmotukses lukee 00 pyöräl 85h on aiika vähän...
YDP
Pyörä:
dt50x -07
Liittynyt:
2.7.2008 19:25

ViestiKirjoittanut YDP » 30.3.2010 20:52

pitäis crossi saada harraste ajoon. olen ajatellut 250 4-tahtia (muitakin saa ehottaa). Jakoavain kyllä pysyy kädessä, mutta pitäisi kuitenkin saada semmonen peli mitä ei koko ajan tarvi olla remontoimasa.
olen 185 pitkä niin pystynkö hyvin ajamaan esim 125/150?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 30.3.2010 21:58

Toi pituus ei ole ongelma ollenkaan.
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 1.4.2010 11:03

Tsekkaa ilmotukset ;) ei kyllä 4tahti mutta , ei tarvii heti alkaa mitään tekemään =)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't