Suzuki RM

SMK;-)

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 4.3.2008 22:08

No niin mitataan, mutta kaveri kun tekee niin se mittaa ihan laakerikaulojen ulkopäistä. Esim. temmissä puol satkua kauloilta tekee jo pari satkua päistä.

Ehkä se on sitten vaan niin erilainen kone, tai eihän se muuten voi olla erilainen kuin painoiltaan. Mitä vähempi massaa, sitä vähempi se teitty täristää. Mulla ei oikeastaan n. 10v. ikäsestä enskapiikkiä keveemmästä ole kokemusta mitä se heitto vaikuttaa. Varmuudella voin kuitenkin sanoo vastaan tuossa kestoiässä, mietis nyt vähän laakereiden kannalta sitä heitto ja toisaalta C4:ssakin välykset jossain 50mm laakerissa vs. krymppi kampuralla ja krymppi lohkossa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08

ViestiKirjoittanut uijui » 5.3.2008 7:42

Tietenkin hyvä olisi, jos heittoa olisi 0. C4 laakerit oli muuten tuossa laitteessa.

Tuossa mun pulikkaassa suzukissa, (joka tärisee nyt todella vähän), tärinä väheni, kun vauhtipyörälle tehtiin temppuja. Eli se oli vähän huonosti painotettu tehtaan jäljiltä (vakiona lisälimpullinen).
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.3.2008 10:20

Temmissä on vähän sama juttu, se valojen lisäroottori on kaukana laakerista ja epätasapainossa, Kokousan...Se tasapainotettiin ennen Päitsiä, muutos oli iso. Painoa siinä ei edes paljoa ole, alumiinikiekko muutamalla magneetilla.

Onko siinä Suitzassa valot vai onko se lisäkiekko vaan lisäpainona? Nimittäin tuommonen peli enskaan laitettuna ja Reklusella oli kyllä very kiva peli.
uijui
Pyörä:

ViestiKirjoittanut uijui » 5.3.2008 10:54

SMK;-) kirjoitti:Temmissä on vähän sama juttu, se valojen lisäroottori on kaukana laakerista ja epätasapainossa, Kokousan...Se tasapainotettiin ennen Päitsiä, muutos oli iso. Painoa siinä ei edes paljoa ole, alumiinikiekko muutamalla magneetilla.

Onko siinä Suitzassa valot vai onko se lisäkiekko vaan lisäpainona? Nimittäin tuommonen peli enskaan laitettuna ja Reklusella oli kyllä very kiva peli.

Se on lisäpainona (suht painava möykky). Tämähän on siis jääratalaitteena minulla. Tuossahan on vakiona ilmeisesti haettu alavetoista konetta, kampikammionkin tilavuutta isonnettu vakiona sellaisella levyllä. Voin kuvitella, että enskaan on hyvä sellaisenaan. Tosin kaasuunvastaavuus on vakiona tyystin kadoksissa. Vääntävän tuntuinen/tehoton -> ei sovi jääradalle.

Mutta erään "sepän" muutosten jälkeen teho- ja vääntökäyrät kulkevat joka kohdassa, varsinkin alhaalla aivan eri tasolla, kuin vakiona. Ja kone venyy nyt melkein kuin piikki.

Niin joo vakioputki on ihan %&¤#&"#% tuossa suzukissa.
SMK;-)

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.3.2008 11:35

Hih, ai jaa ;-)
Se kaasuun vastaavuus siinä just niin hyvää olikin! Esim. 250SX:llä kun nyppäsee kiven kohdalla kaasua 2mm, niin se tempasee keulan pystyyn ja etunen laskeutuun vasta seuraavassa mutkassa ulkokurvin puuhun...Tossa kun nyppäs niin oli kuin nelarilla ajaisi. Vähän isommalla ranneliikkeellä kuin isolla nelarilla ajaisi. Oli tosi helppo käsiteltävä. Kuitenkin se kolmosellakin keuli täyskaasulla ihan tyhjäkäynniltä ilman mitään ponnistusta, niin mä ihmettelen et miten sen keulan saa enää pysyyn alhaalla jos pitoo on ja vielä virittää???

Meinaan sitä 250SX:ää koitin Kaanaassa ja mä meinasin mennä sillä koko ajan ympäri, käytännössä kierroksen loppua kohden nojasin aina eteen ja seisoin jarrupolkimella aina kun piti koskee kaasuun. Se vehe sai tuskanhien kyllä virtaamaan.

Voisko vaikuttaa sit niin paljon, että mä oon vaan 50kg (noin, ilman varusteita jonnin verran alle)?

Voisko olla, että kaikki uuden äänisäännön mukaset putket ois vähän kakkoja? Vai onko se vaan se vakio
uijui
Pyörä:

ViestiKirjoittanut uijui » 5.3.2008 14:54

SMK;-) kirjoitti:Hih, ai jaa ;-)
Se kaasuun vastaavuus siinä just niin hyvää olikin! Esim. 250SX:llä kun nyppäsee kiven kohdalla kaasua 2mm, niin se tempasee keulan pystyyn ja etunen laskeutuun vasta seuraavassa mutkassa ulkokurvin puuhun...Tossa kun nyppäs niin oli kuin nelarilla ajaisi. Vähän isommalla ranneliikkeellä kuin isolla nelarilla ajaisi. Oli tosi helppo käsiteltävä. Kuitenkin se kolmosellakin keuli täyskaasulla ihan tyhjäkäynniltä ilman mitään ponnistusta, niin mä ihmettelen et miten sen keulan saa enää pysyyn alhaalla jos pitoo on ja vielä virittää???

Meinaan sitä 250SX:ää koitin Kaanaassa ja mä meinasin mennä sillä koko ajan ympäri, käytännössä kierroksen loppua kohden nojasin aina eteen ja seisoin jarrupolkimella aina kun piti koskee kaasuun. Se vehe sai tuskanhien kyllä virtaamaan.

Voisko vaikuttaa sit niin paljon, että mä oon vaan 50kg (noin, ilman varusteita jonnin verran alle)?

Voisko olla, että kaikki uuden äänisäännön mukaset putket ois vähän kakkoja? Vai onko se vaan se vakio

Minkä vuotinen sx? 04 tais olla melkoinen tykki vakionakin.

Kyllä se keula maassa pysyy, ainakin kovemmissa vauhdeissa........ :D Tosin jos katsot tuosta galleriasta, niin pyörä on aika matalakin.

Itseasiassa vakioäänenvaimennin on hyvä (karmeenkokonen telkänpönttö), mutta paisari on kökkö. Tosin kun tuota mun pyörää ei ole ajettu penkissä viriputkella ilman muita modifikaatioita, ei voi tietää, mitä se pelkkä putki ihan vakioon vaikuttaisi.
SMK;-)

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.3.2008 23:29

Se SX oli tietääkseni -05 ja täysin vakio.
Mut tosiaan joo, te jääratamiehethän ajatte tommosilla lahnoilla ;-)
Paljonko tota on madallettu, 10cm?
uijui
Pyörä:

ViestiKirjoittanut uijui » 6.3.2008 9:43

SMK;-) kirjoitti:Se SX oli tietääkseni -05 ja täysin vakio.
Mut tosiaan joo, te jääratamiehethän ajatte tommosilla lahnoilla ;-)
Paljonko tota on madallettu, 10cm?

No se -05 taitaa olla ainoastaan vähän kesytetty -04 mallista.

lahnaa on 6,5cm madallettu takaa ja eestä suunnilleen saman ja tietysti simmattu uusiksi kummatkin päät ja jousia vähän vaihdeltu..
SMK;-)

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 6.3.2008 10:35

Toi itse asiassa näyttää aika samanlaiselta kuin mun jamppi 5cm madallettuna: hirveen pitkän olonen ja maha roikkuu miltei maassa. No siltä se laite metsässä sit tuntukin, ettei semmosta kivee ookaan mihin ei runko jalkatappien kohdalta osumaa ottais.

Mutta tarvii sen kampura-mäntä-paketin olla kyllä tosi kevyt ettei 3 satkua haittais tärinänä.

Muistinpa muuten eilen ajaessa, yhden puun ohituksessa missä pitää liki pysähtyä, kun tein sen kakkosella ilman kytkintä, että temmiinhän laitettiin vähän lisäpainoa sinne ja se alkoi vähän tärisemään. Sitten kun kietari vaihdettiin, katos tärinäkin. Puro sen laitto.
|jonttu|

ViestiKirjoittanut |jonttu| » 11.3.2008 20:51

En tiä onko tämä oikea paikka kysyä tämmösiä, mutta mitä tuolta nettimotosta seurannu niin 04-06 RM-Z ainaki kakspuolikkaat on jonkunverrankin halvempia kuin hondan ym. vastaavat, mistä mahtaa siis moinen johtua?
Paina ihmeessä!
lerppa

ViestiKirjoittanut lerppa » 11.3.2008 20:55

|jonttu| kirjoitti:En tiä onko tämä oikea paikka kysyä tämmösiä, mutta mitä tuolta nettimotosta seurannu niin 04-06 RM-Z ainaki kakspuolikkaat on jonkunverrankin halvempia kuin hondan ym. vastaavat, mistä mahtaa siis moinen johtua?
Laitappa hakuun -04 suitsuke tai kawa(sama pyörä) nii huomaat syyn,eli suomeksi onkelmajätettä...
ranne putos..
MaRsY
Pyörä:
Kawasaki Kx 125cc 2006

ViestiKirjoittanut MaRsY » 12.3.2008 21:31

Tuleeko tuolta suzuki rm 2003 magneetonkopasta mitään pihalle tms. jos sitä menee availemaan? Ku ei veljen suzuki anna kipinää, testattu eri tulpilla ja mun kawan tulpanhatulla. Johdotukset oon kattonu silmämääräsesti mitä nyt siitä näkee ja näyttivät ihan kunnossa olevilta. Mistä kannattaisi lähteä vikaa ettimään seuraavaksi? Vika tuli heti ekalla ajokerralla huollon jälkeen. Sai polkea ruhtinaallisen paljon että lähti käyntiin ja ehti parit ringit heittämään, jonka jälkeen sammutettiin ja sen jälkee ei lähteny enää käyntii. Missä järjestyksessä sytytysjohto menee läpi puolat ja magneetot?
Myynnissä 2x Tunturi Tiger S -87.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06

ViestiKirjoittanut PKS » 12.3.2008 22:59

ei sieltä mitään tule jos avaat. Ota vauhtipyörä pois ulosvetäjällä ja kato käämin johdot ja käy muutenkin kaikki pyörän johdot ja liittimet läpi. Itselläni oli alakäämi rikki ja antoi tosi huonon ja pätkivän kipinän. Oli myös tosi huono lähtemään käyntiin. Viat katosi uudella käämillä.
MaRsY
Pyörä:
Kawasaki Kx 125cc 2006

ViestiKirjoittanut MaRsY » 12.3.2008 23:26

PKS kirjoitti:ei sieltä mitään tule jos avaat. Ota vauhtipyörä pois ulosvetäjällä ja kato käämin johdot ja käy muutenkin kaikki pyörän johdot ja liittimet läpi. Itselläni oli alakäämi rikki ja antoi tosi huonon ja pätkivän kipinän. Oli myös tosi huono lähtemään käyntiin. Viat katosi uudella käämillä.

Mietin sen avaamisen suhteen vaa jotai ku sinne koppaa menee vaijeri et jos sieltä tulis jotai mut en sit tiiä. Pitänee siis availla ja katella noi liittimet ja muut. Enne huoltoa toimi mainiosti.
Myynnissä 2x Tunturi Tiger S -87.
korppu
Pyörä:
250yz

ViestiKirjoittanut korppu » 12.3.2008 23:33

vaijeri menee sinne, liikuttelee vipua joka "työntää" sitä tankoa koneen läpi toiselle puolelle ja irroittaa
kytkinpaketin, aamen