Kiinailmiöt

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.5.2010 14:02

Kuulostaa mun korvaan kyllä ihan siltä, että tankistille maistuu myös se rakentaminen ja kokeileminen. Se onkin sitten sellainen maailma, jota tai jonka viehätystä ei nähtävästi voi ymmärtää ne, joihin se ei vetoa - joille se on pakkopullaa tai jopa mysteerio. Edes mun mieheni ei ymmärrä, edelleenkään, mun rakentelua, sitä että tykkään siitä. Ei vaikka joskus ihaillen sivusta seuraa tai kattelee OCC:tä tai Skrapheapia ihan innolla ja tuumiin väliin mun tekevän oikeastaan samoja juttuja tuolla verstaassa.
Eli älkää yrittäkö ymmärtää tai ihmetelkö miksi, toiset on tämmösiä ja tämmösiä ei tommoset voi ymmärtää :roll:
Skain perässä on vakiona progressiivinen jousi, mutta vaimennin on liian lussu. Sinne foksia tilalle ja saa rokkaan komeesti.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 14.5.2010 16:03

Otsikkoon täysin liittymätön kysymys mikä joskus askarruttanut että kuinka vapaasti tuolla amerikassa noita pyöriä saa oikein rakentaa kun rungosta asti kaikki itse tehtyä ja kun mopo on saatu tulille niin isi Teutuli painaa parta suorana tiellä??? Kyllä suomessa tulis ainakin putkaa,linnaa ja vankeutta
ranne putos..
moilami
Liittynyt:
5.3.2010 15:22
Ei herneitä nenään

ViestiKirjoittanut moilami » 14.5.2010 16:16

Tankistilla on munaa ajaa mopolla krossiradalla. Ja menee niitä mopoja päitsilläkin. Se nyt vain on niin, että ihmiset eivät aina tajua, että miksi joku tekee jotain mitä he itse eivät tekisi. Sitten jos ei tajua, niin aina voi kysyä ja jopa saada/antaa näkemystä. Muuten menee "kiinalaiseksi" (Ob. Topic) eli osotellaan sormella ja nauretaan hervottomasti. Täällä suomessa taas vedetään pussillinen herneitä nenään :lol:
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 14.5.2010 19:30

Ei oo kyl ihan viimevuosina päitsillä enää ollut mopojen luokkaa.
Bse-Poika
Pyörä:
BSE 125cc standard
Liittynyt:
14.5.2010 19:18
bse 125cc standard

ViestiKirjoittanut Bse-Poika » 14.5.2010 19:39

onko kellään muulla kyseistä mopoa? :D ja jos on onko tietoa millaset säädöt tos kannattas pitää, mul iha päi vittuu :roll:
moilami
Liittynyt:
5.3.2010 15:22
Mopolla suohon?

ViestiKirjoittanut moilami » 14.5.2010 19:45

33du kirjoitti:Ei oo kyl ihan viimevuosina päitsillä enää ollut mopojen luokkaa.


Heh, se on kyllä harmi, nykyisinhän mopotkin ovat jo aika petoja, ja pitäisihän ny miehet mopolla mettään päästää.

EDIT: En kyllä tiedä onko mopoluokkaa ollut päitsillä ikinä, mutta ainakin 90-luvun lopulla kisoja seuratessani mopoja lähti järveä kiertää. Ainakin yksi.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.5.2010 2:02

Lamavuosina oli päskillä mopoluokka, ajo kondikse reitin ja kondiksen aikataululla. Vakio = laillisella pelillä ei olis ikinä päässy sillosella tunnin myöhärajalla läpikään. Luokkavoittajat oli aina jotain maahantuojien vetomiehiä. Mopo, joka on viritetty kulkeen sen 80+ km/h on niin hirveen vaikee ajaa mettässä (yks ainoo oikee vaihde, jos sitäkään aina ja suunnilleen kesken mäenkin tarttis kahdesti vaihtaa jne.) ettei huonompaa valintaa lottelijalle kisaan olekaan. Mutta ihan varmaan täyttää em. henkilön tavotteet ja hyvä niin! Me muut pelle pelottomat vaan toivotaan, että pysyy emäputki kinni rungossa ja swingi kestää sieltä iskarin alapään kohdaltakin...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
panzZE
Pyörä:
Galaxy xtr 125
Liittynyt:
21.10.2009 20:29

ViestiKirjoittanut panzZE » 25.5.2010 21:51

moilami kirjoitti:
Ledta-27 kirjoitti:
Moilami kirjoitti: Mikäli Pattonilla hommat toimii, niin sitten ostaisin Galaxyn.


Tästä odottaisinkin infoa.. Kuunvaihteesta puhuttiin jossain välissä.
Tänään laitoin nettimotossa kysymyksen Galaxysta joskus enne klo 12, käväisin äskön katsomassa onko kysymykseen vastattu, ja oli näköjään koko myynti-ilmoitus POISTETTU! :paha:

Mielenkiintoa olisi, mutta hieman ihmetyttää kun ei mitään kuulu..
Samaten ihmettelin tässä taannoin tästä kiinan-topicista poistettuja viestejä.. :|


Niin, en sitten tiedä, että vanheneeko ilmoitukset motot.netissä automaattisesti? Tietääkö joku? Vai ovatko Pattonin pojat päättäneet ottaa ilmoituksen pois, jos ovat päättäneet, että näitä pyöriä ei enää myydä?

Pattoni lupasi minulle pyörää kuun vaihteessa Suomeen saapuvaksi. Silloin soittaessani kertoivat, että pyörät olisivat laivassa ja että vielä menisi 3 - 6 viikkoa. Eli ensi viikolla soitan viimeistään heille ja tiedustelen asiaa.

Olkaapa te nyt vain iloisia siitä, että ainakaan ette ole menettämässä varausmaksua.



pyöriä myydään kyllä mutta just sattumoisin mä ostin vikan kappaleen eli pääs pojilta loppumaan mutta he ovat tilanneet jo 10 mallit:D
panzZE
Pyörä:
Galaxy xtr 125
Liittynyt:
21.10.2009 20:29

ViestiKirjoittanut panzZE » 25.5.2010 21:53

tietääkö kukaan paljon siinä 230cc shinen koneessa on tehoja ja muistaako kukaan paljon ruiskutekniikka maksaa?:D
moilami
Liittynyt:
5.3.2010 15:22
Kinkit rulettaa

ViestiKirjoittanut moilami » 7.6.2010 12:21

Parempi poijjaat uskoa mitä Sirkku sanoo. Mainio Skyteam "siellä jossain".

Kuva

Onnea Pattonin liiketoimille myös, tänne tarvitaan muitakin kuin ryöstöhintaisia pyöriä, eikä Kiinalaisten kanssa ole aina niin helppo tehdä bisnestä.
rossi1
Liittynyt:
25.5.2008 11:21
kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut rossi1 » 7.6.2010 21:19

Omakokemukseni "kiina ilmiöistä".
Ostin pojalle 7v ja siro. kiiina mönkkärin. Piti olla kaikkien halpismönkkärien paras ,niin testien sekä netti sivuilta tutkien. Ei ollut halvin ei kallein. Ostin testiksi . en kerro minkä merkkinen.
Akku oli heti ostaessa loppu.
Uusi maksoi 15,-
3 h kevyttä ajoa molemmat eupyörän laakerit aivan loppu. (uudet stefoineen maksoi 50.- laakerikaupassa)
Laakereita irrottaessa, huomasin että lähtivät kovin helposi irti , mutta laakerin kantaan jäi irroituksesta melkoinen "lovi". (melkoisen pehmeetä nuo Kiina laakerit). Laakeri pesät jo kuluneet 3h jälkeen...

Nyt 5h ajettu .kaikki pyörän laakerit aivan loppu. ..Ketjut jarattaat aivan loppu.
Mopo ei startannut, ilman ettei poistanut kaasarista ns. rikastimen läppää , joka oli jo niin kuluinut ettei pysynyt ylhäällä .... Starttinappulan ja valokahvan napit kuluneet ja ja toimivat puolittain.
.....Tiedän pyörässä on takuu...
....Mitä sitten...Voisin tietenkin taistella maahantuojan kanssa hamaan tulevaisuuteen, mutta kuten kerroin ..tämä oli vain kokeilu..turha, mutta minulta ainut.
Tunnen kavereita ( rak. yrittäjiä) jotka ,ostavat Kiina työkaluja, ja kuukauden välein käyvät ne vaihtamassa ne rikkonaisina takuuna uusiin. (hirveetä energian haaskausta mielestäni)

Omasta mielestäni on edes rikollista tuoda mitään Kiina kamaa Eu maihin.

Olen harrastanut kurapyöriä jostain vuodesta 1979, mielestäni tiedän mistä puhun.
juhani1
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2008 22:22

ViestiKirjoittanut juhani1 » 7.6.2010 23:25

Minulla taas on ollut hyviä kokemuksia Kiinalaisista.
Ensin ostin 125cc pikkuisen off road mallin mökkipyöräksi joka oli ja on vielläkin niin hyvä että ostin Kiinasta " ison pyörän", 400cc enduro-matkapyörän.
Nyt on vasta noin 1300km ajettu sorateillä mutta kaikki toimii hyvin ja olen todella tyytyväinen.
Kuten olen aiemmin kertonut niin sisäkummin jouduin vaihtamaan kun se hajosi mutta pääsin jopa kotiin tyhjällä renkaalla kun nuo Kingsit ovat niin jäykkiä että pysyvät vanteella tyhjinäkin.
Ketjut ja rattaat ovat kuin uusia.Pyörä on kuin uusi mutta onhan se vain vuoden vanha.
Minä aloittelin " Päitsillä" vuonna -67.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.6.2010 23:54

Ja mä voisin tiivistetysti sanoa, ettei markkinoilla ole edes yhden käden sormiin laadukkaita 50cc mönkijöitä - japsit nyt ei ihan noilla tunneilla noin hajoa, mutta onhan ne kaikkea muuta kuin maastoajoneuvoiksi tehtyjä. Ja otetaanpa vertailuun vaikka lk. 250-300cc Honda ja Linhai (rossi, Linhai sattuu olemaan kiinalainen, et varmaan tiennyt), en sanos että laadussa on mitään eroa. Noita kun huoltaessa joutuu katteleen ja koeajamaankin välillä niin tulee esiin sekin mitä ne on ajaa sen mitä kulkevat. Testilörinöitä löytyy joka lähtöön, jos uskoo maahantuojan höpinät varauksetta niin sittenhän kaikki on parasta. Mä en ole, enkä rupee, minkään värkin maahantuojaks ja puhun puolueettomasti omasta kokemuksesta. Ja sitä kokemusta kiinalaisista on jonnin verran, niin omasta käytöstä kuin työnkin kautta. Suomeen tuodaan niin paljon paskaa, että ne helmet hukkuu sinne lietteeseen, mutta kun tietää mitä hakee ja tietää mihin kiinnitää huomio, löytää ihan käypäsiä pelejä. Eikä kannata kuvitella, että esim. kaksi ulkosesti äkkiä tismalleen samannäköstä jarrusatulaakaan olis samoja, laatuerot on valtavia. Mulla on japsienskassa kiinalaiset jarrusylinterit 3 4:stä, eikä ongelman poikasiakaan ole ollut nyt 50h ajolla. Sen sijaan jaappanintekele-etuakseli otti ja katkesi ajossa. No nyt sekin on hiottu (japsiakselia pysty muuten sorvaan, kinkkiä ei) kinkkiaihiosta uus.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
moilami
Liittynyt:
5.3.2010 15:22
Verohelpotuksia kinkeille ennemmin

ViestiKirjoittanut moilami » 8.6.2010 1:50

Ikävä kuulla huonoista kokemuksistasi, Rossi1. Toivottavasti jatkossa käy parempi tuuri. Kovin nuo Kiinalaiset vaikuttavat arpapeliltä. Itse käytin lukemattomia tunteja tietojen etsimiseen netistä. En saanut sitä, minkä ensin halusin, mutta sellaista se elämä on. Olen kuitenkin täysin tyytyväinen Skyteamiin, joten tällä kertaa kun yksi ovi sulkeutui niin toinen aukeni - fraaseja heittääkseni.

Kawasaki KLX 250:stä en päässyt edes kunnolla neuvottelemaan, joten siinä suhteessa kokemus japskeista jäi kättelyssä köyhemmäksi. Yamaha WR 250:stä 9000€ hinnalla ei voi taas edes harkita ennen täyspottia lotossa. Eli onneksi on nämä kinkit, joista nettitutkimusta tehdässä aika vierähtää mukavasti. Tuurilla voi sitten saada jopa erinomaisen pyörän halvalla. Niinhän sen ei pitäisi mennä, hyvää ei pitäisi saada halvalla, joten kyllä tässä sen vuoksi vieläkin on vähän pää pyörällä. Turhat epäluulot kinkkejä kohtaan on sen sijaan kadonnut.
moilami
Liittynyt:
5.3.2010 15:22
Skyteam stadissa

ViestiKirjoittanut moilami » 12.6.2010 22:19

Kyl se vaan toimii kuin unelma. Tai no, on se vähän omanlaisensa persoona, mutta eipä tuo haittaa, että vähän tulee väriä elämään.

Kuva
(Valokuvaaja Arttu Pelgonen.)

Tekisi mieli laittaa pyörä koetukselle ja vetästä lapinlenkki. Sitä ennen pitäisi kyl varmaan käydä teettämässä Sirkulla huolto, jos ei nyt ihan Lapinnoidalla niin ainakin aika velholla. Naiselliset kädet tekisi Skyteamille hyvää. Voisi säilyä mutteritkin pyöristymättöminä.